Αρθρογραφία

Επαρχιακή οδός Πολυπέτρου – Γουμένισσας: Τα προβλήματα παραμένουν

Του Πολυκράτη Παντσίδη

Την επικινδυνότητα του δημοσίου δρόμου Γουμένισσας- Φιλυριάς-Πολυπέτρου, και ειδικά του τμήματος Πολυπέτρου, που αποτελεί μία εκ των βασικών αρτηριών εισόδου-εξόδου του νομού μας με τον όμορο νομό της Πέλλας, έχουμε επανειλημμένως επισημάνει όλοι οι υπεύθυνοι ενεργοί πολίτες, που χρησιμοποιούμε καθημερνώς το δρόμο. Επί πλέον, έχουμε πολλάκις ενημερώσει τους αρμόδιους φορείς. Δυστυχώς, όμως, αναγκαζόμαστε να επαναλάβουμε το πρόβλημα γιά μία ακόμη φορά με αφορμή την ασφαλτόστρωσή του εν λόγω δρόμου.

Κατά το τρέχον διάστημα, και δίχως καμμία προηγούμενη ενημέρωση, παρατηρούμε έκπληκτοι, ότι γίνονται εργασίες ασφαλτόστρωσης από την περιφερειακή ενότητα Κιλκίς, σε ένα τμήμα του προαναφερθέντος δρόμου από το κόμβο Πολυπέτρου προς Φιλυριά, χωρίς όμως να λαμβάνονται υπ’ όψη τα σοβαρά προβλήματα υποδομής, που αντιμετωπίζει ο δρόμος, και τα οποία, κατά την γνώμη μας, θα έπρεπε πρώτα να επιλυθούν πριν την εφαρμογή της ασφαλτόστρωσής.

Καμμία ενημέρωση γιά κανένα θέμα, καμμία διαβούλευση, καμμία γενική συνέλευση κατοίκων στο Πολύπετρο, κανένα ανοικτό τοπικό συμβούλιο δεν πραγματοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια γιά κανένα θέμα, και φυσικά ούτε γιά το εν λόγω έργο που μας αφορά και υποτίθεται γίνεται για την βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας.

Αποφασίσθηκε, σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε ερήμην μας. Παρατηρείται μία επανάληψη της γνωστής ιστορίας, που θέλει έργα να αποφασίζονται γιά εμάς δίχως εμάς, να υλοποιούνται και να καταλήγουν αναξιοποίητα ή αναποτελεσματικά ή να τα «καταπίνει» ο χείμαρρος, όπως, γιά παράδειγμα, η περίπτωση των «λιμνοδεξαμενών Πολυπέτρου», ένα έργο ενταγμένο στο πρόγραμμα ανάπτυξης αγροτικών περιοχών με χρηματοδότηση από το Γ’ ΚΠΣ κόστους 345.000 ευρώ.

Διότι, αν κυρίες και κύριοι αρμόδιοι, το έργο της ασφαλτόστρωσης του δημοσίου δρόμου, που αποφασίσατε και πραγματοποιήσατε στο τμήμα του Πολυπέτρου, το φέρνατε ως θέμα σε μία ολιγόλεπτη ανοικτή συνάντηση με τους κατοίκους του Πολυπέτρου και ζητούσατε την άποψή τους, όπως στις προεκλογικές σας ομιλίες μας υπόσχεστε ότι «θα μετράται η γνώμη μας στις αποφάσεις σας σε θέματα που μας αφορούν», θα είχαμε να σας πούμε τα εξής σημαντικά:

 

