Κοινωνία

To ΓΕΛ Σ.Σ.Μουριών δεύτερο πανελληνίως σε λογοτεχνικό διαγωνισμό

Εκπληκτική η επιτυχία του ΓΕΛ Σ.Σ.Μουριών και συγκεκριμένα της μαθήτριας της Α’ τάξης, Πελαγίας Βαταμίδου, η οποία κατέλαβε τη δεύτερη θέση πανελληνίως στον διαδικτυακό διαγωνισμό συγγραφής διηγήματος ο οποίος πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων του ορφανοτροφείου “Μέλισσα” της Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετείχαν χωρισμένοι σε δύο ηλικιακές ομάδες μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των σχολείων της Ελλάδας.

Η κριτική επιτροπή που έκανε και την επιλογή των νικητών και νικητριών, απαρτιζόταν από πανεπιστημιακούς καθηγητές και συγγραφείς. Συγκεκριμένα, την Ελένη Βογιατζή, νομικό και πρόεδρο του σωματείου “Η Μέλισσα”, τη Δήμητρα Κογκίδου, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και πρόεδρο της επιτροπής Φύλου και Ισότητας στο Α.Π.Θ., τον Θωμά Κοροβίνη, συγγραφέα, τη Μαίρη Μικέ, καθηγήτρια του τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ., τη Σοφία Νικολαΐδου, συγγραφέα και διδάσκουσα του τμήματος Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Α.Π.Θ. και τη Θεοφανώ Παπαζήση, ομότιμη καθηγήτρια του τμήματος Νομικής του Α.Π.Θ. και πρόεδρο του Δ.Σ. του ιδρύματος “Η Μέλισσα”.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν από το ΓΕΛ Σ.Σ.Μουριών επτά μαθήτριες.

Από την Α’ λυκείου η Πελαγία Βαταμίδου, η Αναστασία Καϊτατζή, η Δέσποινα Κέρμου, η Σοφία Μαργαρίτογλου και η Ελένη Φιλιππίδου, και από τη Β΄ λυκείου η Αναστασία Μπενούση και η Ιωάννα Παναγιωτίδου.

Επιβλέπουσα καθηγήτρια ήταν η Ιωάννα Μερμεκλή, φιλόλογος του λυκείου, η οποία υποστήριξε τις μαθήτριες στην πορεία της συγγραφής.

Η μαθήτρια που κατέκτησε τη δεύτερη θέση, Πελαγία Βαταμίδου, δήλωσε πολύ χαρούμενη στον “Μαχητή”:

“Είμαι πάρα πολύ ευτυχισμένη με το αποτέλεσμα! Αυτή η επιτυχία μού έδειξε ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο! Αρκεί να το πιστέψεις, να το παλέψεις και να έχεις ανθρώπους που να πιστέψουν σ’ εσένα!”.

Στην εφημερίδα μας μίλησαν και οι υπόλοιπες έξι συμμετέχουσες : “Χαρήκαμε πάρα πολύ που πήραμε μέρος στον διαγωνισμό! Νιώσαμε και εμείς συγγραφείς! Χαιρόμαστε πάρα πολύ και για τη συμμαθήτρια και φίλη μας, Πελαγία, γιατί όλες μαζί με την καθηγήτριά μας ζήσαμε αυτήν τη δημιουργική εμπειρία. Σίγουρα θέλουμε να λάβουμε μέρος και σε άλλους διαγωνισμούς”.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια αρωγός στάθηκε η επιβλέπουσα καθηγήτριά τους, Ιωάννα Μερμεκλή, η οποία δεν έκρυψε το πόσο περήφανη αισθάνεται και για τις εφτά μαθήτριές της.

“Ο ενθουσιασμός και η συγγραφική προσπάθεια και των εφτά μαθητριών μου είναι πραγματικά το πρώτο βραβείο για μένα! Ελπίζω και η εξαιρετική διάκριση που ήρθε, να λειτουργήσει σαν εφαλτήριο προσπάθειας και για όλο το μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας” μάς τόνισε η εκπαιδευτικός.

