Οικονομία

Προχωρούν τα έργα στο ελληνικό τμήμα του νέου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Σκοπίων

Με πυρετώδεις ρυθμούς εξελίσσονται οι εργασίες στο ελληνικό τμήμα του αγωγού Ελλάδας – Σκοπίων, αφού στόχος της ΤΕΡΝΑ είναι να έχουν ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2026.

Όπως εξηγούν πηγές στο ypodomes.com, η ΤΕΡΝΑ που έχει ξεκινήσει τις εργασίες του αγωγού στο ελληνικό τμήμα από τις αρχές του έτους, αυτές βρίσκονται σε προχωρημένο κατασκευαστικό στάδιο και εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον προσεχή Μάρτιο.

Πρόοδος όμως καταγράφεται και στην γείτονα, η οποία ωστόσο αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο κατασκευαστικά στο δικό της τμήμα περίπου έναν χρόνο μετά από το δικό μας, καθώς οι εργασίες από την Rapid Build ξεκίνησαν το καλοκαίρι. Ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας που υλοποιούν ΔΕΣΦΑ και Nomagas αντίστοιχα πρόκειται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 2027.

Με την παράδοση του, θα ανοίξει νέους ενεργειακούς διαδρόμους οι οποίοι θα ισχυροποιήσουν τους ενεργειακούς δεσμούς Βαλκανίων και ΕΕ. Παράλληλα, θα επιτρέψει στη Βόρεια Μακεδονία να προχωρήσει σε περαιτέρω διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της και να δημιουργήσει πρόσθετους ενεργειακούς διαδρόμους, θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω ολοκλήρωση της αγοράς φυσικού αερίου, τόσο στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων, όσο και στην ΕΕ.

Ακόμα, το έργο ενισχύει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακής πύλης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με τη μεταφορά φυσικού αερίου από το ελληνικό Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στη Βόρεια Μακεδονία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Το έργο υποστηρίζεται από την ΕΕ στο πλαίσιο της ενοποίησης των ενεργειακών αγορών των Δυτικών Βαλκανίων και ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας σε έναν τομέα υψηλής γεωπολιτικής σημασίας.

Ο αγωγός

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, κατασκευάζεται ως «Hydrogen Ready», δηλαδή γίνεται με τεχνικές προδιαγραφές ώστε να είναι συμβατός στη μεταφορά έως και 100% «πράσινου» υδρογόνου.

H αρχική χωρητικότητα του αγωγού θα είναι 1,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα όμως επέκτασης στα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως.Ο αγωγός είναι συνολικού μήκους 123 χιλιομέτρων που θα εκτείνεται από τη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης προς το Νεγκότινο μέσω Ευζώνων/Γευγελής συνδέοντας τα εθνικά συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας και ανοίγοντας στη γειτονική χώρα μια «πύλη» εισόδου τόσο για το αζέρικο αέριο όσο και για τα φορτία LNG που θα εισέρχονται στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου της Ελλάδας μέσω των Τερματικών της Ρεβυθούσας και της Αλεξανδρούπολης.

Το ελληνικό τμήμα, είναι μήκους 55 χλμ, ενώ το τμήμα του αγωγού στην επικράτεια της Βόρειας Μακεδονίας, είναι μήκους 68 χλμ..

Πηγή: ypodomes.com

Περισσότερα

Στο Παγκόσμιο Συνέδριο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας FCEM 2025 με την Μ.Πασσαλίδου στην Αθήνα το Επιμελητήριο Κιλκίς

Το Επιμελητήριο Κιλκίς συμμετείχε με ιδιαίτερη τιμή στο Παγκόσμιο Συνέδριο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας FCEM 2025, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από […]

Ξεκινούν οι αιτήσεις επιχειρήσεων για το νέο πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας με 100% επιχορήγηση

Από την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στις 10:00, ξεκινούν οι αιτήσεις των επιχειρήσεων για το νέο «Ανοικτό πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής/εργασιακής εμπειρίας […]

Δείτε ακόμα

Επίσκεψη του προέδρου της «ΝΙΚΗΣ» Δ.Νατσιού στο Σύλλογο Συνταξιούχων Πολιτικών Δημοσίων Υπαλλήλων Νoμού Κιλκίς

Στα πλαίσια των ενημερωτικών συναντήσεων του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Συνταξιούχων Πολιτικών Δημοσίων Υπαλλήλων Νομού Κιλκίς, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου […]