Πρόγραμμα υποστήριξης της μετάβασης από το δημοτικό σχολείο στο γυμνάσιο εφάρμοσε το 5ο δημοτικό σχολείο Κιλκίς
Πρόγραμμα με αντικείμενο την μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο εφάρμοσε το πέμπτο δημοτικό σχολείο Κιλκίς σε συνεργασία με το πρώτο γυμνάσιο.
Στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο αναφέρονται τα εξής:
«Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνά¬σιο είναι μια σημαντική αλλαγή στην ζωή των παιδιών. Αποτελεί μια πολυδιάστατη διαδικασία, που περιλαμβάνει όλες τις διαδικασίες οι οποίες οδηγούν στην μετάβαση από την παιδική στην εφηβική ηλικία. Πέρα από τις αναπτυξιακές, συναισθηματικές και κοινωνικές αλλαγές τα παιδιά καλούνται να προσαρμοστούν σ΄ ένα νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο, το γυμνάσιο, που δεν γνωρίζουν πώς λειτουργεί και τι το διαφοροποιεί από το οικείο σε αυτούς δημοτικό σχολείο.
Ως σχολείο συνεχίζουμε και φέτος τις δραστηριότητες με τους μαθητές και τις μαθήτριες της στ’ τάξης για τη μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο, χρησιμοποιώντας την προστιθέμενη αξία του προγράμματος με τίτλο”6+3 ή 9 χρόνια υποχρεωτική εκπαίδευση”. Οι δραστηριότητες που υλοποιούμε βασίζονται σ’ αυτό το projec, που δημιουργήσαμε το 2013-14 πιλοτικά, σε συνεργασία με το δεύτερο γυμνάσιο Κιλκίς και πιστοποιήθηκε ως επιτυχημένο και ολοκληρωμένο, από το ευρωπαϊκό δίκτυο καινοτόμων δράσεων στην εκπαίδευση ΜΕΝΟΝ.
Το φετινό μας πρόγραμμα για την μετάβαση γίνεται σε συνεργασία με το Γυμνάσιο υποδοχής, που είναι για το σχολείο μας το πρώτο γυμνάσιο Κιλκίς, διαρκεί από τον Φεβρουάριο ως τον Μάιο 2016 και περιλαμβάνει:
– Βιωματικές δράσεις ενδυνάμωσης, αυτοεκτίμησης, αυτογνωσίας ανά τμήμα, στο δημοτικό
– Ερωτηματολόγιο πριν την επίσκεψη στο Γυμνάσιο
– Επίσκεψη στο πρώτο γυμνάσιο Κιλκίς και δίωρο βιωματικό εργαστήριο επικοινωνίας, συνεργασίας με ένα τμήμα του γυμνασίου. Το εργαστήριο περιελάμβανε παιχνίδι γνωριμίας, συζήτηση – ερωταπαντήσεις μεταξύ των μαθητών και μαθητριών των 2 βαθμίδων. Δραστηριότητα “Τι περίμενα – τι με δυσκόλεψα” για τα παιδιά του γυμνασίου και “φόβοι – προσδοκίες” για τα παιδιά του δημοτικού. Συζητούμε πάνω σε ό, τι αναφέρθηκε και εντοπίζουμε κοινά στοιχεία. Παιχνίδι ενεργοποίησης. Δραστηριότητα “Το Γυμνάσιο των Ονείρων μου” για τα παιδιά του δημοτικού σε ένα ταμπλό και “κάρτες ενθάρρυνσης” που φτιάχνουν τα παιδιά του γυμνασίου για να τις χαρίσουν στους μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού.
– Επίσκεψη στο γυμνάσιο και ενημέρωση από την διευθύντρια για τους κανόνες λειτουργίας του γυμνασίου, υποδειγματικές διδασκαλίες σε νέα μαθήματα όπως χημεία, βιολογία, αρχαία κλπ.
– Ερωτηματολόγιο μετά την επίσκεψη στο γυμνάσιο
– Βιωματικές δράσεις επαγγελματικού προσανατολισμού στο σχολείο, ανά τμήμα. Παραγωγή υλικού.
Το ρόγραμμα υλοποιούν οι εκπαιδευτικοί Κώστας Σακελλαρίου (ΣΤ1), Μαρία Πραξιγά (ΣΤ2), Αφροδίτη Ντίνου
«Εδώ θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη διευθύντρια και τους καθηγητές του πρώτου γυμνασίου Κιλκίς, για τη φιλοξενία και την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν, ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τις κοινές δράσεις που σχεδιάσαμε».