ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Κιλκίς: Το υπουργείο Παιδείας εναντίων των προσφύγων
Από την θεματική επιτροπή παιδείας Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ-«Προοδευτική Συμμαχία» εκδόθηκε το ακόλουθο ενημερωτικό δελτίο και ανακοίνωση:
“Βιώνουμε την χειρότερη περίοδο στον χώρο της εκπαίδευσης.
Ο αυταρχισμός, τα εμπόδια στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, η υιοθέτηση της λογικής του ανταγωνισμού και η εκχώρηση όλο και περισσότερων τομέων στους ιδιώτες είναι τα χαρακτηριστικά της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας.
Φυσικά, οι επιπτώσεις μιας τέτοιας πολιτικής επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό τα περισσότερο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα.
Τμήμα αυτών είναι και οι πρόσφυγες, τους οποίους η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να τους εντάξει, μέσα σε δύσκολες συνθήκες, χωρίς προϋπάρχουσες υποδομές και κυρίως να συμπεριλάβει τα παιδιά των προσφύγων στα σχολεία της περιοχής τους.
Η διαδικασία αυτή δεν ήταν εύκολη, ειδικά για τις περιοχές, όπου οι πρόσφυγες ήταν εγκατεστημένοι σε κέντρα φιλοξενίας και κατά συνέπεια, υπήρχε μεγάλος αριθμός μαθητών που έπρεπε να ενταχθεί στα σχολεία της περιοχής.
Στο Κιλκίς, όμως, όπου, με τη συμβολή της ΟΜΝΕS, οι πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν σε διαμερίσματα, οι διευθύνσεις της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πέτυχαν ώστε η ένταξη των προσφυγόπουλων να γίνει ομαλά.
Δεκάδες παιδιά πέρασαν από τις τάξεις του ελληνικού σχολείου, είχαν ένα σημείο αναφοράς σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο της ζωής τους και γνώρισαν κάποια στοιχεία της ελληνικής παιδείας.
Και ξαφνικά με την αλλαγή της κυβέρνησης, παρ΄όλη την ρητορική για τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολείου, άρχισε να μειώνεται ο πληθυσμός των προσφύγων.
Γιατί;
Μα οι πρόσφυγες πια συνολικά κλείνονται στα κέντρα φιλοξενίας -η πανδημία επιδείνωσε την κατάσταση περισσότερο-, οι τοπικές κοινωνίες γίνονται πιο εχθρικές, τα τμήματα υποδοχής λιγοστεύουν και οι ίδιοι προσπαθούν να φύγουν όσο το δυνατόν πιο μακριά….
Η αντιπροσφυγική και αντιμεταναστευτική πολιτική έφτασε στο απόγειό της με το τέλος του προγράμματος ΕΣΤΙΑ, καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε να περιορίσει και εν τέλει να διακόψει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στέγασης το οποίο υλοποιούσε το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και αφορούσε την ενοικίαση διαμερισμάτων για τη διαμονή ευάλωτων ανθρώπων οι οποίοι αιτούνται άσυλο.
Κατά συνέπεια, οι πρόσφυγες οδηγούνται ξανά στα κέντρα φιλοξενίας.
Οι μαθητές αλλάζουν σχολικό περιβάλλον με κίνδυνο να εγκαταλείψουν τη φοίτησή τους. Ποιο, λοιπόν, είναι το μέλλον αυτών των παιδιών που φοιτούσαν στα σχολεία της πόλης;
Να επιστρέψουν στις δύσκολες συνθήκες απ’ όπου ξεκίνησαν, να ματαιωθούν όλοι οι κόποι τους και ουσιαστικά να οδηγηθούν στην εγκατάλειψη του σχολείου.
Κρίμα για τις προσπάθειές τους αλλά και τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών!
Αντί, λοιπόν, μέσω της μετάδοσης της ελληνικής παιδείας, η πολιτεία να καλλιεργήσει σ’ αυτούς τους βασανισμένους ανθρώπους αισθήματα ευγνωμοσύνης προς τη δεύτερή τους πατρίδα, επιλέγει να τους τιμωρήσει, για να ικανοποιήσει ένα ακροδεξιό ακροατήριο”.