Περιήγηση στην πόλη της Γουμένισσας με «ξεναγό» ένα…μικρό ρομπότ!
Καθήκοντα ξεναγού στην πόλη της Γουμένισσας θα εκτελεί ένα μικρό ρομπότ! Πρόκειται για μια πρωτοποριακή δημιουργία μαθητών του 1ου δημοτικού σχολείου της πόλης με την οποία αυτό έλαβε μέρος στον πρώτο πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά δημοτικού.
Στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο του σχολείου για αυτό το επίτευγμα αναφέρονται τα εξής:
Τι φτιάξαμε
«Δημιουργήσαμε το πρότυπο ενός ρομπότ το οποίο θα πραγματοποιεί ξεναγήσεις στην πόλη στην οποία μένουμε. Την Γουμένισσα
Γιατί το φτιάξαμε
Σκεφτήκαμε πολύ για το ποια ιδέα θα υλοποιούσαμε για το διαγωνισμό. Υπήρχαν αρκετές ιδέες σχετικές με τη Γουμένισσα όμως τελικά καταλήξαμε σε μια η οποία έχει σκοπό να προβάλλει τις ομορφιές της πόλης μας.
Πως το φτιάξαμε
– Για την κατασκευή, χρησιμοποιήσαμε το πακέτο WeDo το οποίο λάβαμε από την WRO Hellas και τουβλάκια «Lego» τα οποία έφερε μια συμμαθήτριά μας στο σχολείο.
– Για το προγραμματιστικό μέρος, χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό Scratch.
Τι κάνει το πρόγραμμα που δημιουργήσαμε στο Scratch
– Το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε είναι ένας λαβύρινθος
– Ο ήρωας του παιχνιδιού είναι ένα ρομποτάκι το οποίο το κινούμε με τα βέλη του πληκτρολογίου ή με τον αισθητήρα κλήσης του πακέτου WeDo ο οποίος λειτουργεί ως τηλεχειριστήριο.
– Στη διαδρομή προς το τέρμα, το ρομποτάκι συναντά τρία αξιοθέατα της Γουμένισσας τα οποία αποτελούν μέρος του λαβύρινθου. Αν ακουμπήσει επάνω σε αυτά, τότε αναπαράγεται αρχείο ήχου με ηχογραφημένες πληροφορίες για το συγκεκριμένο αξιοθέατο (ανάλογα με το αξιοθέατο αναπαράγεται και διαφορετικό αρχείο).
– Κάθε φορά που το ρομποτάκι μετακινείται στο λαβύρινθο, το Scratch δίνει εντολή στο ρομποτάκι που κατασκευάσαμε με τα τουβλάκια Lego να κινηθεί επάνω στη μακέτα. Η κίνησή του γίνεται μόνο προς τα εμπρός.
Τι κάνει το ρομποτάκι που κατασκευάσαμε
– To ρομποτάκι κινείται επάνω στη μακέτα που δημιουργήσαμε και απεικονίζει ένα δρόμο της Γουμένισσας επάνω στον οποίο βρίσκονται τοποθετημένα τρία αξιοθέατα (η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, η βρύση και το λαογραφικό μουσείο).
– Ο ενσωματωμένος αισθητήρας απόστασης αναγνωρίζει την ύπαρξη εμποδίου εμπρός από το ρομποτάκι και εμφανίζει μήνυμα στο παιχνίδι του λαβύρινθου σταματώντας οποιαδήποτε λειτουργία σε αυτό έως ότου ελευθερώσουμε το δρόμο.
Πως θα λειτουργεί στην πραγματικότητα
– Η κατασκευή που δημιουργήσαμε αποτελεί το πρότυπο ενός πραγματικού ρομπότ το οποίο θα πραγματοποιεί ξεναγήσεις στην πόλη μας.
– Το ρομπότ αυτό θα κινείται με ηλεκτική ενέργεια.
– Θα είναι ενσωματωμένο με οθόνη αφής στην πλάτη και ηχεία ώστε να προβάλλει εικόνες και να αναπαράγει ήχο και βίντεο για τους επισκέπτες που θα το ακολουθούν
– Η κίνηση στην πόλη θα γίνεται είτε ακολουθώντας χρωματιστές γραμμές είτε μέσω συστήματος GPS.
– Θα υπάρχει υπάλληλος ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την καλή λειτουργία του ρομπότ κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
– Ένα τέτοιο ρομπότ θα προσελκύσει τουρίστες οι οποίοι θα θελήσουν να δουν πως δουλεύει και να συνδυάσουν μια ιδιαίτερη τεχνολογική εμπειρία με μια εκδρομή στη Γουμένισσα και τις γύρω περιοχές.