Διάσταση απόψεων στο ΔΣ Κιλκίς γιά μία τέντα στο πάρκο-«Κήπο»
Τα «ξίφη» τους στην διά τηλεδιασκέψεως συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Κιλκίς της Δευτέρας 13.12.21 «διασταύρωσαν» ο επικεφαλής του συνδυασμού «Λαϊκή Συσπείρωση» Γιάννης Φαχουρίδης και ο αντιδήμαρχος πολιτισμού Θεμιστοκλής (Θέμις) Κοσμίδης, με αφορμή την τοποθέτηση τέντας στον διαμορφωθέντα για τις Εορτές του Α.Δωδεκαημέρου χώρο του πάρκου-«Κήπου».
Αναφερόμενος στο θέμα, ο κ.Φαχουρίδης είπε, μεταξύ άλλων:
«Σκέτο έκτρωμα»
«Στήθηκε στον «Κήπο» μια τέντα πεντακοσίων τετραγωνικών μέτρων, που την ονόμασαν «Κήπο των Ζαχαρωτών».
Μία υπερμεγέθης τέντα, που «ξηλώθηκε» και απομακρύνθηκε από χώρο της νέας παραλίας Θεσσαλονίκης.
Η εκεί δημοτική αρχή άρον-άρον την «ξήλωσε», και από την νέα παραλία Θεσσαλονίκης η τέντα βρέθηκε από την μια στιγμή στην άλλη στο κεντρικότερο σημείο του Κιλκίς, τον «Κήπο».
Η τέντα, γιά την οποία ο εκ των αντιδημάρχων Θεσσαλονίκης Μάκης Κυζιρίδης ανέφερε, ότι «παραπέμπει… σε πανηγύρι του ΄80»! Δεν υπάρχει κάτι πιό κακόγουστο, αισθητικώς πιό άθλιο από αυτήν, σκέτο έκτρωμα!
Ένα έκτρωμα, που στηρίζεται σε δεκατέσσερες κολώνες βαρέως τύπου, που στήθηκαν με ισάριθμες ανάλογες βίδες βάσης, βιδωμένες στο… μαρμάρινο δάπεδο της πλατείας!
Ποιός θα επωμισθεί τις ζημιές του προκλήθηκαν;».
«Άλλη τέντα»
Στην απάντησή του, και αφού πρώτα απέρριψε αιτίαση του επικεφαλής του συνδυασμού «Κιλκίς-Δήμος ΑΞΙΩΝ» Παύλου Τονικίδη, κατά της δημοτικής αρχής, «που, λόγω πανδημίας, θα έπρεπε να διαθέτει πρόσθετα κονδύλια για την υγεία, και καθόλου για τον πολιτισμό», ο κ.Κοσμίδης τόνισε, μεταξύ άλλων:
«Η σημερινή δημοτική αρχή μεριμνά και γιά την υγεία και για την πολιτιστική δραστηριότητα κατά τις Εορτές του Α. Δωδεκαημέρου, καθώς αυτή αφορά πρωτίστως στα παιδιά.
Το πρόβλημα με την τέντα στην Θεσσαλονίκη είναι, ότι εγκαταστάθηκε χωρίς την άδεια της «Εταιρίας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ)» ΑΕ σε έκταση πεντακοσίων τετραγωνικών μέτρων, σε χώρο πρασίνου, που υπάγεται στην δικαιοδοσία της.
«Επισκεφθείτε τον χώρο»
Εμείς εγκαταστήσαμε τέντα τριακοσίων τετραγωνικών μέτρων (20Χ15), της οποίας η μεταφορά δεν έχει σχέση με τα επικαθήμενα, τα οποία έφτασαν με ασφάλεια στον χώρο του πάρκου-«Κήπου» και δεν αφορούσαν στο σύνολο της τέντας, αλλά στο σύνολο των εκθεμάτων κάτω από την τέντα.
Προτρέπω να επισκεφθείτε τον χώρο του πάρκου-«Κήπου» και να αναλογισθείτε, αν είναι όλα σ’ αυτόν όμορφα γιά την πόλη. Να δείτε αν γίνεται κατά τις Γιορτές κάτι που στις περισσότερες πόλεις γίνεται εδώ και χρόνια (π.χ. η «Ονειρούπολη» στην Δράμα, ο «Μύλος των Ξωτικών» στα Τρίκαλα, η «Λιμνοπολιτεία» στην Καστοριά, ο «Αστερόκοσμος» στην Θεσσαλονίκη, που λειτουργούν κανονικά.
«Γιά τον κόσμο του Κιλκίς»
Όλη η ιστορία με την τέντα είναι, ότι πήγαν να στήσουν ένα «λούνα παρκ» σε χώρο πρασίνου χωρίς έγκριση του δήμου Θεσσαλονίκης, και μάλιστα στην νέα παραλία. Ένα «λούνα παρκ», που θα δημιουργούσε προβλήματα και στην κεντρική εορταστική εκδήλωση.
Ό, τι έχει γίνει εδώ στο Κιλκίς, έγινε με μοναδικό κίνητρο να δώσουμε την δυνατότητα στον κόσμο, και ιδίως στα παιδιά, να βγουν και να γιορτάσουν σύμφωνα με το πνεύμα των ημερών, να βγει, δηλαδή, ο κόσμος με ασφάλεια και να διασκεδάσει αυτές τις χρονιάρες ημέρες.
Στο τέλος θα «κάνουμε ταμείο», που θα δείξει αν ήταν αυτές οι σωστές επιλογές ή όχι».
Σε σύντομη δευτερολογία του ο κ.Φαχουρίδης ζήτησε απάντηση με συγκεκριμένα στοιχεία, όσον αφορά στις ζημιές στο μαρμάρινο δάπεδο του πάρκου-«Κήπου» από το στήσιμο της τέντας, λέγοντας ότι δεν έκανε αναφορά στις εκδηλώσεις, «γι’ αυτό και δεν χρειαζόταν η υπενθύμιση των χριστουγεννιάτικων θεσμών σε διάφορες πόλεις.
«Και στις Γιορτές πρώτα η δράση των τοπικών πολιτιστικών φορέων»
Του «διαξιφισμού» των κκ Φαχουρίδη και Κοσμίδη προηγήθηκε τοποθέτηση του επικεφαλής της «Ενωτικής Δύναμης Κιλκίς» Δημήτρη Τσαντάκη, επί του περιεχομένου των φετινών εκδηλώσεων γιά το Α. Δωδεκαήμερο:
«Οι εορταστικές δράσεις και εκδηλώσεις κινούνται στην σωστή κατεύθυνση, ιδίως όσον αφορά στην αναβίωση παραδοσιακών εθίμων και δρωμένων.
Και ναι μεν χρειάζονται και κάποιες με «ονόματα» και πανελλήνια «λάμψη» ή «γκλαμουριά», όμως προέχει και σε αυτήν την συγκυρία η δραστηριότητα των τοπικών πολιτιστικών φορέων, με ανάδειξη του έργου των τοπικών δημιουργών».