Πολιτική

Έγκλημα Τεμπών: Εκατόν είκοσι ερωτήματα… ακόμη περιμένουν τις απαντήσεις τους!

Του Βασίλη Ρόκου

“Η αλήθεια υπάρχει. Το ψέμμα πρέπει να εφευρεθεί”

George Braque (Τζωρτζ Μπραγκ)

Τον Φεβρουάριο του 2023, η Ελλάδα συγκλονίστηκε από ένα τραγικό γεγονός στα Τέμπη, όπου σύγκρουση αμαξοστοιχιών οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκάδων ακόμα. Αυτή η τραγωδία έχει αφήσει πίσω της ένα συννεφιασμένο τοπίο αναπάντητων ερωτημάτων, αμφιβολιών και ανησυχιών που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία.

 

Δεκάδες ερωτήσεις παραμένουν αναπάντητες, ενώ η ανάγκη για διαφάνεια, δικαιοσύνη και εύρεση της αλήθειας είναι επιτακτική. Οι αιτίες του ατυχήματος στα Τέμπη δεν μπορούν να περιοριστούν μόνο στο “ανθρώπινο λάθος” και στην “κακιά την ώρα”. Η ευθύνη είναι ατομική, συλλογική, πολιτική, τοπική, ευρωπαϊκή, επιχειρησιακή.

 

Καθώς ο χρόνος περνά, οι αντιδράσεις των αρχών και των Πολιτικών φορέων φαίνεται να μην έχουν καταφέρει να διασαφηνίσουν με σαφήνεια και ειλικρίνεια τα πολλαπλά “πως”, “γιατί” & “ποιος” του μοιραίου συμβάντος. Αντιθέτως, έχουν ενισχύσει την πεποίθηση της κοινωνίας για την απουσία του κράτους δικαίου.

 

Η ανάγκη για δικαιοσύνη και διαφάνεια είναι επιτακτική. Οι ευθύνες πρέπει να καθοριστούν και να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για να αποφευχθούν παρόμοια γεγονότα στο μέλλον. Οι ερωτήσεις που παραμένουν αναπάντητες πρέπει να αντιμετωπιστούν με σοβαρότητα και ειλικρίνεια.

 

Η διαφάνεια, η δικαιοσύνη και η ευθύνη είναι θεμέλια του κράτους δικαίου. Η αναζήτηση της αλήθειας και η δικαιοσύνη πρέπει να είναι προτεραιότητες για τις αρχές και την κοινωνία συνολικά.

 

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα πολιτικά κόμματα του κοινοβουλίου μέχρι σήμερα δεν έχουν προβεί σε ριζικά ερωτήματα καθώς από την έρευνα μας ως παράταξη της Περιφέρειας ΚΜ προκύπτουν 120 βασικά ερωτήματα τα οποία ακόμα και σήμερα δεν έχουν απαντηθεί. Ως παράταξη της περιφέρειας ΚΜ παρόλο που ο βασικός στόχος μας είναι να τοποθετούμαστε σε ζητήματα που άπτονται της ΚΜ, πάνω από όλα αναζητούμε ένα κράτος δικαίου και δεν μπορούμε να μην θέσουμε ερωτήματα που όλοι οι πολίτες κρύβουν μέσα τους. Ελπίζουμε πως τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα χρησιμοποιήσουν τα ερωτήματα μας και θα τα μεταφέρουν στο κοινοβούλιο.

 

Ως ΣΥΝ-εργασία τα 120 ερωτήματα που παραθέτουμε είναι σκέψεις, απορίες και ερωτηματικά που ταλανίζουν εδώ και 14 σχεδόν μήνες ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και που αφορούν τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, η οποία είχε ως τραγικό απολογισμό τον βίαιο θάνατο 57 συνανθρώπων μας, όπως και τον τραυματισμό δεκάδων άλλων.

Ο αριθμός των ερωτημάτων είναι ενδεικτικός. Θα μπορούσε κάλλιστα να υπερβεί τις 200 ή τις 300 ή τις 500 ερωτήσεις, καθώς τα αίτια του ατυχήματος στα Τέμπη – ή ορθότερα τα αίτια του εγκλήματος στα Τέμπη – δεν περιορίζονται και δεν πρέπει να περιοριστούν στο «ανθρώπινο λάθος» και στην «κακιά την ώρα». Οι ευθύνες για αυτή την εθνική τραγωδία είναι ατομικές, συλλογικές, πολιτικές, τοπικές, ευρωπαϊκές, επιχειρησιακές με ποινικό παρονομαστή.