  • Η ασφαλτόστρωση αυτή, θα έπρεπε να αποτελεί το τελευταίο τμήμα των εργασιών από μάα σειρά άλλων που θα προηγούνταν, έτσι ώστε το έργο να είναι αποτελεσματικό και να επιλύσει οριστικά τα προβλήματα, που το καθιστούν επικίνδυνο γιά τους οδηγούς.
  • Θα σας γνωστοποιούσαμε, ότι, με τον αναδασμό στο Πολύπετρο το 2004, προβλέφθηκε και σχεδιάστηκε, μετά από εισήγηση των κατοίκων, η νέα χάραξη του δρόμου ώστε να βελτιωθεί/εξομαλυνθεί η επικινδυνότητα των στροφών. Στις 25 Νοεμβρίου 2014, θρηνήσαμε τον άδικο χαμό συνδημότη μας ποδηλάτη. Με αφορμή το θλιβερό αυτό γεγονός που έγινε ευρέως γνωστό, δημοσιοποιήσαμε τα προβλήματα του δρόμου προς όλους τους αρμόδιους αλλά και με σχετικό άρθρο στο τοπικό Τύπο με θέμα: «Επαρχιακή οδός Πολυπέτρου – Γουμένισσας: Μία …μόνιμη «παγίδα» θανάτου οδηγών και πεζών».
  • Αν ζητούσατε την άποψή μας, θα σας ενημερώναμεμ ότι το οδόστρωμα μετά από μια νεροποντή, όχι απαραιτήτως ακραία, καλύπτεται από τεράστιες ποσότητες λάσπης και φερτών υλικών, που το καθιστούν επικίνδυνο για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων, λόγο ελλείψεως φρεατίων και καναλιών περισυλλογής των ομβρίων.
  • Αν μας ρωτούσατε, θα σας ενημερώναμε, ότι το εξωκλήσι που βρίσκεται στην γωνία του κόμβου προς Πολύπετρο δυσχεραίνει την ορατότητα των οδηγών αυξάνοντας την πιθανότητα ατυχήματος. Έχουμε ήδη γίνει μάρτυρες πολλών έως τώρα μικροατυχημάτων, (ευτυχώς) προς το παρόν.

Κυρίες και κύριοι αρμόδιοι, αυτά είναι τα προβλήματα που μας απασχολούν όσον αφορά στον δρόμο αυτό και θα σας ζητούσαμε, αν καταδεχόσασταν την ταπεινή μας άποψη, να τα διευθετήσετε πρώτα, και μετά να κάνετε την ασφαλτόστρωση. Διότι θεωρούμε αυτονόητο, ότι τα έργα γίνονται με γνώμονα την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, και όχι γιά να τους προσθέτουν επιπλέον ταλαιπωρία!

Τέτοια σοβαρά θέματα νομίζω, ότι πρέπει να αποτελούν αντικείμενο διαβούλευσης με τους κατοίκους ώστε να πετυχαίνεται ο αντικειμενικός σκοπός του έργου και να αποφεύγονται λάθη και τυχόν παρεξηγήσεις.

Και κλείνω με μιάν απορία μου, που ζητεί απάντηση:

Από τον περασμένο Ιούλιο, ο δρόμος στο σημείο του κόμβου Πολυπέτρου μέχρι την πρώτη επικίνδυνη «θανατηφόρα» στροφή και δίπλα σε αυτήν, απέκτησε ορύγματα από τις δυο του πλευρές και ένα όρυγμα προς την είσοδο του χωριού. Ορύγματα, που μας παραπέμπουν περισσότερο σε … χαρακώματα πολέμου και των οποίων η χρησιμότητα δεν γίνεται αντιληπτή, αφού μόνο προβλήματα δημιουργούν στους παρακείμενους ιδιόκτητους αγρούς και, επί πλέον, αποτελούν μόνιμη απειλή στους ανυποψίαστους οδηγούς που κινδυνεύουν να εγκλωβιστούν ξαφνικά μέσα σε αυτά με όποιες οδυνηρές συνέπειες μπορούν να ακολουθήσουν. Όσο για την αισθητική άποψη, μιάς και τα ορύγματα αυτά βρίσκονται στην είσοδο του χωριού μας, … ε, δεν είναι ό, τι το καλύτερο, γιά να πούμε, ότι συμβάλλουν στην αναβάθμιση της γενικότερης εικόνας του κατά τα λοιπά όμορφου χωριού μας.

Είμαι στην διάθεση κάθε έντιμου εκλεγμένου αρμόδιου παράγοντα, που εργάζεται με ευσυνειδησία γιά την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

 

Περισσότερα

Δυσαναπλήρωτο κενό….

Πριν πέντε χρόνια, στις 8 Δεκεμβρίου 2019, σύσσωμη η κοινωνία της Αξιούπολης μαζί με δεκάδες συναδέλφους σιδηροδρομικούς και φίλους από […]

ΤΟ ΚΙΛΚΙΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 200 ΧΡΟΝΙΑ

Στον πρόλογο του βιβλίου μου «ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΚΙΛΚΙΣ 1913-1940» σημείωνα: «Εκατό χρόνια μετά την απελευθέρωση του Κιλκίς, η ιστορία της […]

Δείτε ακόμα