Αρθρογραφία

Πλέον κάθε αργοπορία… κοστίζει πολύ ακριβά

ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΙΟ ΦΟΝΙΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ Ν. ΜΑΛΓΑΡΩΝ

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Ακόμη τέσσερα θύματα πρόσθεσε στον μακρύ κατάλογο δυστυχημάτων από μετωπικές συγκρούσεις οχημάτων στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, Ευζώνων-Μαλγάρων στο ύψος του χωριού Άσπρου, πριν από δυο εικοσιτετράωρα το πρωί της Κυριακής 10.9.2023.

ένας πραγματικά θλιβερός κατάλογος με πάνω από 40 νεκρούς τις τελευταίες τέσσερες δεκαετίες, τα περισσότερα από μετωπικές συγκρούσεις και τα οποία έχουν χαρακτηρίσει το τμήμα από το ύψος του σταθμού ανεφοδιασμού – ανάπαυσης μέχρι το χωριό Άσπρος ως το πιό “φονικό” οδικό τμήμα σε όλη την χώρα και ένα από τα χειρότερα σε όλη την Ενωμένη Ευρώπη.

Δυστυχώς, το εν λόγω τμήμα από κατασκευής του, την δεκαετία του ‘60, παραμένει ένα τμήμα χωρίς χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, διαθέτοντας μόνον μία «λωρίδα» κίνησης ανά κατεύθυνση και χωρίς προστατευτική «νησίδα» μεταξύ τους, με αποτέλεσμα τα όποια οδηγικά λάθη σε περιπτώσεις μετωπικών ατυχημάτων να καταλήγουν με θύματα Έλληνες και ξένους χρήστες της οδού.

Υπενθυμίζεται, ότι το επίμαχο οδικό τμήμα είναι η κύρια πύλη εισόδου στην χώρα μας, με εκατομμύρια χρηστών, ιδίως την θερινή περίοδο, με αποτέλεσμα να περισσότερα ατυχήματα να σημειώνονται την εν λόγω περίοδο με εμπλεκομένους πολίτες της χώρας μας αλλά και τρίτων χωρών, όπως αυτό της Κυριακής 10.9.23, όπου τα τέσσερα θύματα ήταν ημεδαποί, αλλά σε αυτό ενεπλάκησαν και Σέρβοι πολίτες επιβάτες τουριστικού λεωφορείου.

Οι ευθύνες γιά την απουσία σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου στο επίμαχο τμήμα διαχρονικές, οι οποίες στο τελευταίο τους διάστημα εστιάζονται στο γεγονός, ότι η δρομολογημένη λύση καθυστερεί ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπου εκκρεμεί η υπόθεση έγκρισης της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων σε αυτήν σε ιδιώτες, οι οποίοι, με βάση τους όρους της σύμβασης, θα είναι υποχρεωμένοι μέσα σε πέντε χρόνια να κατασκευάσουν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στο επίμαχο τμήμα.

Μία απόφαση, που όσο καθυστερεί, δυστυχώς παράγει ολέθρια αποτελέσματα με φόρο τιμής πολλές φορές το πολυτιμότερο αγαθό επί Γης την ανθρώπινη ύπαρξη.

Εξ ου και οι αντιδράσεις από πλευράς της δημοτικής αρχής και της τοπικής κοινωνίας ,οι οποίες όμως μπορεί να είναι συνεχείς, ωστόσο δεν έχουν λάβει έναν χαρακτήρα πιεστικό, ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες να τύχουν ουσιαστικής ανταπόκρισης, κυρίως στο παρελθόν, καθώς η τελευταία κωλυσιεργία έχει κυρίως νομικά χαρακτηριστικά.

Σε κάθε περίπτωση, εν έτει 2023 η αργοπορία στην υλοποίηση ενός συγκεκριμένου έργου δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι γιά τους αρμοδίους σε κυβερνητικό και λοιπό επίπεδο, καθώς αυτή θέτει πρωτίστως σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και παράλληλα δυσφημεί την χώρα μας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για ευνοήτους λόγους.

Κάθε λεπτό χωρίς διαχωριστική νησίδα σε δρόμο με εκατομμύρια χρήστες είναι εν δυνάμει χρόνος που μία οδηγική αστοχία μπορεί να προκαλέσει απώλειες ζωής και η όποια αργοπορία καθίσταται ουσιαστικά «ηθική αυτουργία» σε απώλειες ανθρώπινων ζωών και κάτι αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται αποδεκτό από κάθε ευρωπαίο πολίτη έλληνα και αλλοδαπό.

Κύριοι υπεύθυνοι-αρμόδιοι, επί τέλους, δώστε την δρομολογημένη λύση όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Κάθε αργοπορία …κοστίζει!

Περισσότερα

ΚΑΒΑΛΑ 1934 – ΝΕΕΣ ΚΑΒΑΛΕΣ 2024… 90 ΧΡΟΝΙΑ

Συμπληρώνονται φέτος ενενήντα (90) χρόνια, από τη γεωργική αποκατάσταση διακοσίων οικογενειών ανέργων καπνεργατών Καβαλιωτών στο δήμο Παιονίας στη περιοχή Πολυκάστρου (Νέες Καβάλες), […]

Δείτε ακόμα

Βελτιωτικές αλλαγές

Μετά τις βελτιωτικές αλλαγές στο δημοτικό πάρκο – «Κήπος» του Κιλκίς για την καλύτερη αισθητική και λειτουργική εικόνα του χώρου […]

Και οι συμμαθητές παρόντες

Εκτός από θεσμικούς, πολιτιστικούς και θεσμικούς παράγοντες στην ημερίδα το παρόν στην παρουσίαση του μεταπτυχιακού για την τουριστική ανάπτυξη της […]