Πολιτική

Συζήτηση γιά το νέο σχολείο διοργανώνει το ΠΑΜΕ στο Πολύκαστρο

Εκδήλωση συζήτησης, με θέμα το νέο σχολείο διοργανώνει η τοπική γραμματεία Κιλκίς του πανεργατικού αγωνιστικού μετώπου (ΠΑΜΕ).
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Δευτέρα 20.10.14 στο δημοτικό κέντρο πολιτισμού και πληροφόρησης Πολυκάστρου, με ώρα έναρξης 6 το απόγευμα.
Με την ευκαιρία αυτή το ΠΑΜΕ Κιλκίς, εκφράζοντας την αντίθεσή του στον νέο τύπου σχολείου εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση.
«Καινούργια συνταγή με …παλιά υλικά!»
«Εδώ και χρόνια ακούμε συνεχώς «όμορφα και μεγάλα λόγια» από τους εκάστοτε υπουργούς παιδείας για ένα «νέο» σχολείο όπου σε αυτό, όπως λένε, θα είναι «πρώτα ο μαθητής». Άλλες φορές το ονομάζουν «ψηφιακό», άλλες φορές «αειφόρο», άλλες πάλι «σχολείο στην εποχή της πληροφορίας» και πολλούς άλλους τέτοιους βαρύγδουπους χαρακτηρισμούς.
Όμως, σε όποιο νομοσχέδιο για την παιδεία και αν ανατρέξει κανείς θα μπορέσει πολύ εύκολα να καταλάβει ότι οι όμορφες λέξεις κρύβουν το πιο αντιδραστικό και επικίνδυνο περιεχόμενο για το τι σχολείο ετοιμάζουν τελικά για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται ήδη από την ίδια την πραγματικότητα με στόχο να οξυνθεί η κατάσταση το επόμενο διάστημα. Η κυβέρνηση με τις οδηγίες της ΕΕ, ως πιστός υπηρέτης του μονοπωλιακών ομίλων, επιδιώκει να αλυσοδέσει την παιδεία με τις επιχειρήσεις, φτιάχνοντας έτσι το σχολείο στα μέτρα της αγοράς.
Πώς εκφράζεται αυτό ήδη; Έχουμε τεράστια ένταση των ταξικών φραγμών στην παιδεία ιδιαίτερα τώρα στη περίοδο της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης, δηλαδή μόρφωση για τους λίγους, αμορφωσιά και χρηστικές δεξιότητες για τους πολλούς, αύξηση των λειτουργικά αναλφάβητων, άνοιγμα των σχολείων σε χορηγίες από επιχειρηματικούς ομίλους, τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την ίδια στιγμή ένταση της τρομοκρατίας για να μην σηκωθεί κεφάλι, να μη υψωθεί φωνή απέναντι σε όλα αυτά.
Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η λεγόμενη «αξιολόγηση» του εκπαιδευτικού και της εκπαιδευτικής μονάδας που ουδεμία σχέση έχει με τη βελτίωση του διδακτικού έργου. Αντίθετα, σκοπό έχει να οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση και ανταγωνιστική λειτουργία των σχολείων στη λογική των επιχειρήσεων, αποδέσμευση του σχολείου από την ευθύνη του κράτους, πλήρης κατάργηση της μόνιμης εργασίας, περαιτέρω τσάκισμα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και η λίστα δεν έχει τελειωμό.
Σε καλούμε να σκεφτείς, να προβληματιστείς τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα; Ένα σχολείο που να μορφώνει ή ένα σχολείο που να εξοντώνει; Ένα σχολείο που να παρέχει ολόπλευρη μόρφωση ή ένα σχολείο που να εξασφαλίζει αυτές τις δεξιότητες που χρειάζονται τα αφεντικά για να αυγαταίνουν τα κέρδη τους και να σε πετάνε στο δρόμο αν δεν τους κανείς πια; Ένα σχολείο όπου οι δάσκαλοι θα είναι σκυφτοί και σκυθρωποί γιατί θα έχουν την αγωνία της επιβίωσης κάθε χρόνο ή ένα σχολείο όπου τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών θα είναι εξασφαλισμένα, ώστε να ανταποκρίνονται ακόμη καλύτερα στο παιδαγωγικό τους έργο;».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα