Στην Αλμερία της Ισπανίας μαθήτριες του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς για το κοινό μέλλον της Ευρώπης
Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ “Our common multicultural future in Europe via our own cultural heritage” στο οποίο συμμετέχει το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς εδώ και τρία χρόνια μαζί με σχολεία από Κύπρο, Φιλανδία, Τσεχία και Ισπανία, δύο καθηγητές και τέσσερις μαθήτριες του σχολείου επισκέφτηκαν την Αλμερία της Ισπανίας από 20 εώς 27.2.22, με θέμα του προγράμματος “Το κοινό μέλλον της Ευρώπης μέσα από την πολιτισμική κληρονομιά κάθε χώρας”.
Η συγκεκριμένη επίσκεψη εστίασε στο πώς επηρέασε την λογοτεχνία της Ευρώπης η Ισπανική λογοτεχνία μέσω ενός εμβληματικού – αντιπροσωπευτικού δείγματος βιβλίου όπως ο Δον Κιχώτης του Θερβάντες.
Οι ομάδες όλων των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (πλην της Φιλανδίας λόγω των μέτρων για την πανδημία ) συναντήθηκαν στο τετρατάξιο Γυμνάσιο/Λύκειο I.E.S. Ciudad στο Dalias, μια επαρχιακή κωμόπολη στην αγροτική περιοχή της Αλμερίας , την ευρύτερη κοινότητα της Ανδαλουσίας.
Στη διάρκεια της συνάντησης η χώρα υποδοχής οργάνωσε μια σειρά από δραστηριότητες με επίκεντρο τον Δον Κιχώτη του Μ. Θερβάντες, όπως quiz, «escape room», ζωγραφική, σχεδιασμό σε πρόγραμμα για 3-D εκτυπωτές και κατασκευές σε πηλό κατά την επίσκεψη στον προϊστορικό οικισμό του Los Millares.
Παράλληλα, οι αντιπροσωπείες (μαθητές, καθηγητές) συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες όπως κανό στο ακρωτήρι Cabo de Gata της Αλμερίας, καθώς και πεζοπορία στο Cabo de Gata Natural Park όπου έγινε δραματοποίηση της σκηνής του βιβλίου Δον Κιχώτη με τον ανεμόμυλο. Οι δραστηριότητες στη φύση συμπεριέλαβαν αθλήματα όπως τοξοβολία, zip line και επίσκεψη σε παλιό ορυχείο σιδήρου, ενώ δεν έλειψε η παρακολούθηση παράστασης με παραδοσιακούς χορούς φλαμένκο.
Τέλος, οι αντιπροσωπείες επισκέφτηκαν το αραβικό φρούριο της Alcazaba στην Αλμερία όπου έκαναν αναπαράσταση σκηνών από διάσημες ταινίες που γυρίστηκαν εκεί.
Ιδιαίτερη αγάπη εισέπραξαν οι μαθήτριές μας από τις οικογένειες των Ισπανών που τους φιλοξένησαν ανταλλάσσοντας δώρα και ευχές για οικοδόμηση σχέσεων φιλίας στο μέλλον.