Αρθρογραφία

Αισχροκέρδεια και το ανύπαρκτο καταναλωτικό κίνημα

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Oι πρόσφατες πλημμύρες στον Θεσσαλικό κάμπο και η εδώ και μήνες αύξηση στις τιμές ενέργειας και των καυσίμων επανέφερε για ακόμη μία φορά στο επίκεντρο της ελληνικής επικαιρότητας το ζήτημα της αύξησης των τιμών σε τρόφιμα και αγαθά και από κοντά το φαινόμενο της αισχροκέρδειας, που με τόση ευκολία εμφανίζεται περιοδικά στην χώρα μας.

Ένα φαινόμενο το οποίο αποτελεί στρέβλωση των συνθηκών που διέπουν την ελεύθερη οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο και το οποίο στην χώρα μας σπανίως αντιμετωπίζεται με αποτελεσματικότητα, καθώς στις περισσότερες φορές εξαντλείται σε υπουργικές ανακοινώσεις περί “αυστηρών ελέγχων και επιβολής ακόμη αυστηρότερων προστίμων”, όπως συμβαίνει και ετούτη την περίοδο.

“Οι αιτίες πολλές η εμπλοκή μία”, όπως συνηθίζεται να λέγεται στον στρατό η επιβάρυνση των οικογενειακών προϋπολογισμών, καθώς η στρεβλή ελληνική νοοτροπία της “αρπαχτής”, η δυσλειτουργία της κρατικής ελεγκτικής κρατικής διοίκησης και λοιπών θεσμικών οργάνων όπως η επιτροπή ανταγωνισμού, συγκροτούν ένα ισχυρό ανάχωμα στην αποτελεσματική  αντιμετώπιση της “εμπλοκής”.

Δυστυχώς ευρύτερα στην χώρα μας, αλλά και τοπικά, το ισχυρότερο “όπλο” για την αντιμετώπιση φαινομένων αισχροκέρδειας το ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο.

Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σχεδόν στο σύνολο των υπολοίπων χωρών της ευρωπαϊκής ένωσης και άλλων ανεπτυγμένων κρατών παγκοσμίως όπου οι ενώσεις καταναλωτών είναι πανίσχυρες και οι παρεμβάσεις τους σε φαινόμενα καταπάτησης φαινομένων καταλυτική και αποτελεσματική.

Ο συνειδητοποιημένος, αποφασιστικός και συμμορφούμενος προς τις κατευθύνσεις των καταναλωτικών οργανώσεων καταναλωτής ως χρηματοδότης αγοράς αγαθών και υπηρεσιών είναι το ισχυρότερο όπλο για την αντιμετώπιση αυτού του επαναλαμβανόμενου νοσηρού φαινομένου, που μεταξύ άλλων ετούτη την περίοδο προωθεί προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και σημασίας για την χώρα μας όπως το ελαιόλαδο σε τιμές “χρυσού” με την τιμή της συσκευασίας πενταλίτρου να αγγίζει τα εξήντα! ευρώ παρακαλώ σε ράφια υπερκαταστημάτων.

Ισχυρές καταναλωτικές οργανώσεις σημαίνει ισχυροί καταναλωτές και ισχυροί καταναλωτές σημαίνει ότι ακόμη και αν οι πολιτικές-κρατικές υπηρεσίες και φορείς είναι ανεπαρκείς να αντιμετωπίσουν φαινόμενα αισχροκέρδειας, αυτοί μπορούν αναστέλλοντας καταναλώσεις σε προϊόντα αναιτίως υπερτιμημένα να αφαιρέσουν το πρώτο συνθετικό από την έννοια της λέξης αισχροκέρδεια, να ομαλοποιήσουν τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης και κατά συνέπεια  να αποτρέψουν  οικονομικές επιβαρύνσεις.

Η έννοια της λέξης “κέρδος” είναι συνυφασμένη με την λειτουργία της ελεύθερης οικονομίας  που κυριαρχεί στα ανεπτυγμένα  κράτη και ουδείς επιθυμεί να την δαιμονοποιήσει.

Το πρόβλημα εστιάζεται στο “αίσχος” και η αντιμετώπιση του είναι κυρίως στα χέρια των ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ημών δηλαδή, απλά πρέπει να αποκτήσουμε και σχετική συνείδηση.

Είμαστε αποφασισμένοι;

Περισσότερα

ΛΟΥΣΤΡΟΙ ΚΑΙ ΣΤΙΛΒΩΤΗΡΙΑ

Το επάγγελμα του λούστρου εμφανίζεται όταν καθιερώνεται ο αστικός τρόπος ντυσίματος. Οι κομψευόμενοι νέοι της παλιάς εποχής όφειλαν να κυκλοφορούν […]

Δείτε ακόμα