Όλους αυτούς τους τελευταίους μήνες, επίσημες κρατικές απαντήσεις ομοίως και πολιτικές τοποθετήσεις όχι μόνο δεν έχουν καταφέρει να ξεκαθαρίσουν με σαφήνεια και ειλικρίνεια τα πολλαπλά «πως», «γιατί» & «ποιος» του μοιραίου συμβάντος στα Τέμπη, αλλά αντιθέτως έχουν ενισχύσει την πεποίθηση της κοινωνίας περί απουσίας του κράτους δικαίου.

Με ιδιαίτερο σεβασμό προς τη μνήμη των θυμάτων , το πένθος των οικογενειών τους αλλά και τον δίκαιο αγώνα τους στην αναζήτηση της αλήθειας,

*Περιφερειακού συμβούλου Θεσσαλονίκης ΠΚΜ,

επικεφαλής της παράταξης «ΣΥΝ-εργασία»

Τα 120 ερωτήματα

  1. Πόσοι ήταν συνολικά οι επιβάτες της επιβατικής αμαξοστοιχίας;
  2. Πόσοι ήταν οι επιβάτες της εμπορικής αμαξοστοιχίας;
  3. Υπάρχουν αταυτοποίητα ανθρώπινα υπολείμματα;
  4. Υπάρχουν στα «αζήτητα» ανθρώπινα υπολείμματα;
  5. Ποια είναι η εξέλιξη της έρευνας για την αγνοούμενη επιβάτιδα της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας;
  6. Ποια είναι τα ακριβή αίτια θανάτου των επιβατών;
  7. Έχει ολοκληρωθεί από τις κρατικές αρμόδιες αρχές το πόρισμα για τον τρόπο σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών;
  8. Τί μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία;
  9. Πόσα και τί αντικείμενα εκτινάχθηκαν από την εμπορική αμαξοστοιχία;
  10. Πού βρίσκονται τα κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας σήμερα;
  11. Που βρίσκεται η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας σήμερα;
  12. Γιατί απομακρύνθηκε άμεσα από το σημείο του ατυχήματος πριν την ολοκλήρωση των ερευνών η εμπορική αμαξοστοιχία;
  13. Ποιος έδωσε την επιχειρησιακή εντολή για την απομάκρυνση της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τις σιδηροδρομικές γραμμές;
  14. Πού είναι τα δικαιολογητικά έγγραφα φορτοεκφόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας εκείνης της ημέρας?
  15. Σε ποια εταιρεία ανήκει το εμπόρευμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας;
  16. Ποιος βρίσκεται πίσω από την αποστολή και πίσω από την παραλαβή του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας;
  17. Τί μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία σύμφωνα με τις κρατικές αρμόδιες αρχές;
  18. Έχουν αποδοθεί ευθύνες στην εταιρεία όπου ανήκε το εμπόρευμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας;
  19. Έχει ολοκληρωθεί η έρευνα στην εμπορική αμαξοστοιχία;
  20. Πού βρίσκονται τα βίντεο ασφαλείας από τον σιδηροδρομικό σταθμό με την καταγραφή της φόρτωσης εμπορευμάτων της εμπορικής αμαξοστοιχίας;
  21. Ένα χρόνο μετά από πού προκύπτει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά;
  22. Ποιο πρωτόκολλο αντιμετώπισης κρίσεως/σοβαρού ατυχήματος ενεργοποιήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών;
  23. Πότε ήταν η τελευταία φορά που ενεργοποιήθηκε το συγκεκριμένο πρωτόκολλο;
  24. Γιατί πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εικοσιτετράωρο μετά τη σύγκρουση χωματουργικές εργασίες στο χώρο του ατυχήματος;
  25. Πόσα συνολικά είναι τα κυβικά χώματος που μεταφέρθηκαν;
  26. Γιατί χρησιμοποιήθηκαν πισσομένα χαλίκια στο μπάζωμα του χώρου;
