Μέτρα για την προετοιμασία έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς με τους καλύτερους όρους και προϋποθέσεις
Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» έχουμε αναδείξει πολλές φορές τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν την Εκπαίδευση στο δήμο Κιλκίς. Προβλήματα που όσο παραμένουν και δεν λύνονται, δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, το έργο των εκπαιδευτικών, την ίδια τη μόρφωση των παιδιών της περιοχής μας,
Επανερχόμαστε, σ’ αυτή τη χρονική περίοδο, ώστε η διοίκηση του δήμου Κιλκίς να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα έγκαιρα, για να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά με τους καλύτερους δυνατούς όρους και προϋποθέσεις.
Τα βασικά διαχρονικά προβλήματα των σχολείων στο δήμο Κιλκίς συνοψίζονται στα εξής:
— Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
— Κτιριακό – Συντήρηση σχολείων.
— Χρηματοδότηση – Υλικοτεχνικός εξοπλισμός.
— Καθαριότητα – Υγιεινή.
— Φύλαξη.
Σε σχέση με τα παραπάνω έχουμε να επισημάνουμε και να προτείνουμε τα εξής:
[Α] Εκπαιδευτικό προσωπικό
Τη σχολική χρονιά που πέρασε στην ΠΕ Κιλκίς εργάστηκαν κοντά στους 250 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (οι μισοί περίπου στο δήμο Κιλκίς), οι οποίοι απολύθηκαν στις 21/6/2022 ενώ μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς υπήρχαν επιπλέον 20-30 κενά εκπαιδευτικών. Επίσης κατά τη διάρκεια των μεταθέσεων – αποσπάσεων, από την ΠΕ Κιλκίς έφυγαν 130 εκπαιδευτικοί και ήρθαν μόλις 60.
Με βάση τα παραπάνω και για να μπορέσει να ξεκινήσει απρόσκοπτα η νέα σχολική χρονιά, χωρίς να χαθεί ούτε μία ώρα μαθήματος σε ένα σταθερό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιβάλλον,
— είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν 350 διορισμοί μόνιμου προσωπικού στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Κιλκίς.
Ιδιαίτερη σημασία χρειάζεται να δοθεί για την κάλυψη όλων των κενών από εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής (ειδικό σχολείο, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), καθώς και σε ειδικό εκπαιδευτικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό, για να μην έχουμε φαινόμενα που συναντήσαμε την χρονιά που πέρασε, με ελλείψεις (π.χ. σε σχολικούς νοσηλευτές) ή με ημίμετρα (π.χ. ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης να έχει στην ευθύνη του παραπάνω από 1 μαθητή).
[Β] Καθαριότητα – Υγιεινή
Όλα τα τελευταία χρόνια, ειδικά την περίοδο της πανδημίας, η κατάσταση με την καθαριότητα των σχολείων χαρακτηρίζεται κύρια από την έλλειψη μόνιμου προσωπικού πλήρους ωραρίου, ώστε σε όλα τα σχολεία να εξασφαλίζονται οι απαραίτητες συνθήκες υγιεινής και καθαριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Αυτή τη στιγμή το μόνιμο προσωπικό καθαριότητας είναι μόλις 10 εργαζόμενοι. Με βάση τον αριθμό των σχολικών μονάδων του δήμου και τις ανάγκες:
— Είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν άμεσα ακόμα 72 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας.
[Γ] Κτιριακό – Συντήρηση σχολείων – Υποδομές
Παρότι ο μαθητικός πληθυσμός έχει τάση μείωσης τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μία αύξηση των μαθητικού πληθυσμού κύρια στην πόλη του Κιλκίς. Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα της μετακίνησης πληθυσμού προς το Κιλκίς, του κλεισίματος σχολείων στα χωριά πριν μία 10ετία περίπου, καθώς και της υποχρεωτικής Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, χωρίς ωστόσο να κατασκευαστεί ούτε μία αίθουσα επιπλέον ή να αυξηθεί η χρηματοδότηση. Αντίθετα με τις ήδη υπάρχουσες υποδομές γίνεται προσπάθεια να διαχειριστεί το ζήτημα. Έτσι έχουμε τμήματα με πάνω από 25 μαθητές, αίθουσες να έχουν χωριστεί με γυψοσανίδες ή ακόμα και διάδρομοι, βιβλιοθήκες και εργαστήρια να μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας, μέχρι και την χρήση υπόγειων αιθουσών, για να «ικανοποιηθούν» οι επιπλέον ανάγκες. Αυτές οι συνθήκες, γίνεται κατανοητό, ότι δεν συμβάλουν στην ύπαρξη ενός κατάλληλου παιδαγωγικού περιβάλλοντος για την ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών.
