Ο αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Κιλκίς Α.Βεργίδης απαντά στις αιτιάσεις του δημάρχου Κιλκίς
Της δικές του απαντήσεις με επιστολή του δίνει ο αντιπεριφερειάρχης της περιφερειακής ενότητας Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης στα όσα καταγγελτικά ανέφερε εναντίον του στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Κιλκίς.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής:
«Η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς προωθεί και επενδύει στην συνεργασία με όλους τους θεσμούς, τους φορείς και τους δήμους του τόπου μας.
Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι, μας προκάλεσε αρνητική εντύπωση και πολύ μεγάλη απογοήτευση η τελευταία επίθεση κατά της περιφερειακής ενότητας, μόλις πριν λίγες ημέρες, από τον δήμο Κιλκίς.
Επαναλαμβάνουμε πως σταθερά μας είναι η συνεργασία, διότι βασική μας μέριμνα, προτεραιότητα και στόχος είναι η ασφάλεια, η ευημερία των πολιτών και η ανάπτυξη του τόπου μας.
Ως εκ τούτου, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι σε όλο αυτόν τον κύκλο φαυλότητας και λαϊκισμού θα αρνηθώ να συναινέσω, καλώντας ταυτόχρονα όλους όσοι έχουν θεσμικό αξίωμα να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην παρασύρονται από νοοτροπίες και αντιλήψεις μίας «γκρίζας» συμπεριφοράς με στοιχεία λαϊκισμού και επικοινωνιακών «τεχνασμάτων» που στοχεύουν στον αποπροσανατολισμό των πολιτών.
Εμείς εργαζόμασταν και το ίδιο συνεχίζουμε να κάνουμε με συνέπεια, μεθοδικότητα, αποφασιστικότητα και διαφάνεια, μακριά από διαχωρισμούς, εξαιρέσεις και άγονες αντιπαραθέσεις, για την κατάκτηση των κοινών μας στόχων: Τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας.
Θα παραμείνουμε προσηλωμένοι σε αυτές τις σταθερές αρχές και δεν θα παρεκκλίνουμε, παρά το γεγονός ότι, το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε δηλώσεις δημόσιου προσώπου για να καλύψει αδυναμίες και ανεπάρκειες της διοίκησής του.
Επαναλαμβάνω ότι δεν πρόκειται λοιπόν, να συρθούμε στη δημόσια αντιπαράθεση που επιχειρείται από δημόσια πρόσωπα που θεωρούν ότι έτσι θα καταφέρουν να αποπροσανατολίσουν τους πολίτες του Κιλκίς από τις παραλείψεις και τα κενά της διοίκησης τους.
Με μοναδικό γνώμονα την σωστή και έγκυρη ενημέρωση των συμπολιτών μας προβαίνουμε στις ακόλουθες ανακοινώσεις που αφορούν:
Α) ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΝΕΩΝ ΚΟΜΒΩΝ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ
Β) ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤ ‘ ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΟ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΛΚΙΣ
Γ) ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.
Συνεχίζουμε και εργαζόμαστε σταθερά στην κατεύθυνση της συνεργασίας, της ενότητας».
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΝΕΩΝ ΚΟΜΒΩΝ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΚΙΛΚΙΣ
Η μελέτη εκπονείται και περιλαμβάνει μια σειρά εκθέσεων και μελετών, όπως τοπογραφική μελέτη, οριστική μελέτη οδοποιίας του οδικού τμήματος και των δύο ισόπεδων κόμβων, υδραυλική μελέτη του συγκοινωνιακού έργου, ηλεκτρομηχανολογική και άλλες.
Βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο, καθώς έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της τοπογραφικής μελέτης, της οδοποιίας και των υδραυλικών και αυτή την περίοδο εκπονείται η δεύτερη φάση της μελέτης οδοποιίας, των υδραυλικών, η ηλεκτρομηχανολογική και η περιβαλλοντική μελέτη.
Σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι:
Είχα υπογράψει τον Οκτώβριο του 2023 μαζί με τον ανάδοχο του έργου τη σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης.
