Αρθρογραφία

Γιατί το παιδί σου έχει tik tok κι όχι quora

kameres-sxoleia-maxitis-kilkis-tik-tok

Σας φαίνονται «κινέζικα» αυτά που αναφέρονται στον τίτλο; Άποψη έχετε για το αν είναι καλό ή κακό να υπάρχουν κάμερες στα σχολεία; Αν η απάντηση και στα δύο παραπάνω ερωτήματα είναι «ναι», τότε μόλις εντοπίσαμε το πρόβλημα. Τι εννοείς Θανάση; Ποιο είναι το πρόβλημα; Αυτό που βλέπουμε θέλετε να σας πω ή το τι υπάρχει από πίσω; Θέλετε τις ρίζες του προβλήματος ή να ξεκινήσουμε από τον κορμό; Γιατί κι αυτό ακόμη θα μας οδηγήσει σε διαφορετικά μονοπάτια. Ξεκινώντας από τις ρίζες θα βρούμε έλλειμμα παιδείας, δια βίου εκπαίδευσης και άλλα χαρακτηριστικά.

Πολλά προβλήματα ανακύπτουν όταν ζεις σε μια μεταβατική γενιά. Κατανοητό.  Δεν είναι όλοι το ίδιο προσαρμοστικοί και κάποιοι μένουν πίσω και πρέπει οι κοινωνίες να φροντίζουν  για όλους. Σεβαστό. Αρκεί αυτοί οι κάποιοι να θέλουν να περπατήσουν μαζί με  τους άλλους κι όχι να είναι επιλογή τους να είναι στάσιμοι. Έχω μάθει να προσπαθώ να είμαι το μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος.

Κάμερες στα σχολεία λοιπόν και ναι θα γράψω κι εγώ τη γνώμη μου. Και αφού στην Ελληνική κοινωνία πρώτα πρέπει να δείξεις τις ταμπέλες σου για να σε αποδεχτούν ή να σε απορρίψουν άσχετα με το περιεχόμενο ή το ότι είσαι άνθρωπος, θα σας πω κι εγώ. Είμαι εξοικειωμένος με την τεχνολογία, έχω τελειώσει χημικό κι έχω διδάξει σε τέσσερα γυμνάσια τους περασμένους μήνες. Τώρα ποιες ταμπέλες βλέπετε εσείς; Πιθανόν αυτή του νέου που  ξέρει από  υπολογιστές και είναι καθηγητής χημείας. Να σας πω ποιες πραγματικά ισχύουν; Ενός ανθρώπου που προσπαθεί να βάζει  την τεχνολογία στη ζωή του, αφού αυτή την κάνει ευκολότερη και μπορεί να τον εξελίξει και ενός ανθρώπου που το κράτος θεωρεί «καθηγητή», «εκπαιδευτικό» ή «δάσκαλο» επειδή τελείωσε το Χημικό. Αυτό για να καταλάβουμε ότι δεν ισχύει πάντα αυτό που πιστεύουμε, ούτε είναι κάτι προφανές. Γιατί όσοι τελειώνουν παιδαγωγικό μαθαίνουν παιδαγωγικές μεθόδους ενώ όσοι τελειώνουν χημικό μπορεί να μην έχουν απολύτως καμία επαφή με την παιδαγωγική επιστήμη. Και κάτι ακόμη, η πολιτεία θεωρεί πως κάποιος που έχει ένα πτυχίο χημικού μπορεί να διδάξει χημεία, φυσική, γεωγραφία, βιολογία σε τάξεις γυμνασίων και λυκείων. Όπως πολλοί από εσάς που λέτε επιστήμονες γιατρούς και δικηγόρους ενώ απλά έχουν μια πιστοποίηση γνώσης της επιστήμης τους.

Να σας πω και ένα ακόμη στοιχείο; Οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες που το κράτος προσέφερε στους καθηγητές και τους μαθητές υπήρχαν και πριν τον κορωνοϊό και ήμασταν εγγεγραμμένοι σε αυτές περίπου χίλιοι άνθρωποι μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο. Και μαθητές και εκπαιδευτικοί. Γιατί δεν κάναμε  χρήση των νέων τεχνολογιών; Γιατί δε μπήκαμε στη διαδικασία να ασχοληθούμε, να εξελιχθούμε δηλαδή, να είμαστε πιο ευέλικτοι. Δεν φροντίσαμε να βγούμε από τη βολή μας και να μάθουμε εμείς ώστε να μεταδώσουμε τη γνώση και στα παιδιά μας.

Μιλάμε για προσωπικά δεδομένα ενώ στη Κίνα έχει ψηφιστεί και εφαρμόζεται το Social Credit System. Δεν θα αναφερθώ εδώ αναλυτικά, πατήστε το σύνδεσμο και διαβάστε τι έρχεται. Και για να αναρωτηθούμε λίγο πιο πρακτικά για τα προσωπικά δεδομένα. Ποιος γονέας ρώτησε το παιδί του για το αν θέλει να τοποθετήσει στο σπίτι που μένουν κάμερες, μικρόφωνα και ανιχνευτές τοποθεσίας με δικαιώματα χρήσης από τις εφαρμογές του κινητού κατά βούληση; Τι εννοώ; Όσοι έχετε έξυπνο κινητό, έχετε και ανοιχτές κάμερες και μικρόφωνα καθώς επίσης μπορούν να βρουν την τοποθεσία σας ανά πάσα στιγμή. Κι αυτό δεν είναι θεωρία συνωμοσίας αλλά γίνεται υπό την σκέπη του ότι ο χρήστης αποφασίζει ποιες εφαρμογές χρησιμοποιεί και αυτός γνωρίζει ποια δικαιώματα δίνει σε αυτές. Αναφέρονται βέβαια όλα σε αυτό που χρειάζεται πολλές φορές να τικάρουμε με τους Όρους Χρήσης αλλά ελάχιστοι διαβάζουν. Θεωρητικά, γιατί πρακτικά ελάχιστο ποσοστό του κόσμου που έχει έξυπνο κινητό ξέρει ποιες εφαρμογές χρησιμοποιούν τις πηγές καταγραφής και πότε έχουν το δικαίωμα να το κάνουν. Η Google για παράδειγμα, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του διαδικτύου έχει για τον καθένα μας που έχουμε έξυπνο κινητό με το δικό της λογισμικό κι ένα φάκελο με οτιδήποτε έχουμε χρησιμοποιήσει από την υπηρεσία της. Σαν το αρχείο της ζωής μας. Και θα μου πείτε εδώ, κι αυτό είναι επιχείρημα για να μπουν κάμερες; Όχι άλλα είναι ένδειξη της άγνοιας με την οποία μιλάμε και εκφέρουμε άποψη.

Και ποια είναι η λύση ρε Θανάση;  Μόνο προβλήματα αναφέρεις και πουθενά λύσεις. Σωστά, η λύση είναι μια αλλά όχι τόσο απλή. Να μορφωθούμε. Να ψάξουμε τη γνώση και την πληροφορία που πλέον είναι πιο εύκολο από ποτέ να βρούμε και να μην δαιμονοποιούμε, εκφράζοντας μάλιστα και άποψη, πράγματα τα οποία ούτε γνωρίζουμε αλλά και ούτε μπαίνουμε στη διαδικασία να μάθουμε. Αφήστε τα ωραία τσιτάτα, τους συναισθηματισμούς και τις γενικόλογες γνώμες και πριν αφορίσετε κάτι. μάθετε για αυτό. Δεν είναι όλα κέρματα στη ζωή να έχουν δυο πλευρές, κάποια πράγματα είναι πολύπλευρα ή και σφαιρικά.

Κι αν είστε εκπαιδευτικοί μη φοβάστε ότι θα κρίνει κάποιος άλλος τη δουλειά σας. Το κάνει ήδη όταν έρχεται να πάρει τους βαθμούς ή όταν του μεταφέρει κάτι το παιδί από το σχολείο. Αν δεν έχετε κάτι να κρύψετε, η κάμερα δεν θα βρει κάτι να δείξει. Φροντίστε να θωρακίσετε τη δουλειά σας ώστε να μη χρειάζεστε από κάπου επιβεβαίωση ή να μην έχετε το φόβο της κρίσης. Εκτός κι αν ούτε για τη δουλειά σας μπήκατε στη διαδικασία να μορφωθείτε και πιστεύετε κι εσείς που τελειώσατε χημικό πως μπορείτε εύκολα να διδάξετε βιολογία, αντιλαμβανόμενοι το κλίμα της τάξης, τη σχολική ψυχολογία και τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή καθώς και τις παιδαγωγικές μεθόδους που πρέπει να χρησιμοποιήσετε.

Έτσι λοιπόν με αυτά τα όσο γινόταν συμπτυγμένα γραφόμενα προβληματιστείτε και ξεκινήστε την αναζήτηση για τον όμορφο κόσμο της τεχνολογίας. Δεν είναι επικίνδυνη η τεχνολογία, επικίνδυνη την κάνουν οι άνθρωποι. Κι έτσι ρωτήστε τα παιδιά σας γιατί έχουν κρυφά από εσάς τικ τοκ κι όχι κουόρα. Κι αν έχουν φανερά τικ τοκ και τους το κάνατε εσείς και το επιβλέπετε, κάντε μαζί κι ένα λογαριασμό στο κουόρα και ξεκινήστε μαζί με το παιδί σας το ταξίδι αυτό. Κι έτσι και εκείνο και εσείς θα είστε ασφαλείς και θα ζείτε πιο ξέγνοιαστα στην εποχή της πληροφορίας. Κι όταν αύριο μεθαύριο φύγει από το σπίτι, θα μπορείτε αντί να του μιλάτε μόνο να το βλέπετε κιόλας μέσω βιντεοκλήσης.


Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα άρθρα μου, πατήστε εδώ.


Μπορείτε να υποστηρίξετε τη δουλειά μου, κάνοντας κλικ παρακάτω.
Buy Me A Coffee

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Γ.Γεωργαντάς: Σύντομα η ολοκλήρωση του ηλεκτροφωτισμού στους κόμβους Αμαράντων και Μυριοφύτου – Σ.Σ.Μουριών

Ο αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Κιλκίς Γιώργος Γεωργαντάς, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Το περιφερερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας αποφάσισε στη […]