Νέο καθεστώς στην λειτουργία βενζινάδικων στα ΚΑΕ Ευζώνων μετά την προσφυγή αυτοκινητιστών
Νέα τροπή προσλαμβάνει η υπόθεση λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων που βρίσκονται τα τελευταία οκτώ χρόνια στα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ΑΕ (ΚΑΕ) της χώρας μας, στα σύνορά της με χώρες που δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Και τούτο, διότι, μετά την προσφυγή της ομοσπονδίας φορτηγών αυτοκινητιστών Ελλάδος διεθνών μεταφορών (ΟΦΑΕ), που αποτελεί δευτεροβάθμια επαγγελματική οργάνωση και η οποία εκπροσωπεί τους Ελληνες ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών, στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η εν λόγω πρακτική «παρέβη τις υποχρεώσεις τις οποίες υπέχει από το άρθρο 7, παράγραφος 1, της οδηγίας 2008/118/ΕΚ του Συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου, σχετικά με το γενικό καθεστώς των ειδικών φόρων κατανάλωσης και για την κατάργηση της οδηγίας 92/12/ΕΟΚ».
Το θέμα έχει και τοπικό ενδιαφέρον καθώς ένα τέτοιο πρατήριο λειτουργεί και στο κατάστημα αφορολογήτων ειδών που ευρίσκεται στην περιοχή του μεθοριακού σταθμού των Ευζώνων πλήττοντας εκτός των άλλων και τους βενζινοπώλες πρατηρίων της περιοχής μειώνοντας δραστικά το πελατολόγιο τους (80%), όπως χαρακτηριστικώς μας δήλωσε ένας εξ αυτών.
Πλέον τα δεδομένα γύρω από την συνέχιση της λειτουργίας του όπως και των υπολοίπων στα σύνορα με Τουρκία και Αλβανία είναι διαφορετικά όπως δήλωσε στον «Μαχητή» ο Κιλκισιώτης στην καταγωγή γενικός γραμματέας της ΟΦΑΕ Χαράλαμπος Τσοχαταρίδης, που ενεπλάκησαν στην υπόθεση καθώς δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τους μεταφορείς τρίτων χωρών, όπως εν προκειμένω των Σκοπιανών, «που υποκλέπτοντας επί της ουσίας μεταφορικό έργο απολαμβάνοντας ταυτοχρόνως αφορολόγητες τιμές καυσίμων στα πρατήρια των ΚΑΕ», όπως χαρακτηριστικώς τόνισε.
Η ελληνική Πολιτεία όπως επεσήμανε θα πρέπει να συμμορφωθεί με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, που ελήφθη στις αρχές Φεβρουαρίου, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα βρεθεί αντιμέτωπη με την επιβολή προστίμων χάριν του συμφέροντος μιάς ιδιωτικής εταιρείας, που εκμεταλλεύεται τα αφορολόγητα.
Μία προοπτική, που είναι δύσκολο να συμβεί, καθώς οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές θα παρακολουθούν πλέον την εφαρμογή της απόφασης, που η συνήθης πρακτική την φέρνει να υλοποιείται το αργότερο μέσα σε διάστημα τριών μηνών από την ημέρα έκδοσης της απόφασης, όπως χαρακτηριστικώς τόνισε.
Από την πλευρά του ο διευθυντής του καταστήματος αφορολογήτων ειδών στους Ευζώνους Φώτης Μπερμπερίδης, ερωτηθείς σχετικώς από πλευράς του «Μαχητή» δήλωσε ότι «δεν του έχει γνωστοποιηθεί επισήμως το θέμα έως την Παρασκευή 2 Μαρτίου και ως εκ τούτου δεν τίθεται θέμα γιά τον ίδιο».
Υπενθυμίζεται, ότι η δημιουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων σε ΚΑΕ είχε προκαλέσει ισχυρές αντιδράσεις από πλευράς των πρατηριούχων και των μεταφορέων, όταν στις αρχές της δεκαετίας του 2000 είχε ξεκινήσει ως θέμα και πέρασε από πολλές διακυμάνσεις, έως ότου εφαρμοσθεί την τελευταία οκταετία, δεδομένου ότι είχε αναστελεί γιά μία πενταετία λίγο μετά την επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή το 2006 στον νομό μας με αφορμή τα εγκαίνια της γ’ πτέρυγας του νοσοκομείου Κιλκίς κατά την διάρκεια της οποίαςα συναντήθηκε με πολύτεκνη μητέρα και συνιδιοκτήτρια πρατηρίου καυσίμων στην περιοχή των Ευζώνων την Μελπομένη Ιωαννίδου από την οποία και είχε παραλάβει τον φάκελλο της υπόθεσης.