  27. Ποιος έδωσε την πολιτική εντολή για την απομάκρυνση υλικών από το πεδίο του ατυχήματος;
  28. Ποιος έδωσε την επιχειρησιακή εντολή για την απομάκρυνση υλικών από το πεδίο του ατυχήματος;
  29. Ποιος έδωσε την πολιτική εντολή για τη τσιμεντοποίηση του χώρου του ατυχήματος;
  30. Ποιος έδωσε την επιχειρησιακή εντολή για την τσιμεντοποίηση του χώρου του ατυχήματος;
  31. Σε πόσα διαφορετικά σημεία μεταφέρθηκαν μπάζα και χώματα από το πεδίο του ατυχήματος;
  32. Γιατί δεν προσήλθαν στο χώρο του ατυχήματος δημόσιοι εμπειρογνώμονες αμέσως μετά την σύγκρουση;
  33. Γιατί οι εμπειρογνώμονες προσήλθαν στο χώρο του ατυχήματος επτά (7) μήνες αργότερα;
  34. Είχαν ολοκληρωθεί οι έρευνες των κρατικών αρμόδιων αρχών στο χώρο του ατυχήματος, ώστε να δικαιολογείται η μεταφορά υλικών/στοιχείων;
  35. Σε ποια εταιρεία ανήκουν οι γερανοί και τα φορτηγά που χρησιμοποιήθηκαν για τις χωματουργικές εργασίες και την απομάκρυνση των υλικών;
  36. Γιατί αρνήθηκαν σε εταιρεία που διαθέτει ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους να προσέλθει στο σημείο ώστε να βοηθήσει στις έρευνες;
  37. Γιατί αποφάσισαν 14 σχεδόν μήνες μετά το ατύχημα να γίνει χρήση ειδικών εκπαιδευμένων σκύλων στο χώρο της σύγκρουσης;
  38. Ποιος έδωσε την οδηγία στην Αστυνομία ότι οι χωματουργικές εργασίες κατά τη 2η ημέρα γίνονται ώστε ο χώρος να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να πραγματοποιηθεί τρισάγιο στη μνήμη των θυμάτων;
  39. Γιατί δόθηκε μόλις 10 λεπτά άδεια από την Αστυνομία προς μέλη των οικογενειών των θυμάτων, για να βγάλουν φωτογραφίες από τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας;
  40. Γιατί παρέμειναν απροστάτευτα και εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες τα υλικά/στοιχεία από το ατύχημα και δεν προστατεύθηκαν όπως στην περίπτωση της πτώσης του αεροπλάνου της Helios Airways;
  41. Ποια η επίδραση της κακοκαιρίας Daniel στα εκτεθειμένα υλικά;
  42. Γιατί καθυστέρησε ο ορισμός χημικού-μηχανικού πραγματογνώμονα από τις ανακριτικές αρχές;
  43. Πόσοι ήταν αρχικά οι εμπειρογνώμονες του Δημοσίου που συμμετείχαν στις έρευνες;
  44. Πόσοι είναι τώρα οι εμπειρογνώμονες του Δημοσίου που συμμετέχουν στις έρευνες;
  45. Εφόσον ενοχοποιείται ως αίτιο της έκρηξης ,το έλαιο σιλικόνης, από τους εμπειρογνώμονες του Δημοσίου γιατί δεν υπάρχει αναλυτική επεξήγηση στην αναφορά;
  46. Εφόσον το έλαιο σιλικόνης χρησιμοποιείται ευρέως στις αμαξοστοιχίες και προκάλεσε τέτοιο φαινόμενο και κατά επέκταση τέτοιο ατύχημα, γιατί δεν καθηλώθηκαν τα τρένα σε Ελλάδα και εξωτερικό, ώστε να γίνουν μελέτες για την ασφάλεια του υλικού;
  47. Γιατί οι αναλύσεις των δειγμάτων για εύρεση χημικών ουσιών έγιναν κατόπιν απαίτησης των οικογενειών των θυμάτων και όχι απευθείας από τους δημόσιους ερευνητές;
  48. Γιατί δε γίνεται αναφορά από τους κρατικούς φορείς η ύπαρξη ξυλόλιου;
  49. Γιατί αρνούνται την ύπαρξη ξυλολίου και άλλων παρόμοιων εύφλεκτων υλικών;
  50. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο Χημικών Ελλάδος, ίχνη ξυλολίου μπορούν να ανιχνευθούν και ένα χρόνο μετά. Έχουν προβεί οι αρμόδιες αρχές σε μία τέτοια έρευνα;
