Πολιτική

Η μείωση του πληθυσμού και το δημογραφικό πρόβλημα του νομού Κιλκίς

Γράφει ο Παναγιώτης Γουδαμάνης*

Ο πραγματικός πληθυσμός του νομού Κιλκίς βάση της απογραφής του 2021 είναι πλέον 70.477 πολίτες έναντι 80.419 που έδειξε η απογραφή του 2011.

Μιλώντας με πραγματικά νούμερα που σοκάρουν χάθηκε πληθυσμός 9.942 κατοίκων του νομού σε μια δεκαετία και δεν έχουμε εικόνα των δύο τελευταίων ετών που σίγουρα θα είναι χειρότερη.
Η εικόνα γίνεται ακόμη πιό απογοητευτική αν συνυπολογίσουμε όλους αυτούς τους συμπολίτες μας οι οποίοι έχουν μεταβεί στο εξωτερικό αλλά δηλώνουν μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα χωρίς καμία μεταβολή αφού οι πατρικές οικίες των περισσοτέρων παραμένουν κλειστές εκτός των περιπτώσεων που υπάρχουν κάποιοι υπερήλικοι γονείς η συγγενείς.
Ναι είναι και αυτή η περίπτωση εφικτή διότι πλέον τα κράτη είναι πλέον πολύ γρήγορα προσβάσιμα αεροπορικώς εν συγκρίσει με το παρελθόν.
Υπάρχει και η μερίδα των συμπολιτών μας η οποία απασχολείται 15-20 μέρες τον μήνα συνεχόμενα (συνήθως σε επαγγέλματα υγείας) και κατόπιν κάθεται τις υπόλοιπες μέρες του μήνα.
Η μείωση των γεννήσεων μαζί με μια μακρά περίοδο πανδημίας κορωνοϊού είναι μια πρώτη ανάγνωση , όμως δεν πρέπει να σταθούμε μόνο σε αυτό.
Το ότι ο νομός μας στην περίοδο της πανδημίας κατείχε την πρωτιά Πανελλήνια σε θανάτους πέρασε στα ψιλά γράμματα ως κάτι φυσιολογικό χωρίς κανείς να αναζητήσει δημοσίως τα αίτια.
Πάμε να δούμε τις κύριες αιτίες που για μένα δεν είναι καθόλου εύπεπτες για ένα νομό που απέχει μόνο 49 χιλιόμετρα από την μητροπολιτική Θεσσαλονίκη και ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ομοίως.
1)Ανεργία και οικονομική ανασφάλεια κατ ΄επέκταση.
2)Σοβαρό και μείζον θέμα τα υποστελεχωμένα νοσοκομεία.
3)Το ακατάλληλο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο.
4)Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που εξυπηρετούν συγκεκριμένες γραμμές, και ανύπαρκτα σε πολλές περιοχές μας.
5)Οι δομές εκπαίδευσης και γενικότερα το επίπεδο υποδομών.
Πρέπει άμεσα να δοθούν λύσεις για να σταματήσει ο μαρασμός της επαρχίας μας.
Όλοι οι παραπάνω λόγοι αποδεικνύουν ότι πρέπει να ακολουθηθεί μία Εθνική Στρατηγική η οποία θα μας βοηθήσει να ανακάμψουμε πληθυσμιακά αλλά και να υπάρξει αναβάθμιση της υπαίθρου, ώστε ακόμη και αν επιτευχθεί η ανάκαμψη να μη διοχετευτεί στα μεγάλα αστικά κέντρα γιατί θα πρέπει να βοηθηθεί κατά κύριο λόγο και η περιφέρεια.
Οι παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν εδώ και τώρα με ειδικές πολιτικές από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
*Υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος
Περισσότερα

Ιωάννης Παντικίδης: Το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Παιονίας λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια και σεβασμό στους δημοκρατικούς θεσμούς

Απαντώντας σε δημοσιεύματα και σχόλια που εμφανίστηκαν σε κοινωνικά δίκτυα, σχετικά με την λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Παιονίας, […]

Δείτε ακόμα

Φωτοσχόλιο

Από το περίβολο του λόφου των Ηρώον της Μάχης του Κιλκίς

Συμμετοχή του προέδρου του Επιμελητηρίου Κιλκίς στη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με τους προέδρους των Επιμελητηρίων της χώρας

Στη συνάντηση εργασίας που συγκάλεσε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026 στο υπουργείο Ανάπτυξης, με αντικείμενο […]