Πολιτική

Οι «ουρές» στους Ευζώνους κάνουν κακό στον τουρισμό μας

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Την δυσαρέσκεια των ταξιδιωτικών επισκεπτών της χώρας μας προκαλούν ολοένα και συχνότερα εμφανιζόμενα περιστατικά «μποτιλιαρίσματος» και πολύωρων αναμονών στην περιοχή του μεθοριακού σταθμού των Ευζώνων την φετινή θερινή περίοδο.

Μία κατάσταση που απειλεί να πλήξει την αυξητική τάση ταξιδιωτικών επισκεπτών στην χώρα μας, από την εν λόγω χερσαία «πύλη» εισόδου, και περισσότερο αυτών που προέρχονται από τις χώρες της Βαλκανικής χερσονήσου και επιλέγουν κυρίως περιοχές της Βορείου Ελλάδος γιά ημερήσιες ή ολιγοήμερες θερινές αποδράσεις.

Γεγονός, το οποίο έχει καταγραφεί από πλευράς του «Μαχητή» , που έχει γίνει αποδέκτης του κλίματος δυσφορίας από πλευράς των εν λόγω πολιτών, «που σπαταλούν» όπως μας δήλωσαν αγανακτισμένοι, «πολύ χρόνο από τον διαθέσιμό τους και μάλιστα υπό ακραίες συνθήκες ζέστης πολλές φορές, καθώς, πλην των καθυστερήσεων στον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων, έρχονται αντιμέτωποι με περαιτέρω καθυστερήσεις στο αντίστοιχο τμήμα των Σκοπίων και στην περιοχή των διοδίων επί ελληνικού εδάφους», που, ως γνωστόν λειτουργούν εδώ και μερικούς μήνες πλησίον του μεθοριακού σταθμού των Ευζώνων.

Τα τελευταία χρόνια η ταξιδιωτική κίνηση στο εν λόγω σημείο έχει αυξηθεί κατακόρυφα την θερινή περίοδο, λόγω των τουριστών, αλλά και καθ’ όλη την διάρκεια του έτους, λόγω της λειτουργίας τριών καζίνο στην περιοχή της Γευγελής και της εκεί φθηνότερης αγοράς που προσελκύουν όλο και περισσότερους Έλληνες.

Είναι ενδεικτικό, ότι σε μια ημέρα «αιχμής» την φετινή περίοδο διέρχονται από το τμήμα διαβατηριακού ελέγχου 45.000 με 50.000 ταξιδιώτες, όταν αθροιστικώς ο ίδιος αριθμός διέρχεται από τις αντίστοιχες χερσαίες «πύλες» Κήπων, Προμαχώνα, Κακαβιάς και Κρυσταλλοπηγής και των αεροδρομίων «Ελευθέριος Βενιζέλος» και «Μακεδονία».

Γεγονός, το οποίο από μονο του αυξάνει δραματικώς τις πιθανότητες γιά την δημιουργία κυκλοφοριακής συμφόρησης καθώς ο σχετικός έλεγχος είναι πλέον σε εφαρμογή του σχετικού κανονισμού της Συνθήκης του Σέγκεν γιά τον έλεγχο και την φύλαξη συνόρων ευρωπαϊκών χωρών καθολικός και διεξοδικός, απαιτώντας συγκεκριμένο και πολύ περισσότερο από ό,τι στο πρόσφατο παρελθόν χρόνο και μάλιστα από αστυνομικό προσωπικό αποσπασμένο στο εν λόγω τμήμα, που δεν διαθέτει την ανάλογη με το μόνιμο πείρα.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και δύο ακόμη επιβαρυντικοί παράγοντες, που σχετίζονται με τον απηρχειωμένο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, που διαθέτει το τμήμα και αποτελεί τροχοπέδη γιά την ενεργοποίηση όλων των διαθέσιμων γραμμών ελέγχου, αλλά και την έλλειψη σύχρονων εγκαταστάσεων παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, που οδηγεί σε καθυστερήσεις λόγω των συχνών πτώσεων τάσης ρεύματος, της αποκατάστασης βλαβών στο σχετικό δίκτυο και των εφεδρικών γεννητριών, όπως συνέβη το Σάββατο 14.7.18 δημιουργώντας τις μεγαλύτερες «ουρές» και αναμονές στην πρόσφατη ιστορία του σταθμού.

Και όλα αυτά παρά το γεγονός, ότι το τμήμα διαβατηριακού ελέγχου έχει στελεχωθεί μέσω αποσπάσεων επαρκώς, εις βάρος όμως φέτος κατά κύριο λόγο από τα τμήματα συνοριακής φύλαξης.

Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα σύμφωνα με τις «πηγές» μας, να αποδυναμωθούν οι περιπολίες των εν λόγω τμημάτων και, κατ’ επέκτασιν, η φύλαξη των συνόρων στην ευρύτερη περιοχή της Ειδομένης όπου οι μετανάστες και πρόσφυγες φτάνουν καθ’ ομάδες με σκοπό την έξοδο προς την Ευρώπη.

Η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να δώσει λύσεις και μάλιστα αμέσως καθώς είμαστε μεσούσης της θερινής περιόδου, και η ροή των επισκεπτών αναμένεται, με βάση την τάση που κυριαρχεί, να ενταθεί ακόμη περισσότερο τον Αύγουστου, οδηγώντας την προσέλευση σε πρωτόγνωρους αριθμούς (πάνω από 12.000.000) σύμφωνα με τις εκτιμήσεις γιά όλη την θερινή περίοδο και οι όποια ολιγωρία σε όλους τους τομείς μπορεί να αποδειχθεί επιζήμια, και μάλιστα σε εποχές όπου οι απώλειες από τουριστικό συνάλλαγμα μόνον ευχάριστες δεν μπορεί να θεωρούνται.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Φωτοσχόλιο

Συνάντηση Σ.Παραστατίδη με τον δήμαρχο Κιλκίς Δ.Κυριακίδη