“Μέσα σε καθεστώς πανδημίας και τηλεκπαίδευσης αποφασίσαμε με τους μαθητές του σχολείου μας να γίνουμε δημιουργικοί βρίσκοντας λογοτεχνικές διεξόδους λόγω της ειδικότητάς μου. Συμμετείχαμε ως σχολική μονάδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως και το 1ο Γυμνάσιο Κιλκίς, στον εορτασμό των “200 Χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση” που διοργάνωσε το 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Σερρών – Κιλκίς με τις μαθήτριες της Α’ τάξης Αναστασία Αλμπάνη, Δέσποινα Κέρμου, Σοφία Μαργαρίτογλου και της Β’ τάξης Ευθυμία Νταλαμπίρα, οι οποίες έδειξαν προσήλωση και ζήλο για την εργασία που παρουσιάσαμε με τίτλο “ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΞΕΝΟΣ :

« Ἡ Ἡρωὶς τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως, ἤτοι σκηναί ἐν Ἑλλάδι ἀπό τοῦ ἔτους 1821-1828» και πραγματικά τις ευχαριστώ πάρα πολύ για το κοινό μας ταξίδι στη γνώση! Η παρουσίαση αυτή λειτούργησε ως κίνητρο στους μαθητές και μαθήτριες για το επόμενο εγχείρημά μας, δηλαδή τη συμμετοχή μας στον συγκεκριμένο λογοτεχνικό διαγωνισμό και το εξαιρετικό αποτέλεσμα που ήρθε με τη δεύτερη θέση! Η ενθουσιώδης προσπάθεια όλων των μαθητριών μου είναι πραγματικά η μεγαλύτερη επιβράβευση!” κατέληξε η εκπαιδευτικός.

Η συμμετοχή του ΓΕΛ Σ.Σ. Μουριών στη λογοτεχνική δράση και στον λογοτεχνικό διαγωνισμό με την κατάκτηση πανελληνίως της δεύτερης θέσης αποδεικνύουν χωρίς καμία αμφιβολία ότι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας χρειάζονται όραμα και κίνητρα και ότι το δημόσιο σχολείο δηλώνει το ουσιαστικό παρόν του σ’ αυτό το εγχείρημα!

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Στα πλαίσια των δράσεων για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του Ορφανοτροφείου Θηλέων Θεσσαλονίκης «Η Μέλισσα», το ίδρυμα διοργάνωσε διαγωνισμό συγγραφής διηγήματος με θέμα «Η ιστορία μίας Μέλισσας». «Η Μέλισσα» συστάθηκε ανεπίσημα το 1916 ως μία προσπάθεια παροχής βοήθειας προς τους πρόσφυγες του Καύκασου. Το 1921 δημιουργήθηκε το επίσημο Σωματείο με την επωνυμία Ορφανοτροφείο Θηλέων Θεσσαλονίκης «Η Μέλισσα», ενώ το 1922 κατέφθασαν στη Θεσσαλονίκη προσφυγόπουλα από το Ορφανοτροφείο Σμύρνης. Το Ορφανοτροφείο ενώνει τις δυνάμεις του με το Σωματείο «Η Μέλισσα» και δημιουργείται το Ορφανοτροφείο «Η Μέλισσα», το οποίο στεγάζεται στο νεοκλασικό της οδού Βασιλίσσης Όλγας 36. Το 1940, μετά από εντολή της Γενικής Διοίκησης Μακεδονίας, «Η Μέλισσα» γίνεται αποκλειστικά ορφανοτροφείο θηλέων. Το 1941 το κτίριο της «Μέλισσας» καταλαμβάνεται από τους Βούλγαρους και τα παιδιά υποχρεώνονται να μεταφερθούν σε άλλα οικήματα. Το 1945 η «Μέλισσα» επιστρέφει στο κτίριο της, στο νεοκλασικό της Βασιλίσσης Όλγας 36. Το 1973 το Σωματείο υποχρεώθηκε από τη νομοθεσία να συστήσει το ομώνυμο Ίδρυμα Ορφανοτροφείο Θηλέων «Η Μέλισσα». Μετά από ζημιές στο νεοκλασικό, το 1977, το Ίδρυμα μεταφέρεται στο Πανόραμα, ενώ το Σωματείο συνεχίζει να διατηρεί το γραφείο του στη Βασιλίσσης Όλγας 36. Το 2021 «Η Μέλισσα» κλείνει εκατό χρόνια από την επίσημη ίδρυση της, εκατό χρόνια προστασίας και παροχής βοήθειας στα παιδιά που το χρειάζονται περισσότερο.

