Γενικά

Ανδρέας Βεργίδης: «Επί τέλους, όχι άλλες καθυστερήσεις γιά το έργο αναβάθμισης της οδού κόμβου Ειδομένης-συνόρων»

Την ανάγκη ανάληψης δράσης, ούτως ώστε να δοθούν λύσεις στο θέμα της μη συντήρησης του οδικού τμήματος της πρώην ΠΑΘΕ κόμβου Ειδομένης – μεθοριακού σταθμού Ευζώνων – συνόρων Ελλάδας, υπογραμμίζει ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης, σε επιστολή του προς τον υπουργό υποδομών και μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Ο κ.Βεργίδης επισημαίνει: «Καθημερινώς, οι υπηρεσίες της ΠΕ Κιλκίς και εγώ προσωπικώς γινόμαστε αποδέκτες “κύματος” διαμαρτυριών, παρά το γεγονός ότι η ΠΕ Κιλκίς δεν έχει καμμία αρμοδιότητα συντήρησης  στο προαναφερθέν οδικό  τμήμα».

Προσθέτει δε, ότι «δίχως καμμία υπερβολή, είναι ζωτικής σημασίας να προσδιορισθεί αμέσως, ποιός είναι ο φορέας, που έχει την αρμοδιότητα συντήρησης του οδικού αυτού τμήματος, ενώ  καθίσταται απολύτως σαφές, ότι είναι απαραίτητη η υλοποίηση έργου, που θα συμβάλει καταλυτικώς στην δημιουργία συνθηκών ασφάλειας γιά τους οδηγούς των διερχόμενων οχημάτων από το προαναφερθέν οδικό τμήμα».

Ειδικότερα, στην επιστολή του ο κ. Βεργίδης αναφέρει τα εξής:

«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή επιθυμώ να σας μεταφέρω τις διαμαρτυρίες από τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς για την μη συντήρηση του οδικού τμήματος της ΠΑΘΕ από τον κόμβο της Ειδομένης έως και τα σύνορα της χώρας μας με τους βόρειους γείτονές μας και συγκεκριμένα για το τμήμα μήκους περίπου 1.200 μέτρων (κόμβος Ειδομένης – μεθοριακός σταθμός Ευζώνων – σύνορα Ελλάδας).

Καθημερινά, οι υπηρεσίες της Π.Ε. Κιλκίς κι εγώ προσωπικά γινόμαστε αποδέκτες αυτού του “κύματος” διαμαρτυριών, παρά το γεγονός ότι η  Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς δεν έχει καμία αρμοδιότητα συντήρησης  στο προαναφερθέν οδικό  τμήμα.

Πρόκειται για τμήμα ενός από τους βασικότερους οδικούς άξονες της Ελλάδας, ο οποίος αποτελεί τμήμα ευρωπαϊκών οδικών δικτύων, συνιστά έναν από τους κύριους συγκοινωνιακούς “διαύλους” της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Ελλάδας, καθώς οδηγεί σε μία νευραλγική -σε όρους μετακίνησης ανθρώπων και διακίνησης εμπορευμάτων – πύλη εισόδου – εξόδου της χώρας μας.

Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο εδώ και χρόνια φαίνεται πως έχει “εγκλωβιστεί” – παρά τις συνεχιζόμενες και διαρκείς επισημάνσεις μας – στις “καλένδες” της γραφειοκρατίας.  Ως αποτέλεσμα,  η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς που είναι αναρμόδια για τη συντήρηση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος, εγκαλείται – μεταξύ άλλων – για έλλειψη ευθύνης και ανεπάρκεια άσκησης καθήκοντος.

Έχουμε υπογραμμίσει σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση – με τις πλέον πρόσφατες  προς τον υφυπουργό αρμόδιο για θέματα Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο κατά την επίσκεψή του στο νομό και στο κυβερνητικό κλιμάκιο με επικεφαλής τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη – πως είναι επιτακτική ανάγκη να δοθεί λύση στο  μακροχρόνιο αυτό πρόβλημα, το οποίο, όπως προανέφερα, δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Π.Ε. Κιλκίς.

Κύριε υπουργέ,

Από τον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων διέρχονται ετησίως, κατά μέσο όρο, περί τα δέκα εκατομμύρια οχήματα και κινούνται σε έναν οδικό άξονα που αποτελεί συνδετικό κρίκο με τις χώρες των Βαλκανίων και της Ευρώπης, καθώς και τμήμα ενός από τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, μίας από τις κύριες διασυνδετήριες “οδούς” της χώρας μας.

΄Όμως, οι πρώτες εικόνες  που συναντούν όσοι εισέρχονται στη χώρα μας, μία χώρα – μέλος της  Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνιστούν δυσφήμιση για την Πατρίδα μας. Και τούτο διότι, οι οδηγοί των διερχόμενων οχημάτων διαπιστώνουν πως τμήμα μήκους περίπου 1.200 μέτρων δεν πληροί καμία προδιαγραφή ασφάλειας αυτοκινητοδρόμου, πολλώ δε μάλλον, ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου. Οδοφωτισμός, διαγράμμιση του οδοστρώματος και άλλες βασικές, απαραίτητες εργασίες συντήρησης για την οδική ασφάλεια, είναι ανύπαρκτες , με αποτέλεσμα η διέλευση των οχημάτων να πραγματοποιείται σε δύσκολες συνθήκες.

Κύριε υπουργέ,

Δίχως καμμία υπερβολή, είναι ζωτικής σημασίας να προσδιοριστεί άμεσα ποιος είναι ο φορέας που έχει την αρμοδιότητα συντήρησης του οδικού αυτού τμήματος ή – εάν δεν υπάρχει φορέας – να οριστεί άμεσα.

Επί πλέον, καθίσταται απολύτως σαφές, ότι είναι απαραίτητη η υλοποίηση έργου που θα συμβάλλει καταλυτικά στη δημιουργία συνθηκών ασφάλειας για τους οδηγούς των διερχόμενων οχημάτων από το προαναφερθέν οδικό τμήμα.

Σοβαροί λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν να μην υπάρξουν, επί τέλους, άλλες καθυστερήσεις.  Δεν έχουμε άλλα περιθώρια. Χρειάζεται άμεση ανάληψη δράσης από τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να δοθεί, επί τέλους, “απάντηση” σε αυτό το θέμα.

Παρακαλούμε για τις άμεσες δικές σας ενέργειες για την επίλυση του θέματος».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

«Σασμός»

Μορφή βεντέτας έχουν πάρει οι αντιπαραθέσεις, στα δημοτικά συμβούλια και όχι μόνον, μεταξύ του προέδρου της ΔΕΥΑΠ Τριαντάφυλλου Ναλμπάντη και […]