Πολιτική

Χρήστος Σπίγκος: Εκλογές με λίστα

Στις εκλογές της 21ης Μαΐου 2023 ο ελληνικός λαός απεφάνθη, ότι επιθυμεί μια δεύτερη εκλογική αναμέτρηση, προκειμένου να προκύψει μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, βοηθούντος του εκλογικού συστήματος της «ενισχυμένης αναλογικής» που θα ισχύει στις προσεχείς εκλογές τον επόμενο μήνα.
 Συνταγματική επιταγή οι εκλογές να διεξαχθούν με λίστα, που σημαίνει ότι ο πολίτης στην κάλπη ρίχνει ψηφοδέλτιο χωρίς σταυρό. Δηλαδή ψηφίζουμε προγράμματα και όχι πρόσωπα, ενώ οι βουλευτές θα προκύψουν από τη σειρά των υποψηφίων στο κομματικό ψηφοδέλτιο, την οποία θα την έχουν αποφασίσει τα αρμόδια όργανα του κάθε κόμματος.
Το φθοροποιό κυνήγι του σταυρού αντικαθίσταται από τη σύγκριση εξαγγελιών και επιχειρημάτων, τα προσωπικά πελατειακά δίκτυα αποδυναμώνονται, περιορίζεται η εξάρτηση του πολίτη από την προσβλητική εξατομίκευση της φράσης «κατόπιν ενεργειών μου», η δημόσια σφαίρα εξυγιαίνεται από την ισχυροποίηση των θεσμών και την απομείωση των προσωπικών δεσμών, ενώ τα κόμματα λειτουργούν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον χωρίς να δεσμεύονται από τις γνωστές μυωπικές λογικές της ατομικής ψηφοθηρίας των στελεχών τους.
 Αυτά λέει η θεωρία και η κοινή λογική. Βασική προϋπόθεση όμως για να επιτύχει το εκλογικό σύστημα της λίστας είναι στο πολιτικό σύστημα να κυριαρχούν η συνειδητοποιημένη ιδεολογία και η πολιτική συγκρότηση των πολιτικών υποκειμένων.
Δυστυχώς η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει φέρει στην επιφάνεια δυσάρεστες περιπτώσεις εξαιτίας της πολιτικής ανεπάρκειας κομματικών στελεχών. Αρκετές φορές γίναμε μάρτυρες περιπτώσεων που μας απογοήτευσαν και μας πλήγωσαν.
Είδαμε βουλευτές για αρκετές τετραετίες να αποστασιοποιούνται από το μέχρι χθες κόμμα τους, παριστάνοντας τους δυσαρεστημένους από κάποια δήθεν βλαπτική για την παράταξη κομματική απόφαση, ενώ η πραγματική αιτία ήταν ο δικός τους φόβος ότι δεν θα επανεκλεγούν εξαιτίας μιας τέτοιας απόφασης.
Και όταν προεκλογικά τους ρωτάγαμε «και τώρα τι θα κάνουμε;», αυτοί μας έριχναν στα μούτρα μια βαρύγδουπη πολιτικοφανή αρλούμπα, εν είδει κακογραμμένης έκθεσης ιδεών επιπέδου γυμνασίου, για να αποφύγουν ακόμα και να ψελλίσουν το κόμμα υπό τη σκέπη του οποίου ενθυλάκωσαν νομίμως και για αρκετά χρόνια ουκ ολίγα οικονομικά οφέλη.
Άτομα με λειψή θεωρητική και πρακτική κατάρτιση, κατά το πλείστον αχθοφόροι οικογενειακού ονόματος με πολιτική ιστορία, όταν καλούνται να αγωνιστούν για τον πολιτικό τους φορέα που τους ανέδειξε χωρίς να το αξίζουν, σφυρίζουν αδιάφορα ευχόμενοι ίσως ακόμα και τη μείωση του κομματικού εκλογικού ποσοστού, για να κουνήσουν με περισσή αλαζονεία το δάχτυλο στην κομματική ηγεσία και να αποκτήσουν έτσι το πολιτικό μέγεθος που τους στερεί η ανυπόφορη πολιτική τους αδαημοσύνη.
Με λίγα λόγια, έχουμε πολλές φορές απογοητευθεί από υποψήφιους που δεν εκτίμησαν την εμπιστοσύνη μας, και τους είδαμε να τρέχουν για την «πιατέλα» και όχι για τη «φανέλα».
Άνθρωποι του θεαθήναι, του πρωτοσέλιδου και της φωτογραφίας. Άνθρωποι του ξύλινου λόγου και της αερολογίας.  Άνθρωποι που καπηλεύονται τον πόνο του αναξιοπαθούντος, με μοναδικό σκοπό τα πολυπόθητα έδρανα της εξουσίας με ό,τι αυτά συνεπάγονται γι’ αυτούς και την οικογένειά τους. Άνθρωποι  που βλέπουν την πολιτική σαν αρένα, με αντίπαλο όμως όχι τον απέναντι, αλλά τον συνυποψήφιό τους στο ίδιο ψηφοδέλτιο.
 Ευτυχώς στο μικρό Κιλκίς, όπου όλοι γνωριζόμαστε πολύ καλά και τέτοιου είδους ανομήματα δεν λησμονιούνται, δεν έχουμε(;) περιπτώσεις ιδιοτελών και καιροσκόπων και στις προσεχείς εκλογές όλα τα στελέχη των κομμάτων θα δώσουν τη μάχη των ιδεών και όχι των προσωπικών οφελών.
Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ποταμός Αξιός και οι αισθητήρες μέτρησης της στάθμης των υδάτων που τοποθετήθηκαν στην γέφυρα

Στην εγκατάσταση συστήματος μέτρησης στάθμης υδάτων στην γέφυρα του ποταμού Αξιού, στο ύψος της Αξιούπολης, προέβη στα τέλη της προηγούμενης […]

Παράσταση διαμαρτυρίας ενάντια στην «αξιολόγηση» – κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον αυταρχισμό κυβέρνησης – υπουργείου παιδείας

Η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας μπροστά στον ανυποχώρητο αγώνα ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων […]