Κοινωνία

Παραδοσιακά παιχνίδια «ζωντανεύουν» στο 8ο δημ. σχολείο Κιλκίς με πρωτοβουλία γονέων

Κάθε «έδαφος» είναι πρόσφορο στην δημιουργία, όταν αυτό «λιπαίνεται» με μεράκι και «ποτίζεται» με ευαισθησία.
Και το «έδαφος» της αναβίωσης, διατήρησης και διαιώνισης παραδοσιακών παιδικών παιχνιδιών είναι ιδιαιτέρως πρόσφορο στο όγδοο δημοτικό σχολείο Κιλκίς, καθώς «λιπαίνεται» με το μεράκι και «ποτίζεται» με την ευαισθησία γονέων και δασκάλων.
Την πρωτοβουλία αναβίωσης των συγκεκριμένων παιχνιδιών ανέλαβε ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων των μαθητών του σχολείου Αλέξανδρος Κοσμάνης με την σύμπραξη της ταμίας Αναστασίας Δημάκη και των μελών του διοικητικού συμβουλίου Συμέλας Αντωνιάδου και Ιωάννας-Δέσποινας Τσουβελεκίδου, ενώ σ’ αυτήν ανταποκρίθηκαν , συμβάλοντας στην υλοποίησή της, ο διευθυντής Κωνσταντίνος Ταλαμπίρης και όλο το διδακτικό προσωπικό.
Γιά την υλοποίηση της πρωτοβουλίας αντλήθηκαν στοιχεία από ανάλογα εγχειρήματα σε άλλες περιοχές όπως την Θήβα και την Πάρο.
Η κίνηση αναβίωσης αφορά σε θρυλικά παιδικά παιχνίδια, που παίζονται είτε με διάφορα αντικείμενα, που… αφθονούν στο περιβάλλον, όπως βότσαλα, κομματάκια από κεραμίδες, πέτρες, ξύλα, καπάκια μπουκαλιών αναψυκτικών, σφαιρικά αντικείμενα, μικρές μπάλλες, είτε… με τα ίδια τα σώματα.
Τέτοια παιχνίδια είναι το κουτσό, η τσιλίκα-τσουμάκα, η τριάρα (τρίλιζα), η ντάμα, η δεκαεξάρα, το πατητό, το τζαμί, η εννιάρα, το φιδάκι, το σχοινάκι κ.α.
Όλα χαρακτηρίζονται από ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Δεν κοστίζουν τίποτε, ενώ συμβάλλουν τα μέγιστα στην κοινωνικοποίηση και την επικοινωνία των παιδιών.
Το μήνυμα της πρωτοβουλίας σαφές: Όταν από μία κίνηση μπορεί να υπάρξει σημαντικό όφελος γιά το κοινωνικό σύνολο, είτε το επί μέρους (σχολική κοινότητα) είτε το γενικό (τοπική κοινωνία), δεν θα πρέπει κανείς να διστάζει να την κάνει, εν ονόματι του όποιου κόστους. Κατά μείζονα λόγο, όταν το κόστος είναι δυσαναλόγως μικρό προς το όφελος.
Σημειωτέον, ότι οι εμπνευστές και συμμέτοχοι της πρωτοβουλίας δεν αρκέσθηκαν στην απλή καταγραφή, στην παράθεση των εξωτερικών γνωρισμάτων των παιχνιδιών και στην επιδαπέδια απεικόνισή τους στον αυλόγυρο και άλλους ελεύθερους χώρους, αλλά και ανάρτησαν στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, ακριβώς απέναντι από το κυλικείο, σχεδιαγράμματα σχετικώς με το πώς παίζονται.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα