Αρθρογραφία

Όπισθεν ολοταχώς

maxitis-sxoleio-texnologia-filis-kilkisΤι άλλο θα κάνει και θα πει ο άνθρωπος, κατά τα λοιπά υπουργός Παιδείας-κ. Φίλης, ο οποίος για άλλη μια φορά πάει το σχολείο και την εκπαίδευση στην Ελλάδα όχι χρόνια πίσω, αλλά αιώνες. Εξέδωσε ανακοίνωση το υπουργείο ότι απαγορεύεται οι μαθητές να έχουν κινητά αλλά και οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρονικό μέσον που μπορεί να επεξεργαστεί εικόνα και ήχο!

Με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται στους περισσότερους λογικό! Ας πάμε λίγες ημέρες πριν όταν στις 7 Σεπτεμβρίου μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες κινητών τηλεφώνων, η apple (άπλ) ανακοίνωσε τα καινούργια δημιουργήματά της. Πριν την παρουσίαση των καινούργιων συσκευών προβλήθηκε η προσπάθεια της εταιρίας, σε συνεργασία και με άλλους μεγάλους τεχνολογικούς κολοσσούς να βάλουν τους υπολογιστές στη καθημερινότητα των μαθητών, στα σχολεία της Αμερικής. Να προμηθεύσουν σε πρώτη φάση με 50.000 ταμπλέτες τους μαθητές για να μπορούν να έχουν πρόσβαση στη τεχνολογία και σε επόμενη φάση να μαθαίνουν στα σχολεία να γράφουν κώδικα.

Τι είναι ο κώδικας; Η βάση του κάθε προγράμματος και όχι μόνο που καθημερινά χρησιμοποιούμε στον υπολογιστή μας. Πίσω από όλα μας τα αρχεία υπάρχει κώδικας. Η ικανότητα του να μπορούν οι άνθρωποι του μέλλοντος να γράφουν κώδικα και να δημιουργούν δικά τους πράγματα αποτελεί στοίχημα της «Απλ» όπως και το facebook (φαίησμπουκ). Και σε αυτό τους το όνειρο φαίνεται να επενδύουν πολλά.

Εμείς όμως επειδή είμαστε «Ελλαδάρα», με όλη την άσχημα φορτισμένη έννοια που μπορεί να έχει η λέξη αυτή, δε θέλουμε να πάμε ένα βήμα μπροστά αλλά δέκα πίσω. Αντί να παιδέψουμε τα παιδιά μας με τη γνώση της τεχνολογίας εμείς την απαγορεύουμε για να μην τη μάθουν από τα σχολεία αλλά μόνοι τους. Αυτοδίδακτοι τύπου! Όπως και τη σεξουαλική αγωγή. Ας το αφήσουμε να αποτελεί «ταμπού» και να μαθαίνουν τα παιδιά μέσα από το διαδίκτυο, στα κρυφά. Μην το αγγίξουμε στο σχολείο το θέμα αυτό και γελάνε μαζί μας.

Αλλά ας γυρίσουμε στο θέμα μας. Θα έπρεπε λοιπόν ως …τριτοκοσμική χώρα που τείνουμε να γίνουμε (αν δεν έχουμε ήδη γίνει μετά την επίσκεψη και της Ατζελίνας Τζολί) να ενδιαφερθούμε για το πως θα αναπτυχθούμε και όχι για το πως θα καταβαραθρωθούμε. Θα ήταν φρόνιμο οι υπουργοί που αναλαμβάνουν ειδικά το συγκεκριμένο υπουργείο να είναι άνθρωποι με γνώσεις και εμπειρίες πολλές περισσότερες όχι απλά από τον μέσο Έλληνα, αλλά από όλους τους Έλληνες. Για να μπορούν να εκσυγχρονίσουν τη βάση του ανθρώπου, την παιδεία του.

Χωρίς αυτή δεν πάμε πουθενά και δεν υπάρχει καμμία ελπίδα σωτηρίας για αυτή την χώρα. Φαίνεται εξάλλου από τις επιλογές ενός εκλογικού σώματος κυρίως απαίδευτου λόγω των δυσκολιών που πέρασε, ζώντας εν Ελλάδι, εποχές εμφυλίων και πείνας. Καλό είναι να αλλάξουμε νοοτροπία και να την αλλάξουμε από τη ρίζα της. Να προστατεύσουμε την παιδεία μας, το κυριολεκτικά πολυτιμότερο αγαθό που μπορεί να αποκτήσει ο άνθρωπος και το οποίο μας κάνει κατά κύριο λόγο να διαφέρουμε από τα ζώα, από τύπους σαν το σημερινό υπουργό που βάζει πρώτα τις ιδεοληψίες του και μετά πράττει ακολουθώντας την ημιμάθεια του.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Εσύ… δεν «έφυγες» ποτέ!

Σε λίγα εικοσιτετράωρα μπαίνουμε στο 2025, τον χρόνο κατά τον οποίο θα συμπληρώθηκαν τριάντα χρόνια από την «μετοίκηση» σου στα […]