Ανακατασκευή του δρόμου-«φονιά» και μέτρα ασφαλούς έως τότε κίνησης σ’ αυτόν ζητεί η «Νίκη»
Επίκαιρη ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό υποδομών και μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, σχετική με τα δυστυχήματα στον δρόμο μεταξύ των κόμβων Ν. Μαλγάρων Θεσσαλονίκης-Πολυκάστρου, τον αποκαλούμενο και «δρόμο-φονιά», κατέθεσε στην Βουλή ο πρόεδρος του κόμματος «Νίκη» Δημήτρης Νατσιός, ζητώντας πλήρη ανακατασκευή αλλά και λήψη μέτρων ασφαλούς κίνησης σ’ αυτόν μέχρι την υλοποίησή της.
Στην επερώτηση αναφέρονται τα εξής:
«Κύριε υπουργέ,
Δυστυχώς στην Ελλάδα γινόμαστε μάρτυρες καταστάσεων, στις οποίες οι αρμόδιοι υπουργοί δεν μπορούν να επέμβουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση σοβαρών και χρόνιων προβλημάτων, μεταθέτοντας την ευθύνη σε τρίτους και σε αδιέξοδες διαδικασίες.
Οι Εύζωνοι είναι ίσως η πιό κύρια πύλη εισόδου στην πατρίδας μας η οποία εξυπηρετεί τη διακίνηση μεγάλου αριθμού επισκεπτών και εμπορικού φορτίου. Καθημερινά από το τελωνείο περνούν χιλιάδες αυτοκίνητα και φορτηγά και θα περίμενε κάποιος στο οδικό τμήμα που συνδέει τους Ευζώνους με την Εγνατία Οδό να είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών που να προσφέρει ασφάλεια στους διερχόμενους οδηγούς.
Το εν λόγω τμήμα από κατασκευής του, την δεκαετία του ‘60, παραμένει χωρίς χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, διαθέτοντας μόνον μία «λωρίδα» κίνησης ανά κατεύθυνση, χωρίς προστατευτική «νησίδα» και χωρίς φωτισμό και διαγραμμίσεις, με αποτέλεσμα τα όποια οδηγικά λάθη, σε πολλές των περιπτώσεων, να καταλήγουν σε θανατηφόρες μετωπικές συγκρούσεις με θύματα Έλληνες και ξένους οδηγούς.
Πρόσφατα, στις 10.9.23 είχαμε τροχαίο στο ύψος του Άσπρου όταν ένα διώροφο τουριστικό λεωφορείο με σερβικές πινακίδες που μετέφερε 81 άτομα συγκρούστηκε μετωπικά με διερχόμενο Ι.Χ. Θλιβερό αποτέλεσμα: τέσσερεις νεκροί και 47 τραυματίες. Μόνο στο τμήμα της εθνικής οδού από τον Κόμβο Πολυκάστρου μέχρι τον κόμβο Άσπρου μήκους 13 χιλιομέτρων, τα τελευταία πέντε χρόνια είχαμε 16 νεκρούς και 196 τραυματίες σε πάνω από 120 ατυχήματα. Η αδιαφορία σε θέματα ασφαλείας δεν περιορίζεται μόνο στα Τέμπη.
Την παρούσα περίοδο εκκρεμεί ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου η έγκρισης της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων της στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS, η οποία με βάση τους όρους της σύμβασης, θα είναι υποχρεωμένη μέσα σε πέντε χρόνια να κατασκευάσει σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στο επίμαχο τμήμα.
Όλα αυτά τα χρόνια οι διαμαρτυρίες της δημοτικής αρχής και της τοπικής κοινωνίας είναι πολλές αλλά χωρίς αποτέλεσμα, αφού δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου εκσυγχρονισμού, καθίσταται ουσιαστικά «ηθική αυτουργία» σε απώλειες ανθρώπινων ζωών, κάτι που δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται αποδεκτό σε μία ευρωπαϊκή χώρα. Προφανώς οι αρμόδιοι φορείς του ΤΑΙΠΕΔ, μην έχοντας καμία πολιτική ευθύνη, αλλά μόνο διαχειριστική, δεν θεωρούν επαρκή τον αριθμό των θυμάτων, για να δράσουν άμεσα και εξακολουθούν να θέτουν σε κίνδυνο αθώους πολίτες σε δρόμος «φονιάδες».
Δυστυχώς, διαπιστώνεται, ότι η κυβέρνηση, αντί να ασκεί πολιτική την έχει εκχωρήσει σε τρίτους, στους οποίους όμως δεν μπορούμε να απευθυνθούμε.
Οι ευθύνες για την απουσία σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου στο επίμαχο τμήμα είναι διαχρονικές, αλλά φυσικά η κάθε κυβέρνηση έχει την ευθύνη που της αναλογεί.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
-Τι έργα έχουν υλοποιηθεί στην τελευταία πενταετία για τον εκσυγχρονισμό του τμήματος Ευζώνων-Χαλάστρας;
-Για το έργο κατασκευής νέου αυτοκινητοδρόμου δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα ολοκληρωθεί ενωρίτερα του 2029. Συνεπώς ποια μέτρα σκοπεύετε να πάρετε μέχρι τότε για την ασφάλεια των οδηγών που κινούνται στο υπόψη οδικό τμήμα;».-