  51. Γιατί ελήφθησαν στοιχεία/δείγματα από το βόρειο σημείο και όχι από το σημείο έκρηξης;
  52. Τί υλικό/ουσίες εντοπίστηκαν στην αιθάλη από τις λαμαρίνες της εμπορικής αμαξοστοιχίας;
  53. Έγινε προσομοίωση του ατυχήματος κατά τις ερευνητικές εργασίες;
  54. Γιατί στοχοποιήθηκαν οι εμπειρογνώμονες των οικογενειών των θυμάτων;
  55. Σε ποιον εμπειρογνώμονα αναφερόταν ο Πρωθυπουργός χαρακτηρίζοντάς τον ως συνωμότη, κατά την ομιλία του στη Βουλή στις 28/03/2024;
  56. Γιατί δεν υλοποιήθηκε η σύμβαση 717;
  57. Γιατί η επιβατική αμαξοστοιχία τη μοιραία νύχτα κινούνταν επί 12 λεπτά στη γραμμή καθόδου και δεν έγινε αυτό αντιληπτό από τον διαχειριστή υποδομής (ΟΣΕ);
  58. Γιατί ο διαχειριστής υποδομής έδωσε εντολή στην επιβατική αμαξοστοιχία να αλλάξει γραμμή κίνησης;
  59. Γιατί παραιτήθηκε ο πρόεδρος της επιτροπής Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Μεταφορών;
  60. Με ποιο σκεπτικό έγινε «έφοδος» της Αστυνομίας στα γραφεία του ΟΣΕ, 13 μήνες μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών;
  61. Γιατί διορίστηκε επικεφαλής των εμπειρογνωμόνων άτομο που διετέλεσε Πρόεδρος & CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 μέχρι το 2015;
  62. Γιατί χορηγήθηκε το 2012 στην Hellenic Train νέο πιστοποιητικό ασφαλείας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων;
  63. Γιατί η Ελλάδα δεν προχώρησε στην υλοποίηση δημιουργίας ενιαίου σιδηροδρομικού χώρου;
  64. Γιατί το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών δεν εφάρμοσε τα ελάχιστα επίπεδα ασφαλείας όπως όριζε ο νόμος 4632;
  65. Γιατί η ΕΡΓΟΣΕ ως διαχειριστής υποδομών και η Hellenic Train ως σιδηροδρομική επιχείρηση δεν έλαβαν μέτρα για τους κινδύνους ασφάλειας?
  66. Γιατί το Υπουργείο Μεταφορών δεν προέβη σε ενέργειες για την αναβάθμιση ασφαλείας του σιδηροδρόμου, μετά το εμπιστευτικό έγγραφο που απέστειλε η ΤΡΕΝΟΣΕ το 2021;
  67. Γιατί δεν προέβησαν σε ενέργειες η Hellenic Train, η ΡΑΣ, η ΤΡΕΝΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και το Υπουργείο Υποδομών ενώ γνώριζαν για την υποστελέχωση και την έλλειψη συστημάτων ασφαλείας του σιδηροδρόμου;
  68. Γιατί οι άνωθεν δεν φρόντισαν ώστε να αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης σηματοδότησης στη Λάρισα, το οποίο είχε φθαρεί λόγω πυρκαγιάς;
  69. Γιατί ενώ υπήρχαν εξώδικα και ανακοινώσεις εργαζομένων του ΟΣΕ προς το Υπουργείο Μεταφορών, πριν το ατύχημα, στα οποία γινόταν λόγος για τις επικίνδυνες ελλείψεις που θέταν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, ο πρώην Υπουργός Μεταφορών κ. Καρμανλής ομιλούσε από το βήμα της Βουλής, για ασφαλείς σιδηροδρόμους;
  70. Γιατί στο εξώδικο που απέστειλαν προς τον ΟΣΕ οι εργαζόμενοι μηχανοδηγοί, το 2022, ο ΟΣΕ χαρακτήριζε ως ανακρίβειες, αστήρικτες και αυθαίρετες εκτιμήσεις τα προβλήματα που επισήμαιναν οι εργαζόμενοι;
  71. Σήμερα λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης;
  72. Γιατί σταμάτησαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης να λειτουργούν πριν 14 χρόνια;
