Στην περιφέρεια Κ.Μακεδονίας η ευθύνη γιά την καθυστέρηση στην κατασκευή του οδικού τμήματος Ασσήρου-Νέας Σάντας
“Τα πάνω-κάτω” φέρνει στην υπόθεση των ευθυνών για τις έως τώρα καθυστερήσεις στο έργο της οδικής σύνδεσης του Κιλκίς με την Εγνατία οδό και, κατ΄επέκτασιν, με την Θεσσαλονίκη πρόσφατη (5.10.22) απόφαση του υπουργού υποδομών και μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή, σύμφωνα με την οποία γίνεται δεκτή η ένσταση η οποία είχε υποβληθεί από πλευράς της αναδόχου εταιρείας εκτέλεσης του έργου, της “ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗΣ” ΑΤΕ έναντι σχετικής αποφάσεως τον περασμένο Μάιο γιά έκπτωσή της από την συνέχεια του έργου από πλευράς των αρμοδίων περιφερειακών αρχών της Κεντρικής Μακεδονίας.
Και τούτο, διότι η εν λόγω πρόσφατη απόφαση του υπουργού υποδομών και μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή, η οποία έρχεται ως συνέχεια της σχετικής ανάλογης εισήγησης από πλευράς του τεχνικού συμβουλίου, όπως είχε επισημάνει στο σχετικό δημοσίευμά του ο “Μαχητής του Κιλκίς” στο φύλλο της 27ης Σεπτεμβρίου 2022, πρακτικώς δικαιώνει πλήρως την ανάδοχο εταιρεία, κάνοντας αποδεκτό το αίτημα της ένστασης να μην κηρυχθεί έκπτωτη και επιρρίπτοντας ταυτοχρόνως τις ευθύνες ‘’γι την μεγάλη καθυστέρηση εκτέλεσης και ολοκλήρωσης του έργου στην περιφερειακή αρχή και στις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες’’.
Καθυστερήσεις, οι οποίες υπενθυμίζεται, ότι είχαν ως αποτέλεσμα την επι μακρόν μέχρι προ τινος αναστολή εργασιών στα εργοτάξια κατασκευής του έργου στο τμήμα από τον κόμβο της Νέας- Σάντας μέχρι αυτόν της Ασσήρου, με ορατό τον κίνδυνο της μη ολοκλήρωσης του έργου εντός των χρονικών ορίων του 2023 και της επιβολής ποινών από πλευράς των αρμοδίων κοινοτικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία, ως γνωστόν, χρηματοδοτεί την εκτέλεση του έργου.
Μία προοπτική, η οποία φαίνεται ότι απομακρύνεται ως ενδεχόμενο, καθώς εσχάτως είχαμε την εκ νέου ενεργοποίηση των εργοταξίων από πλευράς άλλης τεχνικής εταιρίας, με την οποία πραγματοποιήθηκε σχετική συμφωνία από πλευράς της αναδόχου εταιρείας, και πλέον ο “δρόμος” γιά την ολοκλήρωση αυτού του ζωτικού γιά την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όσων θα τον χρησιμοποιούν έργου, αλλά και γιά την ανάπτυξη του νομού μας, καθώς αναβαθμίζει τα μέγιστα τις υποδομές πρόσβασης, φαντάζει πιό ‘’ανοικτός’’ από ποτέ άλλοτε σε σχέση με το 2016, όταν ουσιαστικώς πρωτοξεκίνησε να κατασκευάζεται, έχοντας δημοπρατηθεί το πιό μακρινό 2012!
Και τούτο, διότι η εν λόγω υπουργική απόφαση, πέραν των όποιων επιπτώσεων και αλλαγών σε επίπεδο νομικό και οικονομικό σε σχέση με τα δύο συμβαλλόμενα μέρη, την ανάδοχο εταιρεία και την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αυτό, που προσφέρει, είναι η δημιουργία ενός ξεκάθαρου κλίματος, το οποίο αναμένεται να έχει ευεργετικές επιπτώσεις στην πρόοδο των τελουμένων εργασιών, καθώς δεν θα συνεχίσει να πλανάται η ‘’Δαμόκλειος σπάθη” της έκπτωσης, που εμμέσως συνιστούσε αποτελούσε κίνδυνο και γιά τους νέους εργολήπτες και θα ‘’τρέξει’’ το έργο σε ρυθμούς μέσα στην προβλεπόμενη περίοδο, που, ως γνωστόν, εκπνέει στο τέλος του επομένου έτους.
Επειδή, όμως, ‘’όποιος καεί στον χυλό, φυσάει και το γιαούρτι’’, ας περιμένουμε την κοπή της κορδέλλας των εγκαινίων χρήσης και του επίμαχου τμήματος, εάν είναι δυνατόν και στα τέλη της προσεχούς Άνοιξης, όπως αισιόδοξα είχε δηλωθεί στον ‘’Μαχητή’’ από κορυφαίο στέλεχος της ‘’ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗΣ ΑΤΕ’’ ή, τέλος πάντων, έως τα τέλη του 2023, ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα επιβολής ποινών από μέρους των αρμοδίων κοινοτικών οργάνων.