Εκπαίδευση

Στήριξη ζητούν οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ του 2008 που παραμένουν αδιόριστοι

Πέτυχαν στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ του 2008 και έως σήμερα παραμένουν αδιόριστοι.

Αυτό εξηγούν στον υπουργό αγροτικής ανάπτυξης και τροφίμων και βουλευτή Κιλκλίς Γιώργο Γεωργαντά, ζητώντας μέσω αυτού στήριξη της Πολιτείας.

Στην επιστολή του συντονιστικού οργάνου τους, αναφέρονται τα εξής:

«Κύριε Γεωργαντά,

Είμαστε επιτυχόντες εκπαιδευτικοί του διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008 , του τελευταίου και του πιο απαιτητικού γραπτού διαγωνισμού, οι οποίοι, εδώ και δεκαπέντε χρόνια, έχουμε τεθεί εκτός δημόσιας εκπαίδευσης κι βρισκόμαστε σε ένα πολύχρονο αγώνα για τη δικαίωση και την αποκατάσταση μας. Στα πλαίσια αυτού του αγώνα, αποφασίσαμε να σας απευθύνουμε αυτή τη δημόσια επιστολή.

Το 2008 κληθήκαμε από το Υπουργείο Παιδείας να συμμετάσχουμε σε γραπτό διαγωνισμό για να διεκδικήσουμε την πρόσληψη μας στη δημόσια εκπαίδευση, ως μόνιμοι ή ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Ανήκουμε στο μικρό ποσοστό επιτυχόντων εκείνου του διαγωνισμού και ως όριζε ο νόμος, έπρεπε να τοποθετηθούμε σε ένα πίνακα, από τον οποίο, σε ποσοστό 100% θα πραγματοποιούνταν οι προσλήψεις. Ωστόσο, λόγω πολυνομίας και διαφόρων στρεβλώσεων, έγιναν προσλήψεις εκπαιδευτικών εκτός ΑΣΕΠ, στερώντας μας θέσεις εργασίας και τη δυνατότητα για την απόκτηση προϋπηρεσίας στη δημόσια εκπαίδευση.

Το 2015, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την απόφαση 527, διαπίστωσε πως σημαντικό ποσοστό των προσλήψεων στη δημόσια εκπαίδευση έγινε με αντισυνταγματικές διατάξεις και ότι οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ έπρεπε να έχουν προταχθεί, υπογραμμίζοντας πως το κράτος οφείλει να προβεί στην αποκατάσταση τους. Ωστόσο, αυτό δε συνέβη ποτέ, καθώς το κράτος δεν προχώρησε σε ενέργειες αποκατάστασης μας και ως επιτυχόντες ΑΣΕΠ, αναγκαστήκαμε να οδηγηθούμε σε νέους δικαστικούς αγώνες, παρά το γεγονός ότι μια απόφαση Ανώτατου Δικαστηρίου, όπως το Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν άφηνε περιθώριο για παρερμηνείες.

Μετά από πολύχρονους δικαστικούς αγώνες, συνάδελφοι μας πέτυχαν το διορισμό τους το 2019, με νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε με ευρύτατη διακομματική συναίνεση. Ωστόσο, προς έκπληξιν μας διαπιστώσαμε πως δεν αφορούσε στην αποκατάσταση όλων των αδικηθέντων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008, αλλά μόνο 455, ανεξαρτήτως σειράς επιτυχίας, με το πρόσχημα πως εκείνοι πρόλαβαν σε εύλογο χρόνο να προσφύγουν δικαστικά, αποσκοπώντας στον αποκλεισμό της πλειονότητας μας από τις προσλήψεις.

Εκεί λοιπόν δημιουργήθηκε μια νέα αντιφατική κατάσταση, καθώς παρατηρήθηκε το φαινόμενο παράλειψης όλων των επιτυχόντων με υψηλότερη βαθμολογία από εκείνους που διορίστηκαν το 2019,με αποτέλεσμα να θίγονται βασικές αρχές της ισότητας και της ισονομίας. Επιπρόσθετα, το νέο σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών, το περίφημο προσοντολόγιο, αφαίρεσε τα μόρια της επιτυχίας που είχαμε αποκτήσει στο διαγωνισμό, στερώντας μας κάθε δυνατότητα πρόσληψης στη δημόσια εκπαίδευση. Η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν προβαίνει σε ενέργειες αποκατάστασης μας και αρνείται κατηγορηματικά να συναντηθεί με εκπροσώπους μας, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα μας.

Σήμερα, στις αρχές του 2023, αγωνιζόμαστε ακόμη για να αποδείξουμε το αυτονόητο, για να διεκδικήσουμε το κεκτημένο, μια θέση εργασίας για την οποία προσπαθήσαμε, αγωνιστήκαμε και αποδείξαμε, με την επιτυχία μας στο γραπτό διαγωνισμό, πως αξίζουμε να έχουμε. Ζητούμε το διορισμό όλων των επιτυχόντων συναδέλφων του διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008 που βρίσκονται σε βαθμολογική σειρά άνω του τελευταίου διορισθέντα του 2019, με νομοθετική ρύθμιση , όπως απεφάνθη ξεκάθαρα το Συμβούλιο της Επικρατείας , με την απόφαση 1834 του 2021.

Σας ζητούμε να ακολουθήσετε το παράδειγμα συναδέλφων σας , όπως ο Μάξιμος Χαρακόπουλος , ο Ιάσων Φωτήλας , η Όλγα Κεφαλογιάννη και να προβείτε σε ενέργειες δημόσιας στήριξης μας , καθώς η αδικία που έχουμε υποστεί όλα αυτά τα χρόνια και συνεχίζουμε να υφιστάμεθα, αποτελεί σκοτεινή σελίδα όχι μόνο στην ιστορία της δημόσιας εκπαίδευσης , αλλά και στην ευρύτερη δημόσια διοίκηση. Το αίτημα για δικαιοσύνη, ισότητα και αξιοκρατία δεν αποτελεί μόνο θεμελιακή αξία για τον αγώνα μας , αλλά και για το σύνολο της κοινωνίας, ένα αίτημα διαχρονικά επίκαιρο, που πρέπει να αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή για την πολιτική εξουσία».

Την επιστολή συνυπογράφουν οι Αγγελική Αναστασοπούλου, Μαρία Γεωργακοπούλου, Ελένη Γκάγκα, Δημήτριος Γρατσίας, Καλλιόπη Γυρίκη, Φωτεινή Δημάκη, Βασίλειος Δίγκας, Θεόδωρος Δρακάκης, Μαρία-Ανθούλα Καλπακιώρη, Καλλιόπη Κατσαντούρα, Αθηνά Κωνσταντούλα, Ελένη Μαραβέγια, Θεοχάρης Μουρέλλος, Φωτεινή Νικολοπούλου, Φωτεινή Παρούση, Γεώργιος Πηγουνάκης, Δημήτριος Σαράφης, Γεώργιος Τζήκας, Ιγνάτιος Χατζηεμμανουήλ και Ευανθία Ψωμαδάκη.

Περισσότερα

ΑΣΕ: Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην «αξιολόγηση» – κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον αυταρχισμό κυβέρνησης – υπουργείου παιδείας

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν την Τρίτη 16.4.24, οι σύλλογοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς και Παιονίας, στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς, απαιτώντας […]

Δείτε ακόμα