Τον Μάϊο του 2023 η παράδοση στην κυκλοφορία του οδικού τμήματος Ασσήρου – Νέας Σάντας


Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης
Ως «ένα στοίχημα, το οποίο μπορεί να κερδηθεί», φαντάζει, σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, η προοπτική του να παραδοθεί στην κυκλοφορία έως τα τέλη Μαΐου του 2023 και το οδικό τμήμα Νέας Σάντας-Ασσήρου , ολοκληρώνοντας την οδική σύνδεση των ανατολικών περιοχών της περιφερειακής ενότητας Κιλκίς με την Εγνατία οδό και, κατ’ επέκτασιν με την περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης μέσω ενός συγχρόνου και ασφαλούς δρόμου.
Απίστευτο και όμως αληθινό, αν αναλογισθεί κανείς όλες τις δυσκολίες, που μεσολάβησαν από την δημοπράτηση του συγκεκριμένου έργου το 2012 έως και πριν από ελάχιστους μήνες, όταν οι αρμόδιες περιφερειακές αρχές προχωρούσαν στην κήρυξη ως έκπτωτης της αναδόχου εταιρείας ‘’Αναστηλωτική ΑΤΕ’’, η οποία, γιά τους δικούς της λόγους και αιτίες, είχε διακόψει παντελώς την πρόοδο των εργασιών στο ανολοκλήρωτο τμήμα του έργου.
Μία απόφαση, εναντίον της οποίας υπενθυμίζεται, ότι η ανάδοχος εταιρία έχει ασκήσει, κατά το δικαίωμα της, έφεση, και η έκβαση της οποίας ουσιαστικώς εκκρεμεί ενώπιον του αρμοδίου υπουργού υποδομών και μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή, αν και σύμφωνα με τις πληροφορίες μας υπάρχει σχετική αρνητική γνωμοδότηση από πλευράς του αρμοδίου γνωμοδοτικού οργάνου του τεχνικού συμβουλίου.
Και τούτο, διότι μετά την παρασκηνιακή συμφωνία με άλλα τεχνική εταιρία συμφερόντων του γνωστού από το πέρασμα του από την ιδιοκτησία της λαοφιλούς ποδοσφαιρικής ομάδας του ΠΑΟΚ Θεσσαλονίκης Γεωργίου Μπατατούδη, η επανεκκίνηση των εργασιών στο επίμαχο τμήμα είναι γεγονός εδώ και αρκετές ημέρες, και όπως είναι ευνόητο πρακτικώς έχει ‘’παγώσει’’ η έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης, καθώς το έργο χρηματοδοτείται σύμφωνα με την εκάστοτε πρόοδο των εργασιών αλλά και διότι η έκδοση αποφάσεων έκπτωσης αναδόχου από έργο του Δημοσίου είναι σπάνια εξέλιξη στην χώρα μας.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, ήδη έχει απορροφηθεί η πρώτη μικρή πληρωμή και οσονούπω θα ακολουθήσει και μία σημαντικότερη, καθώς αυτή αφορά έργο ασφαλτόστρωσης σε μήκος περίπου 2,5 χιλιομέτρων, δεδομένου ότι οι σχετικές εργασίες εκτελούνται την ώρα αυτή.
Εξ ου και η αισιοδοξία από πλευράς του διευθύνοντος συμβούλου της ‘’Αναστηλωτικής ΑΤΕ’’ Ανδρέα Μπράμη, όπως αυτή εκφράσθηκε προσφάτως στον ‘’Μαχητή’’, ότι ‘’το επίμαχο τμήμα θα δοθεί σε κυκλοφορία τον προσεχή Μάϊο, αν βεβαίως δεν προκύψουν προβλήματα μεταξύ των δύο πλευρών’’, εννοώντας προφανώς του νέου εργολάβου και της περιφερειακής αρχής.
Κάτι το οποίο απεύχονται όλοι όσοι επιθυμούν να δουν το έργο να ολοκληρώνεται και πρώτοι και καλύτεροι οι κάτοικοι του νομού μας ,καθώς η εν λόγω οδική σύνδεση πέραν των ζητημάτων αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των χρηστών της, είναι κομβικής σημασίας και γιά τη ανάπτυξη της περιοχής των, δεδομένου ότι σε αντίθετη περίπτωση είναι κάτι παραπάνω από βέβαιον ότι θα έχουμε και νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου, ιδιαιτέρως αν η υπουργική απόφαση κηρύξει και αυτή έκπτωτη την ανάδοχο εταιρία.
Γι’ αυτό άλλωστε και από πλευράς των αρμοδίων περιφερειακών αρχών υπάρχει σύμφωνα με τις πληροφορίες μας ‘’συγκρατημένη αισιοδοξία ότι το ενθαρρυντικό ξεκίνημα θα συνεχισθεί και στο μέλλον, και θα δοθεί σύντομα ένα αίσιο τέλος’’ σε ένα έργο που παραμένει ανολοκλήρωτο γιά πάνω από μία δεκαετία, έχοντας γίνει ουσιαστικώς για πολλούς και διαφόρους λόγους συνώνυμο της… καθυστέρησης !