  73. Γιατί επί χρόνια βανδαλίστηκαν τα καμαράκια στα τούνελ;
  74. Ποιος ευθύνεται για τη μη φυλαξή τους;
  75. Ποιοι εμπλέκονταν για τις κλοπές αυτές;
  76. Γιατί η Hellenic Train ήταν απούσα στην στήριξη και ενημέρωση των οικογενειών αμέσως μετά το ατύχημα αλλά και μέχρι σήμερα;
  77. Ο CEO της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, εμπλέκεται στην έκδοση του πιστοποιητικού ασφαλείας της Hellenic Train;
  78. Γιατί απομακρύνθηκε από την Hellenic Train o Καποτόρτο;
  79. Γιατί το 2020, τέθηκε εκτός λειτουργίας το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας;
  80. Γιατί εκκρεμεί πάνω από 10 χρόνια η εγκατάσταση των σύγχρονων συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης (ETCS) σε όλο το μήκος του βασικού σιδηροδρομικού άξονα;
  81. Γιατί δεν ελέγχθηκε από το Κράτος η Hellenic Train για τις «εθελοντικές» συλλογικές συμβάσεις μηχανοδηγών που σύναψε και το 2018 και το 2020;
  82. Γιατί παρέμειναν αναπάντητα τα εξώδικα των εργαζομένων του ΟΣΕ, από την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, στα οποία το 2021 προειδοποιούσαν για ατύχημα;
  83. Ποια είναι η σχέση της Hellenic Train με την ιταλική μαφία;
  84. Το GSM-R, θα εξασφάλιζε το βράδυ του ατυχήματος την επικοινωνία ανάμεσα σε σταθμάρχες και μηχανοδηγούς;
  85. Αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης να είχε πραγματοποιηθεί το τραγικό ατύχημα;
  86. Γιατί ο Πρωθυπουργός σε ομιλία του στη Βουλή ανέφερε ότι μόνο το 12% των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων καλύπτονται από συστήματα ασφαλείας;
  87. Ποιος διόρισε και με ποια κριτήρια τον σταθμάρχη σε έναν από τους πιο σημαντικούς σταθμούς του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας;
  88. Γιατί μειώθηκε ο αριθμός των εργαζομένων περίπου στο 1/3;
  89. Γιατί ο ανακριτής δεν απέστειλε τις καταθέσεις στην Βουλή μέσω του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ώστε να ενεργοποιηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών?;
  90. Γιατί στις πάνω από 1.000 σελίδες της δικογραφίας προς της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, στην οποία είχαν πρόσβαση βουλευτές που συμμετείχαν στην Εξεταστική Επιτροπή, καταγγέλθηκε ότι έλειπαν σημαντικές μαρτυρίες;
  91. Γιατί δεν κλήθηκαν να καταθέσουν στην Εξεταστική Επιτροπή ως μάρτυρες οι κκ Γενιδούνιας, Τριαντόπουλος, Σπηλιόπουλος, Ξιφαράς και Τσαλίδης;
  92. Γιατί δεν κατέθεσε στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής ο πρώην σύμβουλος διοίκησης στην ΕΡΓΟΣΕ με αντικείμενο τη σύμβαση 717 και νυν Γενικός Γραμματέας Μεταφορών;
  93. Γιατί η δικογραφία του ατυχήματος δεν απεστάλη εγκαίρως στα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, παρά έφθασε τον Φεβρουάριο του 2024;
  94. Γιατί αρνήθηκε ο πρώην Περιφερειάρχης Θεσσαλίας να καταθέσει στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής;
  95. Γιατί ο πρώην Υπουργός κ. Καραμανλής κατέθεσε στην Εξεταστική Επιτροπή ότι δεν υπάρχει αιτιώδης συνάφεια της μη υλοποίησης της σύμβασης 717 με το ατύχημα στα Τέμπη;
