Αθλητισμός

Καλύτερο το «ρελαντί» από το «χειρόφρενο»

Γράφει ο Σταύρος Φάσσος

Ένας από τους αθλητικούς χώρους, που σε επίπεδο νομού Κιλκίς υπέστησαν σε βαθμό από σημαντικό μέχρι υπερθετικό τις συνέπειες της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, την οποία επέτεινε η από διετίας χρονολογουμένη υγειονομική και επιδεινώνει περαιτέρω η εδώ και πολλούς μήνες σοβούσα ενεργειακή, είναι αυτός του μηχανοκινήτου αθλητισμού.

Ένας χώρος, ο οποίος μετά το 2010 συρρικνώθηκε δραματικώς σε τοπικό επίπεδο, έχοντας χάσει και σ’ αυτό την αίγλη της προ της κρίσεως εποχών. Τότε, δηλαδή, που, με αγωνιστικές διακρίσεις και επιτυχείς διοργανώσεις αγώνων, αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους αθλητικούς «πρεσβευτές» του νομού ανά το πανελλήνιο.

Και αν σήμερα συνεχίζει να επιβιώνει, το οφείλει στους λίγους εκείνους ανθρώπους, οι οποίοι, «ξεχειλίζοντας» από αγάπη γιά τον χώρο και αστείρευτη διάθεση και βούληση στην αντιμετώπιση όλων των θεμάτων, που τον απασχολούν, καταφέρνουν να τον κρατούν «ζωντανό» και «όρθιο».

Το πιό λαμπρό παράδειγμα αποτελεί όλα αυτά τα χρόνια η «Βάτσος Ράλλυ Τημ», στον επί μέρους χώρου του αγωνιστικού αυτοκινήτου, τόσο με τις από αξιοσημείωτες μέχρι σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις της στους όποιους περιφερειακής και ευρύτερης εμβέλειας αγώνες έχουν απομείνει όσο και με τις κατά καιρούς εκ μέρους της διοργανώσεις αγωνιστικών εκδηλώσεων στον νομό.

Κατάφερε, έτσι, να μην προκύψει σοβαρό κενό στην ιστορία και παράδοση του κιλκισιώτικου μηχανοκινήτου αθλητισμού, μετά την αναστολή της λειτουργίας πρώτα της Λέσχης Αυτοκινήτου Κιλκίς και κατόπιν του Ομίλου Φίλων Αυτοκινήτου Καμπάνη (ΟΦΑΚ).

Πριν λίγα χρόνια προέκυψε και η δεύτερη περίπτωση φορέα, που εξελίχθηκε σε στήριγμα του κιλκισιώτικου μηχανοκινήτου αθλητισμού, ιδιαιτέρως δε των αγώνων πάνω σε χωμάτινες διαδρομές. Πρόκειται για τον σύλλογο «Χωμάτινος Μηχανοκίνητος Αθλητισμός» του Κιλκίς, που ήδη έχει κάνει αισθητή ην παρουσία του στον δικό του χώρο.

Έχουμε, λοιπόν, ως νομός Κιλκίς, στον μηχανοκίνητο αθλητισμό την «Βάτσος Ράλλυ Τημ», με αντικείμενο τα ράλλυ και τις δεξιοτεχνίες παραδοσιακών αγωνιστικών αυτοκινήτων, και τον «Χωμάτινο Μηχανοκίνητο Αθλητισμό», πιό γνωστό με το αρκτικόληκτο ΧΩΜΑ, με αντικείμενο τους αγώνες οχημάτων και τετρακύκλων ειδικών γιά τις ανώμαλες χωμάτινες επιφάνειες, τους γνωστούς και ως «κρος» (η ονομασία κατ’ αντιστοιχία με τους ανάλογους αγώνες δικύκλων).

Στηρίζοντας δραστηριότητες φορέων σαν κι αυτούς, το όφελος γιά τον ευρύτερο χώρο του κιλκισιώτικου αθλητισμού αλλά και του νομού είναι διπλό, διότι αφ’ ενός μεν ο ίδιος διατηρεί ενεργούς αυτούς τους φορείς, άρα ένα ακόμη μέσον ευρείας προβολής τόσο σε περιφερειακή όσο και σε πανελλήνια εμβέλεια, αφ’ ετέρου δε η τοπική μικρή οικονομία του αποκομίζει τα οφέλη της εδώ διοργάνωσης αγώνων είτε ράλλυ είτε κρος είτε δεξιοτεχνίας, όπως συμβαίνει με κάθε διοργάνωση κάθε αθλήματος.

