Γενικά

Νέα δεδομένα στην υπόθεση του δρόμου Πολυκάστρου – Χαλάστρας επιφέρει η χθεσινή παραχώρηση της “Εγνατίας Οδού”

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Νέα δεδομένα στην υπόθεση κατασκευής σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από τον κόμβο του Πολυκάστρου κάστρου μέχρι τον αντίστοιχο των Νέων Μαλγάρων επιφέρουν οι εξελίξεις σε σχέση με την παραχώρηση της “Εγνατίας Οδού” και των τριών καθέτων αξόνων σε αυτήν σε ιδιωτικά συμφέροντα έναντι του συνολικού ποσού των περίπου 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με την σχετική κυβερνητική εξαγγελία.

Και όχι μόνον διότι το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, στην κυριότητα του οποίου ανήκει το εν λόγω περιουσιακό στοιχείο του Ελληνικού Δημοσίου, ενέκρινε με την απόφασή του της Παρασκευής 27.8.21 μία συμφωνία παραχώρησης γιά 35 χρόνια, επιτυγχάνοντας με το υψηλότερο τίμημα σε περουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ σε όμιλο επιχειρηματικό με επικεφαλής την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε – EGIS PROJEECTS S.A, αλλά διότι η υπογραφή της σχετικής οριστικής συμφωνίας έως το τέλος του έτους, αλλά διότι αυτή αναμένεται να επιφέρει αλλαγές στις έως τώρα δρομολογούμενες εξελίξεις.

Και τούτο διότι θα πρέπει να αξιολογηθεί εκ νέου, εάν θα είναι προσφορότερον να γίνουν οι έχουσες εγκριθεί διορθωτικές παρεμβάσεις ύψους 12 περίπου εκατομμυρίων ευρώ στο επίμαχο οδικό τμήμα του καθέτου άξονα, μήκους 43,5 χιλιομέτρων, που έχουν αμεσότερο χρονικό ορίζοντα εκτέλεσης, ή εάν θα πρέπει να αναπροσαρμοσθούν τα σχέδια και να επιλεγεί η ριζικότερη και πιό ολοκληρωμένη παρέμβαση με πολλαπλάσιο κόστος (κοντά στα τριακόσια εκατομμύρια ευρώ), αλλά και μακρύτερο χρονικό ορίζοντα εκτέλεσης, μέσα σε μια πενταετία από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, όπως θα προβλέπουν οι όροι της.

Πάντα, βεβαίως, υπό την αίρεση, ότι ακόμη και υπ’ αυτές τις συνθήκες δεν θα υπάρξουν πιθανές καθυστερήσεις, που συχνά συμβαίνει σε τέτοιου μεγέθους έργα.

Ένα δίλημμα που σίγουρα είναι πρόωρο να απαντηθεί, αλλά ταυτοχρόνως είναι βέβαιον ότι πολύ σύντομα θα βρεθούν αντιμέτωποι με αυτό, τόσο τα πολιτικά στελέχη του τόπου μας όσο και η δημοτική αρχή της Παιονίας.

Και τούτο, διότι, πέραν των άλλων, οι εξελίξεις γύρω από το επίμαχο φονικό τμήμα, στο οποίο έχουν χάσει την ζωή τα τελευταία τριάντα χρόνια δεκάδες ημεδαποί και αλλοδαποί πολίτες την ζωή τους, κυρίως σε μετωπικές συγκρούσεις οχημάτων, και το οποίο πρακτικώς μένει απαράλλακτο από τότε που κατασκευάσθηκε την δεκαετία του ’60, αποτελώντας την σύγχρονη ντροπή οδικής εισόδου στην χώρα μας, συνδέονται και με την λειτουργία των ανενεργών πλευρικών διοδίων στον κόμβο του Πολυκάστρου.

Μία υπόθεση, η οποία ως γνωστόν εκκρεμεί και ενώπιον της Δικαιοσύνης, μετά από προσφυγή του δήμου Παιονίας, και η οποία εκ των πραγμάτων συνδέεται και με τις εξελίξεις στο επίμαχο οδικό τμήμα, καθώς η τοπική κοινωνία έχει θέσει ως πρωταρχική της επιδίωξη το “πρώτα δρόμος και μετά διόδια”.

Κάτι που σημαίνει ότι σύντομα θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διαβουλεύσεις με τους ιδιώτες επενδυτές και στην συνέχεια να αξιολογηθεί ποια από τις δύο επιλογές θα πρέπει να ακολουθηθεί.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα