Επιμόρφωση εκπαιδευτικού του Γυμνασίου Ευρωπού στη Βαλένθια στο πλαίσιο προγράμματος ERASMUS+
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η κινητικότητα εκπαιδευτικού του Γυμνασίου Ευρωπού στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού σχεδίου ERASMUS+ ΚΑ122 Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Πολυμορφία στη σχολική τάξη: Αδυναμία ή πλεονέκτημα;» (κωδικός: 2024-1-Ε101-ΚΑ122-SCH-000209767). Η εκπαιδευτικός Κική Δημοπούλου (ΠΕ02) μετέβη στη Βαλένθια της Ισπανίας από τις 26/10/2025 έως τις 2/11/2025, όπου συμμετείχε στο επιμορφωτικό σεμινάριο «ΤΠΕ & Διδασκαλία και Μάθηση σε εξωτερικούς χώρους / ICT and Outdoor Teaching and Learning».
Κύριος στόχος του σεμιναρίου ήταν να αναδειχθεί πώς, με τη βοήθεια κατάλληλων εργαλείων ΤΠΕ και εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), κάθε εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να μετατραπεί σε μαθησιακό χώρο ή να «μεταφερθεί» μέσα στην τάξη, εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία με στοιχεία του πραγματικού κόσμου.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες/ουσες από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες ανέλυσαν και συζήτησαν το μοντέλο SAMR (Substitution, Augmentation, Modification, Redefinition), ως εργαλείο κατανόησης και σχεδιασμού λειτουργικών τρόπων ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στη διδασκαλία και τη μάθηση. Παράλληλα, μέσα από τη συμμετοχή τους σε βιωματικές και συνεργατικές δραστηριότητες, είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με ποικίλα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές ΤΠΕ και ΤΝ εξερευνώντας τις δημιουργικές τους δυνατότητες, αλλά και να εξασκηθούν στον σχεδιασμό καινοτόμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που προωθούν τη διαθεματικότητα και τη διεπιστημονικότητα και στοχεύουν στην ενίσχυση της ενεργής συμμετοχής, της δημιουργικότητας και του κριτικού γραμματισμού των μαθητών/τριών.
Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Κροατία, τη Ρουμανία, τη Σουηδία, την Τσεχία και την Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στους/στις συναδέλφους τους το εκπαιδευτικό τους έργο και το σχολείο στο οποίο εργάζονται, να ενημερωθούν για τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, να μοιραστούν εμπειρίες και προβληματισμούς για τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και να αναστοχαστούν πάνω σε ποικίλες εκπαιδευτικές πρακτικές, δικές τους και άλλων.
Ας σημειωθεί, τέλος, ότι κατά τη διάρκεια της κινητικότητας στην Ισπανία, η κ. Δημοπούλου έγινε δεκτή από τον επίτιμο πρόξενο της Ελλάδας στη Βαλένθια, κ. Θεόφιλο Μ. Μαργέλλο, και είχε την ευκαιρία, αφενός, να ενημερωθεί για το σημαντικό έργο του προξενείου και, αφετέρου, να διερευνήσει δυνατότητες μελλοντικής συνεργασίας με εκπαιδευτικές δομές της Ισπανίας.
Το σχέδιο «Πολυμορφία στη σχολική τάξη: Αδυναμία ή πλεονέκτημα;», διάρκειας 18 μηνών (Νοέμ. 2025-Απρ. 2026), συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει εγκριθεί από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+ Ι.Κ.Υ. (αρ. 8601/01.08.2024).