  96. Ποιος εξουσιοδότησε όλες τις παρακάτω ενέργειες οι οποίες εμπίπτουν στον ποινικό κώδικα ως αδικήματα;
  97. Ποιοι και γιατί υπήρξε πρόσβαση στα ηχητικά ντοκουμέντα συνομιλιών το βράδυ της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών;
  98. Ποια ήταν τα πρόσωπα που πήραν το στικ με τις συνομιλίες;
  99. Ποια πρόσωπα έκανα αντίγραφο από το στικάκι με τις συνομιλίες;
  100. Ποιοι και γιατί προχώρησαν στο μοντάζ των ηχητικών ντοκουμέντων με τις συνομιλίες;
  101. Γιατί εστάλθηκαν με καθυστέρηση στις ανακριτικές αρχές τα ηχητικά ντοκουμέντα;
  102. Ποιος έστειλε στο «Πρώτο Θέμα» το μονταρισμένο πλέον υλικό των συνομιλιών μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών;
  103. Με ποιανού εντολή δόθηκαν στη δημοσιότητα των ΜΜΕ το μονταρισμένο υλικό πριν αποσταλεί αυτό στις ανακριτικές αρχές;
  104. Υπήρξε μοντάζ και στο βιντεοληπτικό υλικό από τη σύγκρουση;
  105. Έχει ελεγχθεί το πόθεν έσχες των 3 κατηγορουμένων ώστε να δικαιολογείται η καταβολή των εγγυήσεων συνολικού ύψους 1.800.000 ευρώ;
  106. Γιατί διορίστηκε επικεφαλής των εμπειρογνωμόνων άτομο που διετέλεσε Πρόεδρος και CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 μέχρι το 2015;
  107. Γιατί αμέσως μετά το ατύχημα πήγε πρώτα ο Στρατός;
  108. Πώς συγκεντρώθηκαν σε μηδενικό χρόνο 45 ασθενοφόρα για να αποσταλούν στο σημείο της τραγωδίας;
  109. Ποιο είναι το τελικό πόρισμα της Τροχαίας ΝΑ Αττικής για το θανατηφόρο τροχαίο του Διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ;
  110. Ποιο είναι το τελικό πόρισμα της Τροχαίας ΝΑ Αττικής για το θανατηφόρο τροχαίο του Διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ;
  111. Γιατί καταστράφηκε το βιντεοληπτικό υλικό από τη διαδρομή των τρένων;
  112. Γιατί ένα χρόνο μετά εξακολουθεί να υπάρχει μία τεράστια προσπάθεια συγκάλυψης από τα ΜΜΕ;
  113. Γιατί τηρείται σιγή ιχθύος για τα χημικά εγκαύματα που υπέστησαν πυροσβέστες στο χώρο του ατυχήματος;
  114. Γιατί η ελληνική πλευρά αρνήθηκε την ευρωπαϊκή συνδρομή βοήθειας στη διερεύνηση της μοιραίας σύγκρουσης;
  115. Γιατί η Ευρωπαία Εισαγγελέας επιμένει ότι παρεμποδίζεται το έργο της;
  116. Γιατί δεν έχουν παραιτηθεί τις βουλευτικής τους ασυλίας οι πρώην Υπουργοί Μεταφορών 2009-2023;
  117. Γιατί ένα χρόνο μετά εξακολουθεί να υπάρχει μία τεράστια προσπάθεια συγκάλυψης από την κυβέρνηση και τα στελέχη της ΝΔ;
  118. Μήπως το έγκλημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση της επιβατικής και της εμπορικής αμαξοστοιχίας ήταν προσχεδιασμένο;
  119. Γιατί δεν προωθείται η κατάργηση του άρθρου 86 Περί ευθύνης Υπουργών, το οποίο δημιουργήθηκε ώστε οι εκάστοτε Υπουργοί να μην βρίσκονται ανά πάσα στιγμή εκτεθειμένοι σε διατάξεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους;
  120. Γιατί οι μηνύσεις των οικογενειών των θυμάτων έχουν και αυτές στοχοποιηθεί ως «αντιπολιτευτικές»;
Περισσότερα
Δείτε ακόμα

«Μεγαλεία»… ο πρόεδρος!

Παρούσα στον τελικό του κυπέλλου ΕΠΣΚ… η αχρείαστη συστάσεων Βούλα Πατουλίδου! Παρών… ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Πολυανής και Κιλκισίου κκ Βαρθολομαίος! […]