Κοινωνία

Μητροπολίτης Γουμένισσας κκ.Δημήτριος: Πόσο βάσιμο είναι ένας αναγνωρισμένος από τον Μωάμεθ χώρος χριστιανικής ιδιοκτησίας και λατρείας 1500 χρόνων, να απαιτείται σήμερα να δώσει “τίτλους ιδιοκτησίας”;

Επιστολή στον πρέσβη της Αιγύπτου απέστειλε ο μητροπολίτης Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως & Πολυκάστρου κκ. Δημήτριος στην οποία αναφέρει τα εξής:

“Προς την εν Αθήναις Αιγυπτιακή Πρεσβεία

εξοχότατε κύριε Πρέσβη της Αιγύπτου,

ως Μητρόπολη θεσμικά και συλλογικά, ως Έλληνες πολίτες και μέλη της Ε.Ε. συμμετέχουμε στην παγκόσμια αγωνία για τις, προσευχόμαστε και καταφάσκουμε τη διπλωματική αναζήτηση ειρήνευσης στη Μέση Ανατολή.

Ως ένα από τα πολλά τεκμήρια ειρηνοποιού ανέκαθεν στάσης της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή, επικαλούμεθα την πρόβλεψη του 1962 για το επί Ελληνικού εδάφους στην Καβάλα γνωστό Imaret του Μοχάμεντ Άλι, νεότερης ιστορικής σημασίας, που αναγνωρίσθηκε ως βακούφι Αιγυπτιακό με πρωτοβουλία πολιτική και νομοθετική της Ελλάδας. Υπηρέτησα ως κληρικός στην Καβάλα και γνωρίζω καταστάσεις και δεδομένα.

Γι᾽ αυτό μένουμε κατάπληκτοι για τα διαλαβόντα περί την Ιερά Μονή Σινά, ένα θρησκευτικό χώρο συνεχούς μοναχικής ζωής, ιδιοκτησίας και αυτοδιοίκητης παρουσίας, προστατευμένο πλήρως από “Αχτιναμέ” του ίδιου του Μωάμεθ (623), νέο “Αχτιναμέ” του δεύτερου μετά το Μωάμεθ Χαλίφη Ομάρ Κατάμπ (737 μ.Χ.) και νεότερο “Αχτιναμέ” του σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ ΙΙ (1904).

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί παγκοσμίως την συνεχή ιστορική ενεργό ζωή, την ειδική εδαφική θρησκευτική ταυτότητα, την αδιάκοπη εδαφική κτηματική παρουσία της Ιεράς Μονής του Θεοβαδίστου Όρους Σινά επί 1500 χρόνια, από τα χρόνια του Ιουστινιανού και μέχρι σήμερα.

Όπως μάλιστα η ίδια η έντιμη πολιτεία σας Αίγυπτος παραδέχθηκε στη Σύμβασή της με την UNESCO το 2002, ανακηρύχθηκε πάλι τότε επισήμως και διεθνώς η αυτόνομος Ιερά Μονή του Θεοβαδίστου Όρους Σινά και ο περιβάλλων χώρός της «Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς», και η χώρα Σας αποδέχθηκε ρητά ότι η αυτόνομος Ελληνορθόδοξος Ιερά Μονή και όλες οι ιδιοκτησίες στον περιβάλλοντα χώρο είναι ιδιοκτησία της Ιεράς Μονής.

Αυτή η ξεκάθαρη επίσημη Αιγυπτιακή διεθνής δέσμευση έγινε ξαφνικά στόχος δικαστικής συστράτευσης τεσσάρων (4) μόλις επίσημων Αιγυπτιακών φορέων: του Δημάρχου της πόλεως της Αγίας Αικατερίνης, του Κυβερνήτη του Νοτίου Σινά, του Υπουργείου Αρχαιοτήτων και του Προέδρου Αρχής Περιβαλλοντικών Υποθέσεων, το 2015 και 2016, εναντίον των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων της Ιεράς Μονής Σινά, ιστορικά και θρησκευτικά βάσει “Αχτιναμέ” του Μωάμεθ και διεθνώς βάσει της Σύμβασης Αιγύπτου- UNESCO. Εν ονόματι μιάς ιστορίας 1500 χρόνων, η Ιερά Μονή θέλησε δικαίως να υπερασπιστεί τον ιστορικό εαυτό της, την ιστορική παρουσία της, τις ιστορικές χωροκτησίες, ιδιοκτησίες και χρησικτησίες της 1500 χρόνων.

Διαχρονικά επί τόσους αιώνες η ελληνορθόδοξη Αδελφότητα της Μονής με επικεφαλής τον Ηγούμενο ήταν η αδιαφιλονίκητη ιστορική τεκμηρίωση της διάρκειας ζωής και παρουσίας της ιστορικής Μονής, την οποία τίμησε ο ίδιος ο Μωάμεθ με τον “᾽Αχτιναμέ” προστασίας και σεβάστηκαν κυριολεκτικώς οι πάντες.

