Γενικά

«Ανοικτή πληγή» οι συνδέσεις κτιρίων με οδικές αρτηρίες ιδιωτικών επιχειρισεων και δημοσίων ιδρυμάτων

Ένα από τα ζητήματα, που συζητήθηκαν στο περιθώριο της πρόσφατης επίσκεψης της προέδρου του κέντρου κοινωνικής πρόνοιας περιφέρειας Κ.Μακεδονίας (ΚΚΠ/ΠΚΜ) Βασιλικής Νάκου γιά την υπογραφή της πρόσθετης σύμβασης εργασιών που απαιτούνται γιά την ολοκλήρωση του επί σειρά ετών στο πρόσφατο παρελθόν «βαλτωμένου» έργου, του οίκου ευγηρίας και θεραπευτηρίου χρονίων παθήσεων Κιλκίς, το οποίο διοικητικώς υπάγεται στην ευθύνη της κεντρικής δομής, ήταν και το θέμα της οδικής σύνδεσης του ιδρύματος με την περιφερειακή επαρχιακή οδό Κιλκίς- Πολυκάστρου.

Ευρύτερα πάντως οι κυκλοφοριακές συνδέσεις δημοσίων ιδρυμάτων, όπως του εν λόγω κέντρου και του παρακείμενου πανεπιστημιακού τμήματος (πρώην ΤΕΙ) Κιλκίς, αλλά και σχεδόν του συνόλου των ιδιωτικών επιχειρήσεων με τις περιφερειακές κεντρικές οδικές αρτηρίες πέριξ του αστικού ιστού της πόλης του Κιλκίς αποτελούν “ανοικτή πληγή”.

Και τούτο, διότι και οι φορείς του Δημοσίου, αλλά και οι ιδιώτες επιχειρηματίες δεν διαθέτουν τις προβλεπόμενες εκ του σχετικού νόμου εγκρίσεις και προϋποθέσεις σε επίπεδο υποδομής γιά κυκλοφοριακές συνδέσεις, με μηδενικές ουσιαστικά εξαιρέσεις.

Ένα “αμαρτωλό” καθεστώς, το οποίο έρχεται ως απότοκο πρακτικών ανοχής του παρελθόντος, το οποίο ήλθε πριν λίγο καιρό στην επιφάνεια των εποπτικών υπηρεσιών της περιφερειακής μας ενότητας, όταν, με αφορμή ελέγχους αυτοψίας από μέρους του τμήματος τροχαίας της αστυνομικής διεύθυνσης Κιλκίς στο πλαίσιο της τεχνικής αστυνόμευσης, διαπιστώθηκαν πολλά προβλήματα στην λειτουργικότητα λαμπτήρων σε κόμβους του επίμαχου δικτύου, υποχρεώνοντας τις αστυνομικές αρχές να τις ενημερώσουν αρμοδίως και να ζητήσουν τις δικές τους ενέργειες, με έγγραφο στις 10 Μαϊου του 2021.

«Άνοιξε», έτσι, επί της ουσίας ένας «κύκλος» επαφών από πλευράς των τεχνικών υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας Κιλκίς με τις επίμαχες επιχειρήσεις μέσα στο Καλοκαίρι, καθώς, όπως προέκυψε, οι επίμαχοι κόμβοι, ως τμήματα κυκλοφοριακών συνδέσεων, ήταν ουσιαστικώς αυτοσχέδιοι,και όχι δημιουργήματα σχετικών εγκεκριμένων μελετών, όπως προβλέπει η νομοθεσία και κατά συνέπεια πιθανές εστίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

Από τις οποίες, όμως, δεν προέκυψε κάτι ουσιαστικό, όπως δήλωσε στον “Μαχητή” ο διευθυντής των τεχνικών υπηρεσιών της περιφερειακής ενότητας μας Νικόλαος Γρηγοριάδης, καθώς μόνον μία από τις ουσιαστικώς δεκάδες εμπλεκόμενες επιχειρήσεις προέβη στις απαραίτητες αλλαγές και συμμόρφωση με τις εκ του νόμου προβλεπόμενες συνθήκες κυκλοφοριακής σύνδεσης.

Υπενθυμίζεται, ότι, με βάση το ισχύον εδώ και δεκαετίες σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, που μάλιστα έχει τροποποιηθεί –αυστηροποιηθεί με Προεδρικό Διάταγμα το 2006, η έγκριση των σχετικών μελετών χορηγείται στις επιχειρήσεις κυρίως από πλευράς των αρμοδίων υπηρεσιών του δήμου και σε κάποιες περιπτώσεις από πλευράς των αντιστοίχων περιφερειακών και αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση των αδειών λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Βεβαίως, το θέμα των εκτός σχεδίου πόλεως κυκλοφοριακών συνδέσεων ή και των απαλλαγών κατά περίπτωση, είναι ένα ζήτημα με πολλές παραμέτρους και ιδιαιτερότητες, ενώ παράλληλα σχετίζεται με το είδος κάθε επιχείρησης, και στην παρούσα φάση είναι πρακτικώς πολύ δύσκολο νε ελεγχθούν καταστάσεις του παρελθόντος, όπως υπογράμμισε ο κ. Γρηγοριάδης, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα “να αναπτυχθεί σε πρώτη φάση ένας ουσιαστικός διάλογος με τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Κιλκίς, γιά να προχωρήσουν οι δέουσες συνεννοήσεις και παρεμβάσεις και να αποφευχθεί η ενδεχόμενη παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών, προς τις οποίες είναι ορατό το ενδεχόμενο να διαβιβασθούν τα σχετικά ευρήματα”.

Κάτι το οποίο, «αν τελικώς συμβεί», όπως συνέχισε, «αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να ληφθούν μέτρα γιά όσους δεν έχουν συμμορφωθεί με τις επιταγές του σχετικού νομοθετικού πλαισίου και να επιφέρουν δυσκολίες στις συνδέσεις των επιχειρήσεων, με ό, τι αυτό συνεπάγεται γιά την απρόσκοπτη λειτουργίας τους, γιά όσο διάστημα θα απαιτηθεί η προσαρμογή σε αυτό».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα