Τα περιορισμένα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Κιλκίς σε ερώτηση της «Ελληνικής Λύσης» στην Βουλή

Στο θέμα των περιορισμένων δρομολογίων του ΚΤΕΛ Κιλκίς γιά αρκετές περιοχές του νομού παρενέβη η «Ελληνική Λύση», με κατάθεση στην Βουλή σχετικής ερώτησης προς τους αρμοδίους υπουργούς από τον πρόεδρο του κόμματος Κυριάκο Βελόπουλο.
Στην ερώτηση αναφέρονται τα εξής:
«Κύριοι, κύριοι υπουργοί,
Σύμφωνα με ενημέρωση κατοίκων της ΠΕ Κιλκίς, οι δημότες των οικισμών των δήμων του Κιλκίς και της Παιονίας αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα, που άπτονται της ελλιπούς κυκλοφοριακής σύνδεσης των οικισμών, χωριών και κωμοπόλεων των ομώνυμων δήμων. Οι συγκοινωνίες (αστικές και υπεραστικές) έχουν συρρικνωθεί σε τέτοιο βαθμό από την χρονική περίοδο του πρώτου κύματος της «πανδημίας», που κάποιες περιοχές, ακόμη και τώρα, δεν έχουν κανένα δρομολόγιο ή στην καλύτερη περίπτωση, έχουν ένα την εβδομάδα.
Συνέπεια της κατάστασης που επικρατεί είναι κλάδοι εργαζομένων, ηλικιωμένοι, στελέχη σωμάτων ασφαλείας, μαθητές κλπ να είναι εξαναγκασμένοι, αντί της χρήσης των δημοσίων μέσων μετακίνησης να χρησιμοποιούν ίδια μέσα μεταφοράς, προς κοντινούς προορισμούς εντός των ορίων των άνω αναφερομένων Δήμων, από οικισμούς του δήμου Κιλκίς προς δήμο Παιονίας και αντίστροφα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό από πλευράς οικονομικής επιβάρυνσής τους. Επιπροσθέτως, παρατηρείται αναντιστοιχία μεταξύ των υφισταμένων δρομολογίων «προς» και «από» Θεσσαλονίκη έναντι των υφιστάμενων προ της ενάρξεως της «πανδημίας».
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ κ υπουργοί:
Προτίθεσθε να αυξήσετε την συχνότητα συγκοινωνιακής σύνδεσης (αστικής και υπεραστικής) στους άνω αναφερόμενους ακριτικούς δήμους του Κιλκίς και της Παιονίας και να την επαναφέρετε στα προ ενάρξεως της «πανδημίας» δεδομένα;»
«Αρμόδιες οι περιφέρειες»
Στην ανωτέρω ερώτηση απάντησε ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος:
«Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής ερώτησης σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από την COVID 19 όπως επικαιροποιήθηκαν με την υπ’ αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ.72486/2021 (Β΄5401/20.11.2021) προβλέπεται «η λειτουργία των υπεραστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ ΑΕ και του σιδηρόδρομου με μέγιστη πληρότητα ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%)», χωρίς να υπάρχει ρητή πρόβλεψη για την πυκνότητα των δρομολογίων.
Επίσης, σύμφωνα με τα άρθρα 7 και 8 του Ν.2963/23.11.01 (ΦΕΚ Α 268/23.11.01) “Οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις”, ο χαρακτηρισμός των υπεραστικών τακτικών γραμμών καθώς και ο καθορισμός της αφετηρίας, της διαδρομής, των στάσεων και του τέρματος αυτών αλλά και του αριθμού των δρομολογίων που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ αποτελούν αρμοδιότητα των περιφερειών και περιφερειακών ενοτήτων της χώρας.
Η εξυπηρέτηση επίσης των υπεραστικών γραμμών γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 9 του ιδίου νόμου.
Οι βασικοί όροι καθορισμού των δρομολογίων, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια, καθορίζονται με την οικ.Β-15596/1141/2003 Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου μας, «περί ελαχίστου αριθμού δρομολογίων». Η αρμοδιότητα για την εφαρμογή των ανωτέρω ανήκει στις περιφέρειες.
Στο πλαίσιο άσκησης αυτής της αρμοδιότητας από τις Περιφέρειες η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου μας απέστειλε τα υπ’ αριθ.140082/22.12.20 (ΑΔΑ:ΩΡΗ9465ΧΘΞ-435) και 274740/08.10.21 (ΑΔΑ:Ω05Γ465ΧΘΞ-ΜΝ4) έγγραφα στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών, προκειμένου να μεριμνήσουν για την εύρυθμη λειτουργία των επιβατικών συγκοινωνιών»
(Εν προκειμένω, η Πολιτεία παραπέμπει, γιά την επίλυση του θέματος, στην περιφέρεια Κ.Μακεδονίας).