Όμως, σε αντίθεση με τον “Αχτιναμέ” του Μωάμεθ και του Ομάρ Κατάρ μέχρι και τον Αχτιναμέ του τελευταίου Οθωμανού Σουλτάνου, το τριμελές Εφετείο της Ισμαηλίας δικαίωσε τους αντιδίκους της Ελληνορθόδοξης Μονής. Αναγνωρίζει στους Μοναχούς το ελαχιστότερο ανθρώπινο δικαίωμα, το δικαίωμα μιάς λατρευτικής αναπνοής, αλλά να μην έχουν κανένα δικαίωμα ύπαρξης, ζωής, παρουσίας, προσφοράς, διακονίας, κτήσεως στην Ελληνορθόδοξη αυτή Μονή. Πως και πόσο θα ζήσουν μόνο με την “αναπνοή”, όταν με αυτήν την τριμελή Εφετειακή απόφαση η Αίγυπτος τους θεωρεί σήμερα νομικά και ιδιοκτησιακά τελείως ανυπόστατους, αντί να σεβαστεί πλήρως τον Αχτιναμέ του ίδιου του Μωάμεθ;

Μια τέτοια σημερινή στάση κατάφωρης υπαναχώρησης της επίσημης Αιγύπτου, κι από τη σύμβαση με την Unesco (με αίτημα και δεσμεύσεις της ίδιας της Αιγύπτου) και τις υψηλές θεσμικές συζητήσεις με την Ελλάδα, τι μπορεί να σημαίνουν για την 15 αιώνων Ελληνόρθοδοξη Μονή; Ένα καθεστώς αναγνωρισμένης από την Unesco πολιτιστικής και θρησκευτικής ιδιοκτησίας 1500 χρόνων θεωρήθηκε ως στερούμενο νόμιμων τίτλων ιδιοκτησίας σε εκκλησίες και περιβάλλον ζωτικής “λειτουργικής σημασίας (ύπαρξης της Μονής)”! Εκκλησίες και ιδιοκτησίες της Μονής από αιώνες θεωρήθηκαν ως μη πιστοποιημένες νόμιμες ιδιοκτησίες “λειτουργικής σημασίας (ύπαρξης της Μονής)”! Ο έναντι της Unesco διεθνής εκπρόσωπος της Ελληνορθόδοξης Μονής Αρχιεπίσκοπος θεωρήθηκε από το Εφετείο ως μη νόμιμος εκπρόσωπος “λειτουργικής σημασίας”! Με όλα αυτά η Αίγυπτος καταφρονεί τις σαφείς προβλέψεις του “Αχτιναμέ” του Μωάμεθ. Καταφρονεί επίσης τις δεσμεύσεις της Σύμβασης 2002 με την Unesco.

Γιατί η νεότερη επίσημη (από το 2002, 2012, 2016, 2017, 2022, 2024, 2025) Αιγυπτιακή κυβερνητική στάση και η δικαστική δεοντολογία θέλουν να καταργήσουν και καταπατήσουν δικαιώματα αιώνων ιδιοκτησίας και χρησικτησίας μιάς ιστορικής ζωντανής Μονής 1500 ετών, αναγνωρισμένης από τον ίδιο τον Μωάμεθ;

Η δικαστική απόφαση προφανέστατα δεν εκδόθηκε αφ᾽ εαυτής, αλλά υπέρ των απόψεων των αντιδίκων της Μονής. Και παραβιάζει ευθέως τις “κόκκινες γραμμές” που τέθηκαν στην Ελληνο-Αιγυπτιακή σύσκεψη της 12/9/2024, εφόσον αναγνωρίζει δικαστικά ως αποκλειστικό ιδιοκτήτη των 28 “θρησκευτικών χώρων” (μεταξύ των οποίων και την ίδια την Ιερά Μονή) το Αιγυπτιακό δημόσιο.

Με μια δικαστική απόφαση τριμελούς Εφετείου υπέρ των αντιδίκων δύο Κρατικών φορέων και δύο Τοπικών φορέων, αυτοί που έφτιαξαν και συντηρούν μέχρι σήμερα τον πολιτισμό του Σινά και την θρησκευτικότητα του Σινά και την ψυχή συν το σώμα του Σινά, αυτοί σήμερα καταργούνται από όλα αυτά τα ιστορικώς και παγκοσμίως αναγνωρισμένα δικαιώματα, που τα κατοχύρωσε με την ίδια του την παλάμη ο ίδιος ο Μωάμεθ και ο διάδοχός του Χαλίφης, μέχρι και τον τελευταίο Οθωμανό Σουλτάνο, μόλις πριν την ίδρυση του νέου Αιγυπτιακού κράτους.