Η στήριξη αυτών των φορέων μπορεί να εκδηλωθεί με κάθε τρόπο, δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων του ευρύτερου χώρου του μηχανοκινήτου αθλητισμού, ο οποίος προσελκύει χορηγίες επιχειρηματικών φορέων, σχετιζομένων με το αντικείμενο.

Ωστόσο, λόγω ακριβώς της υπάρξεως αυτής της ιδιαιτερότητος, το πιό ασφαλές στήριγμα στον χώρο του κιλκισιώτικου μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν μπορεί να είναι άλλο από τις «πλάτες» όλων, δηλαδή ιδιωτικής πρωτοβουλίας, φίλων του χώρου και φορέων της τοπικής και περιφερειακής διοίκησης, στην προσπάθεια είτε αδιάκοπης τέλεσης των όποιων υφισταμένων θεσμικών αγωνιστικών εκδηλώσεων είτε καθιέρωσης και ανάλογης εδραίωσης νέων, όπου και όποτε το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Ειδικότερα, σε ό, τι αφορά στις αρμόδιες τοπικές αρχές, αυτές μπορούν να παρέχουν στήριξη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και με την μέριμνα γιά αξιοποίηση τοποθεσιών καταλλήλων γιά αγωνιστική δραστηριότητά του.
Το πιό πρόσφατο παράδειγμα είναι η τοποθεσία του πρώην στρατιωτικού αεροδρομίου, που προσέφερε στον ΧΩΜΑ την δυνατότητα να διοργανώσει με επιτυχία το πρώτο στην ιστορία του νομού ράλλυ κρος. Μία εξέλιξη ευπρόσδεκτη, καθώς δημιούργησε την προοπτική να αποκτήσει ο νομός Κιλκίς μία ακόμη θεσμική αθλητική διοργάνωση, αποκομίζοντας τα μνημονευθέντα συνδυασμένα οφέλη.

Κατά τον ίδιο τρόπο θα μπορούσε να στηριχθεί η «Βάτσος Ράλλυ Τημ» γιά την αξιοποίηση οποιουδήποτε χώρου, με σκοπό την αποκατάσταση της παράδοσης του νομού σε επιτυχείς αγωνιστικές εκδηλώσεις ράλλυ ή δεξιοτεχνιών.

Η δε προτροπή γιά στήριξη των φορέων του μηχανοκινήτου αθλητισμού εδράζεται επί της γενικότερης θεωρήσεως, σε ό, τι αφορά στην στήριξη των «καλλιεργουμένων» στον νομό αθλημάτων σε χαλεπούς καιρούς, σύμφωνα με την οποία ακόμη και μία μετά πολλών εμποδίων λειτουργία είναι απείρως προτιμότερη και χρησιμότερη από την πλήρη αναστολή της λειτουργίας.

Με άλλα λόγια, και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κατά την παρούσα από πολλές πλευρές δυσμενέστατη συγκυρία, καλύτερη η λειτουργία «στο ρελαντί» από το «τράβηγμα χειροφρένου».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Εγκαινία του φωτισμού του Βυζαντινού φρουρίου Γυναικοκάστρου τη Δευτέρα 1.9.25 από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς σας προσκαλεί στην τελετή εγκαινίων του έργου “Φωτισμός ασφαλείας και μακρο-ανάδειξης του βυζαντινού φρουρίου Γυναικο-κάστρου”, η […]

Χιλιάδες ανάσες ζωής σε επισκέπτες, φυσιολάτρες, μαθητές και οικογένειες είναι έτοιμα να δώσουν τα «Χίλια Δέντρα» στις Μουριές

Στην «καρδιά» του νομού Κιλκίς, ένα δάσος…θησαυρός που για χρόνια βρισκόταν στη σκιά, επανέρχεται στο φως μέσα από ένα εμβληματικό έργο προστασίας […]