Μικραίνει η χρονική απόσταση από την ανακατασκευή του «φονικού» τμήματος Πολυκάστρου-Χαλάστρας της εθνικής οδού Ευζώνων-Αθηνών


Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης
Το ταμείο αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) παρέλαβε την Παρασκευή 2.4.21 δύο δεσμευτικές προσφορές γιά την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της.
Δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν, κατ’ αλφαβητική σειρά, οι «VINCI HIGHWAYS SAS», «VINCI CONCESIONES SAS», «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» ΑΕ, «ΑΒΑΞ» ΑΕ, «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ» ΑΕ και «EGIS PROJECTS» SA.
Η Εγνατία οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.
Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα, στην περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας), μέχρι τους Κήπους Έβρου, στην περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης, στον μεθοριακό σταθμό με την Τουρκία.
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, κράτος Σκοπίων και Βουλγαρία).
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 30.3.21 το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ απέρριψε το αίτημα παράτασης της ημερομηνίας διεξαγωγής του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό που είχε υποβάλει ο όμιλος «Ελλάκτωρ».
Οι εν λόγω εξελίξεις συνδέονται και με τον νομό μας, καθώς ένας εκ των τριών καθέτων αξόνων είναι αυτός που συνδέει την Εγνατία οδό με τα Σκόπια, σε τμήμα του οποίου από τον κόμβο του Πολυκάστρου μέχρι τον αντίστοιχο της Χαλάστρας έχει αποφασισθεί από πλευράς του υπουργείου Υποδομών να γίνουν παρεμβάσεις αναβάθμισης με στόχο να περιορισθεί η επικινδυνότητα του επίμαχου τμήματος, που ως γνωστόν κατέχει τα πρωτεία σε εθνικό επίπεδο με 44 θανάτους κυρίως από μετωπικές συγκρούσεις σε λιγότερο από τριάντα χρόνια.
Υπενθυμίζεται, ότι το κόστος των παρεμβάσεων θα ανέρχεται περίπου στα δώδεκα εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα δοθούν στην εταιρία, που θα αναλάβει, εν τέλει, την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού, καθιστώντας την υπεύθυνη για την εκτέλεση του έργου αναβάθμισης στο επίμαχο τμήμα των 43,5 χιλιομέτρων συνολικώς.