Γενικά

Στο «χείλος» οικονομικού «γκρεμού» το ΚΤΕΛ Κιλκίς! Έντασεις και αντεγκλήσεις κατά την γενική συνέλευση των μετόχων

Το ΚΤΕΛ Κιλκίς βρίσκεται στο «χείλος» οικονομικού «γκρεμού» γιά αιτίες, γιά τις οποίες υφίστανται δύο διιστάμενες απόψεις.

Η διοίκηση υποστηρίζει, ότι το σημερινό οικονομικό αδιέξοδο, στο οποίο βρίσκεται το ΚΤΕΛ, οφείλεται στον συνδυασμό της παρατεταμένης γενικής οικονομικής κρίσης με την πρόσφατη υγειονομική και την εσχάτως ανακύψασα ενεργειακή, εξ αιτίας του οποίου έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των επιβατών, και μαζί με αυτόν και το ύψος των εσόδων.

Την άποψη αυτή αντικρούουν αρκετοί μέτοχοι, που δηλώνουν, ότι το ΚΤΕΛ έχει φτάσει πολύ κοντά στην καταστροφή εξ αιτίας κακοδιαχειρίσεως των οικονομικών του από πλευράς διοικούντων, ιδίως σε ό, τι αφορά στις δαπάνες.

Οι δύο αυτές συγκρουόμενες απόψεις δημιούργησαν μία δυσάρεστη κατάσταση στον ιστορικό συγκοινωνιακό φορέα του νομού, το «αποτύπωμα» της οποίας υπήρξε έντονο κατά την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων.

Μία συνέλευση, η οποία διεξήχθη την Πέμπτη 2.3.23, στην αίθουσα «Βασίλειος Σεργιαννίδης» του εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου (ΕΒΕ) Κιλκίς, και, ενώ είχε συγκληθεί με σκοπό την ενημέρωση όλων γιά την οικονομική κατάσταση του ΚΤΕΛ, εξελίχθηκε σε πεδίο αντιπαράθεσης των ανωτέρω δύο απόψεων, με εντάσεις, αντεγκλήσεις και διαπληκτισμούς.

Μάλιστα, κάποια στιγμή ζητήθηκε και η συνδρομή της αστυνομίας, για να ηρεμήσουν τα πνεύματα, όταν πρόταση να υπάρξει ύστερα από λίγες ημέρες εκ μέρους της ενημέρωση των διαφωνούντων μετόχων επί των θενάτων, που θέτουν, «ανέβασε» πολύ το «θερμόμετρο» της έντασης.

Σημειώνεται, ότι η οικονομική κατάσταση του ΚΤΕΛ είναι τόσο κακή, που, σύμφωνα με την διοίκηση, πλανάται ακόμη και η απειλή ακινητοποίησης λεωφορείων, ενώ ήδη υπάρχουν σκέψεις για νέες καταργήσεις δρομολογίων, που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, προκειμένου να αποφευχθεί αυτή η ακινητοποίηση ελλείψει χρημάτων για κάλυψη εξόδων κίνησης και συντήρησης.

Τη θέση αυτή απορρίπτουν μέτοχοι, που υποστηρίζουν, ότι το θέμα δεν είναι η περιστολή δρομολογίων, «καθώς αυτό ουσιαστικώς σημαίνει εξαναγκασμό μας σε ακινητοποίηση των λεωφορείων μας», αλλά η περιστολή σειράς δαπανών:

«Πώς είναι δυνατόν να μας μιλάνε γιά οικονομική «ασφυξία» του ΚΤΕΛ, έτσι που να ζούμε στην αβεβαιότητα γιά το εργασιακό μέλλον μας χωρίς να μπορούμε να ζήσουμε και τις οικογένειές μας, και την ίδια στιγμή κάποιοι της διοίκησης να αμείβονται πλουσιοπάροχα και να διατηρούν υπηρεσίες, που θα μπορούσαν και να λειτουργούν με πολύ μικρότερες δαπάνες (π.χ. σταθμαρχείο, λογιστήριο, υπηρεσία νομικού συμβούλου).

Δηλαδή, για τα οικονομικά προβλήματα του ΚΤΕΛ φταίνε όλα εκτός … από την σπατάλη χρήματος;».

Κάποιοι από τους μετόχους, αναφέροντας προσωπικά παραδείγματα διάθεσης χρημάτων από την τσέπη τους ή από το οικογενειακό «βαλάντιο»  για να μη σταματήσουν τα λεωφορεία (τα στοιχεία τους στην διάθεση του δημοσιογραφικού συγκροτήματος του «Μαχητή»), προχωρούν ένα «βήμα παραπέρα», διατυπώνοντας μιάν υπόνοια: «Μήπως, με όλη αυτή την τακτική της η διοίκηση μας εξωθεί στην «έξοδό» μας από το ΚΤΕΛ, ώστε στην συνέχεια να το μετατρέψει σε ΑΕ;».

Η διοίκηση απορρίπτει τις αιτιάσεις και δηλώνει πρόθυμη να παρουσιάσει στους μετόχους «κάθε στοιχείο σχετιζόμενο με τα οικονομικά του ΚΤΕΛ», ενώ αποδίδει τις έντονες αντιδράσεις κάποιων «σε προσωπικούς λόγους και σκοπιμότητες».

Όπως και να ‘χει το πράγμα, η ουσία είναι, ότι τελευταία από το ΚΤΕΛ Κιλκίς «βγαίνει πολύς καπνός». Και, ως γνωστόν. «καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει».

Η «φωτιά», πράγματι, υπάρχει, και δεν έχει σχέση ποιος ή ποιοι την έχουν «ανάψει», αλλά το πώς θα «σβήσει».

Και αυτό δεν θα γίνει, ενόσω κάποιοι από τους ιθύνοντες του ΚΤΕΛ συνεχίσουν να μην λειτουργούν «πυροσβεστικά», αλλά, τουναντίον, με λάθη ή παραλείψεις ή κακές επιλογές «φροντίζουν» να την διατηρούν «άσβεστη».

Αν μη τι άλλο, όσο «καλή προαίρεση» και να δηλώνει η διοίκηση, δεν μπορεί να είναι μόνον … «αποκυήματα φαντασίας» σοβαρές καταγγελίες σαν αυτές που διατυπώνονται από μετόχους, ακόμη και αν αυτή τους θεωρεί «κακοπροαίρετους».

Είναι, λοιπόν, καιρός, να αναζητηθούν και να προωθηθούν  οι καλύτερες δυνατές λύσεις.

Και αυτή η αναζήτηση πρέπει να γίνει από όλους, αφού σε κάθε τέτοια περίπτωση μόνον η κοινή προσπάθεια αποτρέπει «ναυάγια», σαν αυτό που απειλείται να συμβεί με το ΚΤΕΛ Κιλκίς.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα