Γενικά

«Νεκρό» το εργοτάξιο γιά τον δρόμο Νέας Σάντας – Ασσήρου

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Ένα τραγικό τροχαίο  δυστύχημα την Κυριακή στις 24.9.24 με έναν νεκρό και τέσσερεις τραυματίες, που συνέβη στο 28ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Πετριτσίου στο ύψος της Νέας Σάντας, έφερε ξανά στο προσκήνιο το πόσο επιτακτική ανάγκη είναι να ολοκληρωθεί το έργο της οδικής σύνδεσης του Κιλκίς με την Εγνατία οδό.

Ένα έργο οδοποιϊας που θεωρητικά ξεκίνησε προκειμένου  να κατασκευασθεί το μακρινό 2011 και συνεχίζει να παραμένει, για μια σειρά από λόγους και αιτίες, ανολοκλήρωτο στο κομμάτι από την Νέα Σάντα μέχρι τον κόμβο της Ασσήρου, μέχρι τις ημέρες μας.

Με αποτέλεσμα την χρήση στο επίμαχο κομμάτι του παλαιού αναχρονιστικού, αντιαναπτυξιακού και κυρίως επικίνδυνου για την ασφάλεια των χρηστών οδικού δικτύου, όπως κατέστησε σαφές και το πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα στην περιοχή της Νέας Σάντας μετά από μετωπική σύγκρουση δύο οχημάτων.

Δυστυχώς παρά το γεγονός ότι το έργο της αποπεράτωσης έχει ανατεθεί από τις 23-4-2024 σε νέο ανάδοχο, την ΙΝΤΡΑΚΑΤ,  μετά την σχετική έκπτωση του μέχρι τότε αναδόχου (ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ Α.Ε), όπως ανέφερε και ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Πάρις Μπίλιας απαντώντας πρόσφατα σε σχετικό ερώτημα, το έργο της αποπεράτωσης παραμένει αδρανές, δεν λειτουργεί  κανένα εργοτάξιο και η προοπτική να ολοκληρωθεί μετά από ένα χρόνο περίπου, τον Σεπτέμβριο του 2025, όπως προβλέπει η  σχετική σύμβαση, θέτει ερωτηματικά από μόνη της.

Ερωτηματικά στα οποία μέχρι τώρα δεν υπήρξαν απαντήσεις, αν και υπήρξε προσπάθεια από πλευράς του «Μαχητή», από μέρους της υπεύθυνης κεντρικής  περιφερειακής αρχής, η οποία δια στόματος του αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς Ανδρέα Βεργίδη εμφανίζεται στραμμένη προς την ανάδοχο εταιρία, η οποία  στην παρούσα φάση, για λόγους που δεν έγιναν γνωστοί, «δυσκολεύεται» μέχρι τώρα στην εγκατάσταση και  λειτουργία εργοταξίων.

Μάλιστα  σήμερα  Δευτέρα (εχθές) έχουμε μεταξύ άλλων την  σύγκλιση περιφερειακού συμβουλίου και πιθανώς το θέμα να συζητηθεί εκ νέου.

Πέραν όμως των όποιων πολιτικών ζητημάτων η καθυστέρηση αποπεράτωσης του έργου είναι δεδομένη, όπως και το ότι οι διαδικασίες που αφορούν διαδικασίες και προσφυγές σε δικαστήρια, σε εξέλιξη  μάλιστα υπάρχει αυτή την περίοδο σχετικό αίτημα του προηγουμένου αναδόχου για θέμα που σχετίζεται με το επίμαχο τμήμα, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, επιφέρουν καθυστερήσεις ,όμως η κρισιμότητα του συγκεκριμένου έργου είναι δεδομένη και παραδεκτή από όλους και περαιτέρω καθυστέρηση θα ξεπεράσει και τα όρια της γραφικότητας που το ακολουθεί στην τοπική κοινωνία.

Η εγκατάσταση και λειτουργία εργοταξίου  από πλευράς της ανάδοχης εταιρίας θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα .

Το Κυριακάτικο τραγικό δυστύχημα στην περιοχή της Νέας Σάντας είναι το ποιο ουσιαστικό και  σημαντικό επιχείρημα για την αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου μέσα στα προβλεπόμενα  συμβατικά χρονικά περιθώρια στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2025.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Φωτοσχόλιο

Μετά την ανεξαρτητοποίηση του βουλευτή Πέτρου Παππά.

«Όπου γης πατρίς»

«Όπου γης πατρίς» αναφέρει η αρχαία ρήσης και για την περίπτωση του Γεωργίου Συρεπήσιου, του φιλολόγου ιστορικού ο οποίος αν […]