Οι διαγωνιζόμενοι/ες καλούνταν να γράψουν μια ιστορία σχετικά με το ίδρυμα. Οι συγγραφείς μέσα στο διήγημα τους θα αναφέρονταν, με όποιον τρόπο ήθελαν, στο έργο ή/και στο ίδρυμα της «Μέλισσας» που εδώ και 100 χρόνια προσέφερε προστασία και αγάπη σε ανήλικα παιδιά. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Ο διαγωνισμός συγγραφής απευθυνόταν σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 6-18 ετών. Τα παιδιά ηλικίας 6-12 ετών ανήκαν στην πρώτη ομάδα διαγωνιζόμενων, ενώ τα παιδιά 13-18 ετών στην δεύτερη. Σε κάθε ομάδα αναδείχθηκαν οι τρεις καλύτεροι/ες νικητές/τριες, οι οποίοι/ες βραβεύτηκαν αναλόγως και παρέλαβαν τιμητικό έπαινο. Η επιλογή των νικητών και νικητριών έγινε ύστερα από εξέταση όλων των κειμένων από επίλεκτη κριτική επιτροπή που απαρτιζόταν από τους Ελένη Βογιατζή, νομικό και πρόεδρο του σωματείου “Η Μέλισσα”, Δήμητρα Κογκίδου, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και πρόεδρο της επιτροπής Φύλου και Ισότητας στο Α.Π.Θ., Θωμά Κοροβίνη, συγγραφέα, Μαίρη Μικέ, καθηγήτρια του τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ., Σοφία Νικολαΐδου, συγγραφέα και διδάσκουσα του τμήματος Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Α.Π.Θ. και Θεοφανώ Παπαζήση, ομότιμη καθηγήτρια του τμήματος Νομικής του Α.Π.Θ. και πρόεδρο του Δ.Σ. του ιδρύματος “Η Μέλισσα”.

Η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Π.Ε. Κιλκίς και ο Διευθυντής της Δρ. Θεόδωρος Χριστοφορίδης συγχαίρει με την παρούσα επιστολή τις μαθήτριες Πελαγία Βαταμίδου, Αναστασία Καϊτατζή, Δέσποινα Κέρμου, Σοφία Μαργαρίτογλου, Ελένη Φιλιππίδου, Αναστασία Μπενούση και Ιωάννα Παναγιωτίδου. του Γενικού Λυκείου Σ.Σ. Μουριών οι οποίες εκπροσωπώντας το Κιλκίς κατέκτησαν τη δεύτερη θέση στον πανελλήνιο διαδικτυακό διαγωνισμό συγγραφής διηγήματος ο οποίος πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων του ορφανοτροφείου “Μέλισσα” της Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ιδιαίτερη έφημος μνεία οφείλεται στη συντονίστρια φιλόλογο Ιωάννα Μερμεκλή η οποία προετοίμασε, εμψύχωσε και υποστήριξε την ομάδα των μαθητριών καθώς και τη διευθύντρια του σχολείου κ. Γ. Σινάνη για την καθολική της συμπαράσταση. Ευχόμαστε ο ενθουσιασμός και η αγώνας να συνοδεύουν τις νεαρές μαθήτριες από την εσχατιά της Ελλάδος τις ακριτικές Μουριές σε όλη τους της ζωή για να κυνηγήσουν το όραμά τους χωρίς να έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τις συμμαθητριές τους όλων των σχολείων των μεγάλων αστικών κέντρων.

Τέτοιες δράσεις επιβραβεύουν τις προσπάθειες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και αναδεικνύουν την αξία του Δημόσιου σχολείου με την παροχή γενικής παιδείας υψηλού επιπέδου. Επιπλέον συμβάλλουν στην ισόρροπη γνωστική συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη όλων των μαθητών προάγοντας την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία, και τη δημιουργικότητα.
Εύγε.
Με εκτίμηση
Ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Π.Ε. Κιλκίς
Δρ. Θεόδωρος Χριστοφορίδης

Περισσότερα
Δείτε ακόμα