Πανελλήνιες 2015 | Θέματα και απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά κατεύθυνσης
Τρίτη μέρα των Πανελληνίων και σήμερα και οι υποψήφιοι της θεωρητικής εξετάστηκαν στα Αρχαία καθώς οι υποψήφιοι της τεχνολογικής και της θετικής κατεύθυνσης εξετάστηκαν στα Μαθηματικά.
Τα αρχαία χαρακτηρίστηκαν σύμφωνα με τον Ο.Ε.Φ.Ε. ως εξής :
Το διαγώνισμα των Αρχαίων Ελληνικών της Θεωρητικής κατεύθυνσης είναι καλά δομημένο αλλά απαιτητικό, με ερωτήσεις οι οποίες στο διδαγμένο κείμενο πρέπει να απαντηθούν προσεκτικά. Η μόνη ερώτηση που αποκλίνει από τις παραδοσιακές στο Γενικό Λύκειο είναι η Β4 (ερώτηση Σωστού – Λάθους στην εισαγωγή) για την οποία όμως υπάρχουν οδηγίες τόσο στις σημειώσεις του Κ.Ε.Ε. όσο και στο βιβλίο του καθηγητή. Το αδίδακτο κείμενο (Θουκυδίδου Ἱστορίαι Α. 15. 1-2) απαιτεί προσοχή ως προς τη μετάφραση για την απόδοση ενός σωστού νεοελληνικού κειμένου, ενώ οι γραμματικές και συντακτικές ερωτήσεις με προσοχή μπορούν να απαντηθούν επιτυχώς.
Ενώ για τα θέματα των Μαθηματικών αναφέρθηκαν τα παρακάτω :
Τα θέματα των μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης κρίνονται ιδιαίτερα απαιτητικά και απευθύνονταν σε πάρα πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Η διατύπωση των ζητημάτων ήταν σαφής, ο χρόνος όμως αναλογικά με την έκταση των απαντήσεων δεν ήταν επαρκής. Ποιοτικά ήταν δυσκολότερα από τα περσινά. Το άριστα επιτυγχάνεται από πολύ λίγους μαθητές.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα θέματα των Αρχαίων και των Μαθηματικών κατεύθυνσης :
Πανελλήνιες 2015 – Αρχάια Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης – Θέματα
Πανελλήνιες 2015 – Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης – Θέματα
Εδώ είναι οι απαντήσεις των θεμάτων σύμφωνα με το φροντιστήριο Μεθοδικό :
Πανελλήνιες 2015 – Αρχάια Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης – Απαντήσεις
Πανελλήνιες 2015 – Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης – Απαντήσεις
Η τέταρτη μέρα των Πανελληνίων ( Τετάρτη 27.05) περιλαμβάνει την εξέταση των Λατινικών για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, της Χημείας για τους μαθητές της θετικής κατεύθυνσης, της ηλεκτρολογίας για τους μαθητές του πρώτου κύκλου της τεχνολογικής κατεύθυνσης και την Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον για τους μαθητές του δεύτερου κύκλου της τεχνολογικής κατεύθυνσης. Ευχόμαστε καλή επιτυχία στη προσπάθεια των μαθητών.