Πόσο βάσιμο είναι ―σύμφωνα με την παγκόσμια και διεθνή κοινή νομική λογική― ένας αναγνωρισμένος από τον Μωάμεθ χώρος χριστιανικής ιδιοκτησίας και λατρείας 1500 χρόνων, να απαιτείται σήμερα να δώσει “τίτλους ιδιοκτησίας” σε ένα νεότερο Κρατικό θεσμό 200 χρόνων;

 

εξοχότατε κύριε Πρέσβη της Αιγύπτου,

ζητούμε από τον εξοχότατο Πρόεδρο της Αιγύπτου κ. Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι και την έντιμη Κυβέρνησή σας να εξεύρει τρόπους απόλυτου σεβασμού εκείνου του Μωαμεθανικού “Αχτιναμέ” και δευτερευόντως του διεθνούς δικαίου, της συμβάσεως της χώρας σας με την Unesco του 2002 και των ρητών δεσμεύσεων του κ. Προέδρου στη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό μας, αλλά και του προεδρικού εκπροσώπου με την ορισθείσα ελληνική αντιπροσωπεία στις επίσημες αμοιβαίες δεσμεύσεις τους.

Ποιούμεν έκκληση προς την έντιμη Αιγυπτιακή Κυβέρνηση για τα ακόλουθα:

(α) για την οριστική νομιμοποίηση της ιστορικής και αυτόχρημα νομικής ταυτότητος της Ελληνορθόδοξης Ιεράς Μονής του Θεοβαδίστου Όρους Σινά-Αγίας Αικατερίνης 1500 χρόνων· την νομιμοποίηση των ιστορικών Θεμελιωδών Κανονισμών διοίκησης, συγκρότησης και εκπροσώπησής της·

(β) η δικαστική αναγνώριση της θρησκευτικής λειτουργίας της Μονής είναι η διάτορη δικαστική διακήρυξη των από τον ίδιο τον ευσπλαχνικό Θεό διά του Μωάμεθ ιστορικών τίτλων ανά τους αιώνες νομιμότητας, ιστορικής μακράς παρουσίας, ιδιοκτησίας, χρησικτησίας και λειτουργίας της Ιεράς Μονής·

(γ) είναι συνεπώς αντικειμενικά διά των αιώνων αυτονόητη και πρέπει να κατοχυρωθεί οριστικά και αμετάκλητα η κύρια ιδιοκτησία της Μονής και του περιβάλλοντος χώρου και κάθε θρησκευτικής και άλλης ιδιοκτησίας της, κατοχυρωμένων από αιώνες χρησικτησίας, προ συστάσεως του Αιγυπτιακού κράτους·

(δ) παρακαλούμε επίσης για την οριστική διευθέτηση της νομιμοποίησης των Μοναχών της Μονής, με την πρόβλεψη παροχής της Αιγυπτιακής ιθαγένειας.

 

Παρακαλούμε να διαβιβάσετε την έκκλησή μας στον εξοχότατο Πρόεδρό σας κ. Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι.

Η παρούσα διαμαρτυρία και παράκλησή μας εκφράζει σύσσωμες τις εκκλησιαστικές, δημοτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές οργανώσεις της περιοχής μας.

Κοινοποιείται στον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Σιναίου κ. Δαμιανό, για την πληροφόρησή του, με το ελεύθερο χρήσης της παρούσης εκκλήσεώς μας όπου δεί.

Περισσότερα

Πανηγυρικός Λόγος για την 112η επέτειο της Ιστορικής Μάχης του Κιλκίς από τον Κωνσταντίνο Κατσιάνο Πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Κιλκίς

Είναι χρέος του ανθρώπου που θέλει να ζήσει έντιμα συνειδητά, υπεύθυνα, να στοχάζεται πάνω στην ιστορία του Έθνους του και […]

Δείτε ακόμα

Ν.Ανδρουλάκης από το Κιλκίς: Η κυβέρνηση να ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς για τις τελευταίες δυσάρεστες εξελίξεις σε θέματα της εξωτερικής μας πολιτικής

Στις εορταστικές εκδηλώσεις για την απελευθέρωση της πόλης του Κιλκίς παραβρέθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης. Σε δηλώσεις […]

Ενημερωτική ημερίδα για τον εκσυγχρονισμό και την κατασκευή θερμοκηπίων και προσπελάσιμων στεγάστρων φυτικής παραγωγής στο Διοικητήριο

Τους άξονες του στοχευμένου προγράμματος που αφορά αποκλειστικά και μόνο τις θερμοκηπιακές εγκαταστάσεις παρουσίασαν, σήμερα, στελέχη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, […]