Η μελέτη , προϋπολογισμού 293.162,72 ευρώ, αφορά τον ισόπεδο σηματοδοτούμενο κόμβο που βρίσκεται νοτιοδυτικά του Κιλκίς και λειτουργεί ως είσοδος – έξοδος στο Κιλκίς, τον ισόπεδο κόμβο που βρίσκεται βορειοδυτικά του Κιλκίς (πλησίον του στρατοπέδου ΚΑΜΠΑΝΗ) που επίσης λειτουργεί ως είσοδος – έξοδος στο Κιλκίς, και το μεταξύ αυτών των κόμβων οδικό τμήμα.
Το έργο χρηματοδοτείται από Ιδίους Πόρους της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς καθώς είναι σημαντικό για την τοπική κοινωνία.
Όπως έχω δηλώσει και στο παρελθόν, οι πόροι μας είναι περιορισμένοι. Αυτό όμως δεν μας εμποδίζει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, μετατρέποντας κάθε ευκαιρία σε «εργαλείο» και κάθε διαθέσιμο – από τους περιορισμένους – πόρο, σε έργο.
Η συνολική προθεσμία περαίωσης του αντικειμένου της σύμβασης ορίζεται σε 17 μήνες από την ημέρα της υπογραφής, δηλαδή ολοκληρώνεται τέλος Φεβρουαρίου του 2025.
Με τις μελέτες που θα εκπονηθούν με την παρούσα σύμβαση αναμένονται:
- Η μείωση ατυχημάτων
- Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας
- Η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών
- Η αποτελεσματικότερη λειτουργία των κόμβων και του οδικού τμήματος με απώτερο στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας σε κύριο οδικο άξονα
- Η εξοικονόμηση πόρων συντήρησης.
Σε ό,τι αφορά κάποιες τοποθετήσεις που ακούστηκαν δημόσια για το θέμα αυτό καλό θα ήταν όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για τους πολίτες να ενημερώνονται από την αρμόδια Υπηρεσία, παρά να ομιλούν και να παρουσιάζουν στοιχεία που είτε είναι ελλιπή, είτε απλά αφορούν μέρος και όχι το σύνολο της «εικόνας».
Υπενθυμίζεται ότι, η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς – από το 2019 – ενέταξε στο πρόγραμμα έργων της, τη μελέτη.
Το 2020 προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την εκπόνηση της μελέτης (Διακήρυξη Ανοικτής Διαδικασίας). Στον διαγωνισμό συμμετείχαν τρεις οικονομικοί φορείς.
Όμως, από τον Ιούνιο του 2021, διάφορες καταστάσεις με προδικαστικές προσφυγές προκάλεσαν καθυστερήσεις και εως ότου ξεπεράσουμε αυτό το σκόπελο και ολοκληρωθεί ο έλεγχος νομιμότητας και να συνεχιστεί η διαδικασία, χάθηκε πολύτιμος χρόνος.
Όμως, δεν παραιτηθήκαμε από το έργο, ούτε και από τις συνεχείς ενέργειές μας για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να υπογραφεί η σύμβαση για να προχωρήσει το έργο.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Στις 30 Ιουλίου 2024, το Τμήμα Απασχόλησης και Υποστήριξης της Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Π.Ε. Κιλκίς έλαβε την αναφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων προς τον Συνήγορο του Πολίτη, από τον Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Στην επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς αναφέρεται – μεταξύ άλλων – ότι δεν υπάρχει αστική συγκοινωνία, θέμα που δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας.
Επίσης, στην ίδια επιστολή υπογραμμίζονται και άλλοι παράγοντες όπως η έλλειψη πεζοδρομίων που δυσχεραίνει την πεζή πρόσβαση των μαθητών στο 3ο Γυμνάσιο, θέμα αρμοδιότητας του Δήμου Κιλκίς.
Ένα άλλο θέμα που αναφέρεται είναι και οι κίνδυνοι από αδέσποτα ζώα, το οποίο, επίσης, είναι αρμοδιότητα του Δήμου Κιλκίς.
Ο Δήμος λοιπόν οφείλει να εξετάζει τα καταγγελλόμενα και αν πρέπει και χρειάζεται να δίνει λύσεις στα θέματα αρμοδιότητάς του και όχι να προχωρά στην έκδοση υποστηρικτικών ψηφισμάτων μεταθέτοντας τις ευθύνες του στους άλλους.
