Πανελλήνιες 2015 | Θέματα και απαντήσεις σε Βιολογία, Λογοτεχνία, Α.Ο.Δ.Ε. και Χημεία-Βιοχημεία
Σήμερα ξεκίνησαν τα μαθήματα των κατευθύνσεων με τους μαθητές της θετικές κατεύθυνσης να δίνουν Βιολογία, τους μαθητές της τεχνολογικής να δίνουν Α.Ο.Δ.Ε. ή Χημεία-Βιοχημεία (ανάλογα την ομάδα που επέλεξαν) και τους μαθητές της θεωρητικές να εξετάζονται στη Νεοελληνική Λογοτεχνία.
Τα θέματα των Α.Ο.Δ.Ε. σύμφωνα με τον Ο.Ε.Φ.Ε. σχολιάστηκαν ως εξής :
Στα φετινά θέματα ανταποκρίνονται εύκολα οι προετοιμασμένοι μαθητές. Τα θέματα θεωρούνται αναμενόμενα, με τη μόνη διαφορά ότι μετά από αρκετά χρόνια ζητήθηκε μία ερώτηση αντιστοίχησης.
Ενώ τα θέματα της Βιολογίας κρίθηκαν ως εξής :
Τα θέματα μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας έως μεγάλης δυσκολίας αλλά σίγουρα τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών καθώς απαιτούσαν ιδιαίτερη σκέψη και συνδυαστική ικανότητα. Διακρίνεται μια στροφή των ερωτήσεων προς τις κριτικές ικανότητες των υποψηφίων και εγκατάλειψη θεμάτων αποστήθισης (η προτροπή για μη αναγραφή των Νόμων του Mendel στο 3ο θέμα συνηγορεί στην άποψη αυτή). Η καλή γνώση των φαινομένων της βιολογίας ήταν προαπαιτούμενο και όχι το κυρίως ζητούμενο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 4ο θέμα που απαιτούσα καλή γνώση των μεταλλάξεων αλλά και “καθαρό μυαλό” καθώς οι συνδυασμοί των περιπτώσεων δεν ήταν εύκολα αναγνωρίσιμοι.
Στη θεωρητική κατεύθυνση τα θέματα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας κρίθηκαν ως εξής :
Τα θέματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ήταν ιδιαιτέρως απαιτητικά. Είναι η 3η φορά που εξετάζεται o «Κρητικός» του Διονύσιου Σολωμού στην τελευταία πενταετία με αποτέλεσμα οι ερωτήσεις οι οποίες ζητήθηκαν στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο διαγώνισμα να απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και εμβάθυνση. Κρίνεται βέβαια λόγω διαφορετικού ύφους και τεχνοτροπίας δύσκολη και η σύγκριση για τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών στο παράλληλο κείμενο. Οι επιμέρους ερωτήσεις απαιτούσαν ιδιαίτερη κριτική ικανότητα από τους μαθητές για συγκροτημένες και εύστοχες απαντήσεις.
Τέλος για τα θέματα της Χημείας-Βιοχημείας ανακοινώθηκαν τα παρακάτω :
Τα θέματα στο μάθημα της Χημείας-Βιοχημείας ήταν καλά διατυπωμένα με σαφήνεια και επιστημονικά τεκμηριωμένα. Απευθυνόταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψήφιους με κατανόηση σε βάθος της θεωρίας καθώς ορισμένες απαντήσεις (π.χ. Α3) απαιτούσαν πολύ καλή γνώση αυτής. Η άσκηση στο θέμα Β ήταν με κλασσικά ερωτήματα πάνω στα διαλύματα, τα οποία αντιμετωπίζονταν σχετικά εύκολα από έναν σωστά προετοιμασμένο μαθητή.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα θέματα :
Πανελλήνιες 2015 – Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων & Υπηρεσιών – Θέματα
Πανελλήνιες 2015 – Βιολογία – Θέματα
Πανελλήνιες 2015 – Νεοελληνική λογοτεχνία – Θέματα
Πανελλήνιες 2015 – Χημεία_Βιοχημεία – Θέματα
Δείτε τις ενδεικτικές απαντήσεις στα θέματα από το φροντιστήριο Μεθοδικό :
Πανελλήνιες 2015 – Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων & Υπηρεσιών – Απαντήσεις
Πανελλήνιες 2015 – Βιολογία – Απαντήσεις
Πανελλήνιες 2015 – Νεοελληνική λογοτεχνία – Απαντήσεις
Πανελλήνιες 2015 – Χημεία_Βιοχημεία – Απαντήσεις
Η επόμενη μέρα των Πανελλαδικών είναι η ερχόμενη Δευτέρα 25 Μαΐου όπου τα παιδιά θα εξεταστούν στα Αρχαία για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά για τους υποψήφιους των δύο κύκλων της τεχνολογικής κατεύθυνσης καθώς και για τα παιδιά της θετικής κατεύθυνσης. Καλή συνέχεια και υπομονή σε όλα τα παιδιά !