Γενικά

«Βέλη» κατά «μερίδας μετόχων» από την διοίκηση του ΚΤΕΛ

Από τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Κιλκίς Παναγιώτη Ανδρέαδη λάβαμε την ακόλουθη επιστολή:

«Κύριε διευθυντά, διαμαρτυρόμαστε για το άρθρο σας που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα και στο τεύχος με αριθμό 2390 στις 07-3-2023, γιατί σε αρκετές από τις γραμμές που αραδιάσατε αναφέρονται ψευδή γεγονότα και εσκεμμένες δηλώσεις σπίλωσης του Διοικητικού Συμβουλίου μιας μικρής μερίδας μετόχων της εταιρίας μας, και πιο συγκεκριμένα:

Για το άρθρο σας χρησιμοποιήσατε ως αποκλειστική πηγή δηλώσεις μιας μικρής μερίδας μετόχων της εταιρίας μας και ουδέποτε ρωτήσατε για την επαλήθευση αυτών την διοίκηση ή κάποιον άλλο μέτοχο.

Πιο αναλυτικά αναφέρεται:
«αρκετοί μέτοχοι» στην πραγματικότητα δεν ξεπερνούν τους 10-15 από τους εξήντα επτά.
Με βεβαιότητα δηλώνεται «η οικονομική κατάσταση του ΚΤΕΛ είναι τόσο κακή, που, σύμφωνα με την διοίκηση, πλανάται ακόμη και η απειλή ακινητοποίησης λεωφορείων, ενώ ήδη υπάρχουν σκέψεις για νέες καταργήσεις δρομολογίων, που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, προκειμένου να αποφευχθεί αυτή η ακινητοποίηση ελλέψει χρημάτων για κάλυψη εξόδων κίνησης και συντήρησης» στην πραγματικότητα καμία σχέση δεν υπάρχει για τα παραπάνω και τα δρομολόγια παρότι η πληρότητά τους δεν επανήλθε στο προ κορονοϊού επίπεδο, οι συχνότητες των δρομολογίων έχουν επανέλθει σχεδόν σε όλες τις γραμμές.

Ενώ οι «δήθεν» απειλές της ακινητοποίησης των λεωφορείων γίνονται μόνο από αυτή την μικρή ομάδα των λεωφορειούχων και δεν απηχεί σκέψεις της Διοίκησης και της πλειοψηφίας των μετόχων που καθημερινά δίνουν τον δικό τους αγώνα για την κρατηθεί όρθια η συγκοινωνία του νομού μας.

Μιλάνε οι καταγγέλοντες για «οικονομική ασφυξία» που δήθεν προκαλείται από πλουσιοπάροχες αμοιβές και σπατάλες σε μισθούς υπαλλήλων. Αλλά οι «ανησυχούντες» και «καταγγέλλοντες» δεν γνωρίζουν άραγε ότι:

-το προσωπικό του ΚΤΕΛ έχει μειωθεί τα τελευταία 20 χρόνια κατά 80% (δεν ξεπερνάει τους 8 οι υπόλοιποι είναι οδηγοί των λεωφορειούχων).

-οι μισθοι που καταβάλλονται είναι βάσει συλλογικών συμβάσεων όπως υπήρχαν πριν την λαίλαπα των μνημονίων του 2012 και έκτοτε παραμένουν οι ίδιοι.

-οι αμοιβές του ΔΣ (που είναι ελάχιστες της τάξεως των 100-200 ευρώ μηνιαίως), εκτός του προέδρου οι οποίες προβλέπονται στο κατώτερο ύψος τους βάσει νόμου και βέβαια αυτές καταβάλλονται οι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ εδώ και σχεδόν 10 χρόνια.

-όλα τα παραπάνω άλλωστε αποτυπώνονται ετήσια στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρίας οι οποίες είναι διαθέσιμες σε όλους και εγκρίνονται στην ετήσια ΓΣ με πολύ μεγάλα ποσοστά των ψήφων των μετόχων (πολλές φορές άνω των 80% των ψήφων).

Πέρα από όσα συκοφαντικά αναφέρονται στο άρθρο σας στην πραγματικότητα η οικονομική ασφυξια που όντως απειλεί την εταιρία μας έχει τα αίτιά της:

-στην απώλεια εσόδων από την υγειονομική κρίση του κορονοϊού που είχε ως αποτέλεσμα τα έσοδα της εταιρίας να είναι περιορισμένα στο 60-70% των εσόδων προ κρίσης.

-στον γενικότερο οικονομικό και πληθυσμιακό μαρασμό που παρουσιάζει ο νομός μας την τελευταία 10ετία (όπως αυτός παρουσιάζεται και από την απογραφή 2021).

-στις καθυστερήσεις που εμφανίζονται κατά καιρούς στις πληρωμές από το δημόσιο (μαθητικά δρομολόγια, ΟΣΕΘ, ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ, ΑΜΕΑ κλπ.).

-στην εκτόξευση του κόστους κίνησης των λεωφορείων, με το πετρέλαιο πραγματικά να διπλασιάζεται στην διάρκεια του έτους 2022 λόγω του πολέμου στην ΟΥΚΡΑΝΙΑ. Το κόστος συντήρησης (ανταλλακτικά, αναλώσιμα, λιπαντικά) έχει αυξηθεί άνω του 30%. Η εταιρία μας χρειάζεται πάνω από 1.200.000 λίτρα για να φέρει σε πέρας το έργο της (περισσότερα από 3.500.000 χλμ/ετησίως). Καταλαβαίνει εύκολα ο καθένας, ποιά είναι η ετήσια επιβάρυνση για την εταιρία και τους μετόχους όταν οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν σταθερές από το 2010.

Για να μιλήσουμε τώρα για «καπνούς φωτιές και ναυάγια».

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον το Υπεραστικό ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ ΑΕ:

-Δεν χρωστάει σε τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία, εφορία.

-Όλοι οι υπάλληλοι είναι πληρωμένοι στην ώρα τους.

-Υλοποιεί επενδύσεις (ηλεκτρονικό εισιτήριο, τηλεματική, wifi σε όλα τα λεωφορεία) εκμεταλλευόμενη ευρωπαϊκά προγράμματα (ΕΣΠΑ) που μπορούν να οδηγήσουν την εταιρία στην επόμενη μέρα.

-Δεν χρωστάει ούτε ευρώ στους λεωφορειούχους. Αντίθεται στηρίζει (πάνω από τις δυνάμεις του πολλές φορές) όλους τους μετόχους παρέχοντας βοήθεια σε οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση (ζημίες, βλάβες κλπ.) και καλύπτοντας πλήρως κάθε λειτουργικό κόστος του λεωφορείου.

-Μέσα σε ένα δυσμενές περιβάλλον κάποιοι μέτοχοι εξακολουθούν να επενδύουν σε αντικαταστάσεις λεωφορείων δαπανώντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ώστε να παραμείνει υψηλό το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών. Τα μέλη του ΔΣ είναι πρωτοπόρα σε αυτές τις επενδύσεις καθώς και σε όλες τις προσπάθειες για την βελτίωση των υπεραστικών μεταφορών στον νομό μας. Σας σημειώνω δε, ότι ο ίδιος έχω προβεί σε αντικαταστάσεις 4 νέων λεωφορείων Euro6.

Για το τι συνέβη στη Γενική Συνέλευση της 02-03-2023.

Μια μικρή μερίδα της μειοψηφίας τραμπουκίζοντας δεν επέτρεψε σε μένα να αναλύσω τα θέματα της ΓΣ και όσες (πολλές) προσπάθειες έκανα με διέκοπταν φωνασκώντας.

Έτσι υποχρεώθηκα να αποσύρω τα θέματα της ΓΣ, αφού ήταν μάταιο να προσπαθώ και διεκόπη η ΓΣ εξ αιτίας της μειοψηφίας αυτής και με κίνδυνο να ξεφύγει η κατάσταση.

Όταν προσπαθήσαμε οι μέτοχοι να αποχωρήσουμε από την αίθουσα η μειοψηφία αυτή δεν μας το επέτρεψε, ετσιθελικά κλείνοντας της πόρτα εξόδου, δημιουργώντας ένταση και ένα κλίμα φόβου και απειλής.

Έτσι, υποχρεωθήκαμε να καλέσουμε την αστυνομία για να επιβάλλει την τάξη.
Τονίζω ότι δεν θέλησα να υποβάλλω έγκληση εναντίον τους για να μη δημιουργήσω περαιτέρω ένταση.

Παρακαλώ να δημοσιευεί η παρούσα επιστολή στο επόμενο φύλλο σας, με αναφορά στο πρωτοσέλιδο για την αποκατάσταση της τάξης.

Πάντα στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και παρακαλώ την επόμενη φορά που θα αναφερθείτε στο ΚΤΕΛ να φροντίζετε να λάβετε και την άποψη και θέση μας πριν δημοσιεύσετε κάποιο άρθρο».

Μετά τιμής
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ του ΚΤΕΛ

Σημειώσεις διεύθυνσης και σύνταξης:

-Ο τίτλος του δημοσιεύματος προέκυψε και από τις σχετικές αναφορές της διοίκησης του ΚΤΕΛ, ενώ παρατέθηκε και η δική της πλευρά στο σημείο του ρεπορτάζ γιά τα διαδραματισθέντα κατά την συνέλευση. Επομένως, ο χαρακτηρισμός “συκοφαντικά” γιά σημεία του δημοσιεύματος απλώς δηλώνει … άγνοια του περιεχομένου και της έννοιας της λέξης.

-Πέραν του ότι αντικειμενικώς οι 10-15 μέτοχοι επί συνόλου 67 δεν είναι και τόσον αμελητέο μέγεθος, αφού το πρόβλημα είναι η “μικρή μερίδα” μετόχων, γιατί η διοίκηση δεν παρενέβη δραστικά γιά ρύθμιση της όποιας διαφοράς, πριν αυτή η “μικρή μερίδα” καταφύγει πρώτη στα μέσα ενημέρωσης;

-Αφού, σύμφωνα με τα όσα παραθέτει η διοίκηση, “όλα γίνονται σωστά”, γιατί ακούγονται από πολλές πλευρές, όπως, π.χ., από πολίτες, ταξιδιώτες, φορείς, παράπονα γιά το ΚΤΕΛ; Τους … “δασκαλεύει” και αυτούς … η “μικρή μερίδα μετόχων”;

-Κατά τα λοιπά, αυτονόητη η δημοσίευση της απαντητικής επιστολής της διοίκησης του ΚΤΕΛ, όπως και οποιουδήποτε άλλου φορέα ή νομικού ή φυσικού προσώπου, και, ως γνωστόν, εδώ και 48 συναπτά έτη, δηλαδή … από καταβολής του, ο “Μαχητής” δεν χρειάζεται … καμμιάν υπενθύμηση ή, κατά μείζονα λόγο, υπόδειξη γιά τα αυτονόητα και γενικότερα την δεοντολογία.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα