Εκπαίδευση

Η 4η Ολυμπιακή εβδομάδα στο 5ο δημοτικό σχολείο Κιλκίς

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Ολυμπιακής Εβδομάδας, αποτελεί μια καινοτομία αφού συνδέει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την εκπαιδευτική πράξη και βοηθά ουσιαστικά στην εισαγωγή νέων ιδεών και πρακτικών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Βασική προτεραιότητα δίνεται στην ενσωμάτωση των Αξιών του Ολυμπισμού, στην εδραίωση καινοτόμων δράσεων και δραστηριοτήτων εναρμονισμένων με τη σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση. Γι’ αυτό δεν υλοποιείται μόνο ως ένα πρόγραμμα αθλητικό ή ως ένα μάθημα για τη γνώση μόνο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά έχει πολυεπίπεδη διάρθρωση, συνδέοντας τις αξίες των Ολυμπιακών Αγώνων με τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Κεντρικό θέμα ήταν στο σχολείο μας οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Σε διάχυση σε όλα τα μαθήματα, όπου τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό.

  • Διαγωνισμός Γλώσσας “Κλείταρχος” του ΕΚΠΑ: είχε θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες, Φυσικά (άναμμα του βωμού, η άσβεστη φλόγα), Μαθηματικά (πόσες χώρες, αθλήματα, αγωνίσματα, αποστάσεις, χρόνος, ταχύτητα…), Αισθητική Αγωγή, (ποιήματα, ζωγραφιές, κατασκευές, ολυμπιακός ύμνος), Ιστορία, Φυσική Αγωγή, Ξένες Γλώσσες, Εθελοντισμός, Ολυμπιακά ιδεώδη και ένα σωρό άλλες έννοιες και δράσεις, που αξιοποιήσαμε παιδαγωγικά, για να φτάσουμε στην αναπαράσταση της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.
  • Γνωριμία με άγνωστα αθλήματα: Ασχοληθήκαμε με το χόκεϊ και, οι γυμναστές του σχολείου μας, μας είπαν λίγα πράγματα και εξάσκησαν το άθλημά τους. Γιάννης Σαββίδης – Πάλη, Μαρία Τασκούδη – Τάε Κβον Ντο.
  • Συμμετείχαμε σε διαδικτυακές, ζωντανές συναντήσεις της ΕΘΝΟΑ, με την Αρχαία Ολυμπία, τους Ολυμπιονίκες Λευτέρη Πετρούνια και Βασιλική Μιλλούση (ολυμπιονίκες ενόργανης), αλλά και την Άγη Κασούμη (ολυμπιονίκη σκοποβολής) σε συζήτηση για τις ολυμπιακές αξίες και την αθλητική ηθική και ακεραιότητα.
  • Κάθε τμήμα ανέλαβε να δημιουργήσει την χώρα του, το λάβαρό του και τον ηθικό του κώδικα. Αναδείχθηκαν ζητήματα όπως το Ευ αγωνίζεσθαι, η Εκεχειρία, η Συμμετοχικότητα, η Ειρήνη, η Προσπάθεια, οι Ολυμπιακές Αρετές κ.ά.
  • Δημιουργήθηκαν μασκώτ, μετάλλια, δάδες, στεφάνια, σημαία, λάβαρα και ο βωμός όπου καίει η άσβεστη φλόγα των αγώνων.
  • Παρουσιάστηκαν ολυμπιακά αθλήματα από τα παιδιά.
  • Ερευνήθηκε η Ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων από τα αρχαία χρόνια ως σήμερα, έγινε συζήτηση για τα αναβολικά και γενικότερα τους εθισμούς και τους κινδύνους για την υγεία, πέραν της ηθικής πλευράς του πράγματος.
  • Παρουσιάστηκε η ιστορία των μασκώτ, και πληροφορίες για τον Ολυμπιακό Ύμνο και τη φετινή Ολυμπιάδα στο Παρίσι και τη μητροπολιτική Γαλλία.

Εξαίρετη η προσπάθεια των εκπαιδευτικών, ενθουσιώδης η συμμετοχή των παιδιών και πιστεύουμε ότι και όσοι γονείς μπόρεσαν να παρευρεθούν, αποζημιώθηκαν από το θέαμα! Ο Αθλητισμός μας ενώνει, μας μορφώνει, μας διαπαιδαγωγεί, μας τονώνει σωματικά και μας ικανοποιεί ψυχικά!

 

Περισσότερα
Δείτε ακόμα