Στις 5 Αυγούστου ενημερώθηκε σχετικά ο Αντιπεριφερειάρχης για το έγγραφο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς και για το ιστορικό των ενεργειών της αρμόδιας Υπηρεσίας και ζήτησε προφορικά την παραπομπή της υπόθεσης στην αρμόδια επιτροπή για την κατ’ εξαίρεση μεταφορά μαθητών.
Επίσης, ανέθεσε στην αρμόδια υπηρεσία -τη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος /τμήμα απασχόλησης και υποστήριξης της εκπαίδευσης, τη σύνταξη εισήγησης προς την Επιτροπή στην οποία να λαμβάνονται ιδιαίτερα υπόψη:
Ι) η ευαισθησία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε θέματα που αφορούν τη μεταφορά μαθητών
ΙΙ) οι ορθές διοικητικές πρακτικές και
ΙΙΙ) οι βασικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου περί αναλογικότητας και ίσης μεταχείρισης των πολιτών.
Στις 10 Σεπτεμβρίου συγκροτήθηκε η τριμελής επιτροπή και συνεδρίασε στις 19 Σεπτεμβρίου 2024.
Η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε τη μη παροχή σύμφωνης γνώμης για την κατ’ εξαίρεση μεταφορά των μαθητών του 4ου Δημοτικού Σχολείου, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση του Τμήματος Απασχόλησης και Υποστήριξης της Εκπαίδευσης Π.Ε. Κιλκίς, στο σύνολό της:
- Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο,
- Tον πίνακα εκτιμώμενων δικαιούχων μεταφοράς μαθητών που απέστειλε στην υπηρεσία μας το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς, δεν περιλαμβάνει κανένα μαθητή που φοιτούσε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς, που να χρήζει μεταφοράς λόγω χιλιομετρικής απόστασης.
- Το γεγονός ότι δεν περιήλθε στην υπηρεσία μας, έγγραφο – κατάσταση, με τον αριθμό και τα στοιχεία των μαθητών που φοιτούσαν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς και πρέπει να μετακινηθούν στο 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς, από κανένα φορέα.
- Ότι η διοίκηση πρέπει να ασκείται σύμφωνα με τους κανόνες που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και σε εξαιρετικές περιπτώσεις δια των εξαιρέσεων, όπως πχ φυσική καταστροφή ή έργα μεγάλης κλίμακας, που καθιστούν οποιαδήποτε διαδρομή επικίνδυνη και κατά συνέπεια μη ασφαλή.
Στην περίπτωσή μας, ως προς το σκέλος της χιλιομετρικής απόστασης των 3.000 μέτρων, η δέσμευση της διοίκησης είναι ρητή. Στο σκέλος της ασφαλούς μετάβασης των μαθητών/τριών που φοιτούσαν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς και σύμφωνα με την χωροταξική κατανομή πρέπει να φοιτήσουν στο 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς, το μήκος της διαδρομής είναι περί τα 1.600 μέτρα, σύμφωνα με την εφαρμογή Google Maps, από την είσοδο του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς μέχρι και την είσοδο του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς και είναι η ίδια διαδρομή, αλλά λίγο μικρότερη απόσταση, που πρέπει να ακολουθήσουν και οι μαθητές/τριες που χωροταξικά ανήκαν σε άλλα Δημοτικά Σχολεία και πρέπει να φοιτήσουν στο ίδιο Γυμνάσιο, π.χ., οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου.
- Ότι εάν εισηγηθούμε την κατ’ εξαίρεση μεταφορά των αποφοιτήσαντων μαθητών του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς, σύμφωνα με τις βασικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου περί αναλογικότητας και ίσης μεταχείρισης των πολιτών, θα πρέπει στη συνέχεια να αποδεχόμαστε και εισηγούμαστε την κατ’ εξαίρεση μεταφορά, όλων των αιτούντων μαθητών/τριών, με το ίδιο αιτιολογικό.
- Ότι η διαχείριση των δημοσίων οικονομικών αποτελεί ύψιστη ευθύνη της διοίκησης και κατά συνέπεια οποιαδήποτε απόφαση που προκαλεί δαπάνη, θα πρέπει να είναι πλήρως και ειδικώς αιτιολογημένη.