Για αυτούς τους λόγους, χρειάζεται ο δήμος Κιλκίς να αναλάβει πρωτοβουλία για την κατασκευή:
— Νέου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου στο Κιλκίς.
— Νέου Γυμνασίου – Λυκείου στο Κιλκίς.
— Επιπλέον αιθουσών, για την αξιοποίησή τους ως εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, σε σχολεία της πόλης και των χωριών που δεν έχουν διαθέσιμους χώρους.
Ταυτόχρονα, να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου να υλοποιηθούν όλες οι αναγκαίες εργασίες συντήρησης και επισκευών των σχολικών μονάδων, με βάση τις ανάγκες και τα αιτήματα των διευθύνσεων των σχολείων. Οι όποιες επεμβάσεις έχουν γίνει μέχρι σήμερα είναι αποσπασματικές, υπολείπονται κατά πολύ των αναγκών και σκοπό έχουν να διασκεδάσουν τις αρνητικές εντυπώσεις που έχει δημιουργήσει η πολιτική αυτή.
[Δ] Χρηματοδότηση – Υλικοτεχνικός εξοπλισμός
Η κατάσταση με τη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών είναι γνωστή εδώ και χρόνια. Μόνο τα τελευταία 12 χρόνια η κρατική χρηματοδότηση για την παιδεία έχει μειωθεί κατά 1,8 δις. ευρώ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι σχολικές επιτροπές ίσα που να τα φέρνουν βόλτα, να καλύπτουν με το σταγονόμετρο τις ανάγκες των σχολείων σε αναλώσιμα και υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
Ειδικά μπροστά στον ερχόμενο χειμώνα με τον πληθωρισμό να έχει φτάσει στο 12% (Ιούνιος 2022) και όλα τα είδη, όπως και τα καύσιμα, να έχουν φτάσει στα ύψη, είναι επιτακτική ανάγκη να αυξηθεί η χρηματοδότηση του δήμου, για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις σημερινές ανάγκες.
Η επιλογή της διαχείρισης των πενιχρών κονδυλίων σε αυτές τις συνθήκες μπορεί να αποδειχθεί ακόμη και επικίνδυνη για την υγεία και ασφάλεια των παιδιών και των εργαζομένων στις σχολικές μονάδες.
Γι’ αυτό χρειάζεται ο δήμος Κιλκίς:
— Να ζητήσει από την Κυβέρνηση αύξηση των κονδυλίων κατά 50%.
— Να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να καλύπτονται όλες οι καθημερινές ανάγκες των σχολείων, χωρίς να καλούνται οι γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη ή να αναζητούν χορηγούς.
[Ε] Φύλαξη
Ζήτημα που μπορεί να θεωρείται δευτερεύον, αλλά αποκτάει μεγάλη σημασία τα τελευταία χρόνια, δεδομένης της αύξησης των κρουσμάτων φθορών και καταστροφών στα σχολικά κτήρια κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες, και χωρίς να δημιουργείται κλίμα αστυνομοκρατίας, είναι αναγκαία:
— η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού φύλαξης των σχολικών μονάδων για όλα τα σχολεία του Δήμου, που δημιουργεί παράλληλα προϋποθέσεις αξιοποίησης των χώρων αυτών για ψυχαγωγικούς σκοπούς από παιδιά και εφήβους.
Όλα τα παραπάνω αιτήματα θεωρούμε ότι χρειάζεται η διοίκηση του δήμου Κιλκίς και το δημοτικό συμβούλιο να τα λάβει υπόψη, και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε τη νέα σχολική χρονιά, τα σχολεία της περιοχής μας να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους την 1η Σεπτέμβρη, με τους καλύτερους όρους και προϋποθέσεις για τους μαθητές.