- Το γεγονός ότι η εισήγηση αυτή βασίζεται στις τυπικές προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας και όχι σε έτερα κριτήρια.
Επί του θέματος, θα συμπληρώσω πως ο Δήμος Κιλκίς εφόσον επιθυμεί να εξετάσει το ζήτημα μπορεί να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ΟΤΑ Α’ Βαθμού που ήδη έχουν επιλύσει αντίστοιχα/ανάλογα ζητήματα.
Σε ό,τι αφορά την προμήθεια μηχανημάτων η Π.Ε Κιλκίς ουδέποτε -από συστάσεως της ΠΚΜ το 2011 – έχει προμηθευτεί μέσα από κάποια ευρωπαϊκά ή εθνικά προγράμματα με οποιοδήποτε μηχάνημα έργου το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για δράσεις πολιτικής προστασίας.
Αντιθέτως, και οι δύο Δήμοι της Π.Ε. Κιλκίς -μέσω κυρίως των προγραμμάτων ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι και ΙΙ -έχουν προμηθευτεί αρκετά μηχανήματα έργου, καθώς και υδροφόρα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ο Δήμος Κιλκίς έχει προμηθευτεί πρόσφατα Γκρέιντερ και Βυτιοφόρο όχημα πόσιμου νερού (υδροφόρα) από το ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ συνολικής αξίας περί τις 500 χιλ. € .
Επίσης, και οι δύο Δήμοι της Π.Ε Κιλκίς, με Αποφάσεις του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, έχουν ενταχθεί στο «Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ανάπτυξης 2021-2027»(«ΕΣΠΑ 2021-2027») και ειδικότερα στο ΄΄Πρόγραμμα Κεντρική Μακεδονία 2021-2027 ΄΄ ,στην Προτεραιότητα ΄΄ Στήριξη της πράσινης και αειφόρου ανάπτυξης στην Κεντρική Μακεδονία΄΄ για την ενίσχυσή τους με χρήσιμο εξοπλισμό .
Συγκεκριμένα, μόλις τον τελευταίο μήνα βγήκαν οι σχετικές αποφάσεις και ο Δήμος Κιλκίς θα ενισχυθεί για αγορά ενός οχήματος (4χ4) πολλαπλής χρήσεως με παρελκόμενο για κοπή κλαδιών και ένα ανατρεπόμενο φορτηγό μικτού βάρους 8 έως 9 τόνους , αξίας 416 χιλ. € .
Αντίστοιχα, ο Δήμος Παιονίας θα ενισχυθεί με μία υδροφόρα, δύο ημιφορτηγά, βοηθητικό όχημα πολιτικής προστασίας καθώς και ηλεκτρονικό εξοπλισμό επικοινωνιών, αξίας έως 359 χιλ. € .
Από τα ανωτέρω διαπιστώνουμε πως η έως τώρα επιλογή της Πολιτείας ήταν η ενίσχυση με μηχανολογικό εξοπλισμό και μηχανήματα έργου τόσο για δράσεις πολιτικής προστασίας, όσο και γενικά για άλλες δράσεις (πχ αγροτική οδοποιία) ΜΟΝΟ των Δήμων και καθόλου έως ελάχιστα των Περιφερειών.
Εμείς, μέσω του προγράμματος ΄΄Αιγίς ΄΄ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αλλά και από άλλα προγράμματα ευελπιστούμε από τώρα και μετά να τύχουμε ανάλογης ενίσχυσης, καθώς μέχρι τώρα ότι κάναμε, το κάναμε συντηρώντας με ιδίους πόρους τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό μας από την εποχή της πάλαι ποτέ νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και μισθώνοντας εργολαβικές υπηρεσίες από το Μητρώο Εργοληπτών που διατηρεί η ΠΚΜ για δράσεις πολιτικής προστασίας.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την φετινή αντιπυρική περίοδο κατά την οποία με αποφάσεις μας διάθεσης μηχανημάτων χρησιμοποιήσαμε τους συγκεκριμένους εργολήπτες για την βοήθεια του έργου των πυροσβεστικών μας υπηρεσιών και χρησιμοποιήθηκαν συνολικά πάνω από είκοσι μηχανήματα έργου, υδροφόρες και πλατφόρμες μεταφοράς μέσων.