Γενικά

«Κουδούνι» χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στον νομό μας για το νέο σχολικό έτος

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Το σχολικό κουδούνι θα κτυπήσει σήμερα σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και στην περιφερειακή μας ενότητα για πρώτη φορά στο ξεκίνημα της νέας εκπαιδευτικής περιόδου 2018-19.

Μια σχολική χρονιά που ξεκινά με μια διαφοροποίηση σε σχέση με τις αντίστοιχες των προηγούμενων δεκαετιών, καθώς στην υποχρεωτική εκπαίδευση εντάσσονται στο πλαίσιο εφαρμογής του σχετικού προγράμματος και τα τετράχρονα νήπια, όπως σε αυτό έχουν ενταχθεί πιλοτικά κι οι δύο δήμοι του νομού μας.

Ένα πρόγραμμα, που, όπως δήλωσε στον «Μαχητή» ο διευθυντής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αριστείδης (Άρης) Παπαδόπουλος, θα ξεκινήσει χωρίς προβλήματα, αλλά με θέματα σε ό,τι αφορά στην στέγαση των μαθητών και τον αριθμό τους ανά τμήμα στα σχολεία της πόλης του Κιλκίς και του 2ου δημοτικού Πολυκάστρου.

Πέραν αυτού, όμως, για ακόμη μια χρονιά ως χώρα και ως κοινωνία στοχεύουμε σε ζητήματα όπως η εξασφάλιση βιβλίων στα σχολεία πριν την έναρξη των μαθημάτων, δασκάλων και καθηγητών σε όλες τις αίθουσες, με τις ανάλογες ειδικότητες και δυνατότητα μετάβασης σε αυτήν από παιδιά, που
στην έδρα του σχολείου και όχι στην ουσία του θέματος που είναι η αξιολόγηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Αν και κατά πόσον αυτή συμβάλλει στην διαπαιδαγώγηση των μαθητών, στην συγκρότηση του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς τους, στην δημιουργία υπεύθυνων πολιτών, και αν, βεβαίως, τους παρέχει τα απαραίτητα εχέγγυα, ώστε, συνεχίζοντας τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να προχωρήστουν επιστημονικώς και επαγγελματικώς προς όφελος των ιδίων και ως προστιθέμενη αξία στην οικονομία και κοινωνία της χώρας μας.

Δυστυχώς αυτού του επιπέδου η προσέγγιση ήταν και εξακολουθεί να παραμένει ελλειμματική, και κάθε χρόνο γινόμεθα μάρτυρες μια πορείας αναζήτησης των αυτονοήτων ως ζητούμενα αξιολόγησης.

Στο πνεύμα αυτό και η προ των πυλών νέα σχολική χρονιά στην περιφερειακή μας ενότητα, που διαφαίνεται να ξεκινά, όπως λίγο έως πολύ συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, υπό καλές προϋποθέσεις, σύμφωνα με τους αρμοδίους τοπικούς διευθυντές των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης, της πρωτοβάθμιας του κ.Παπαδόπουλου και δευτεροβάθμιας Κωνσταντίνου Αθανασόπουλου.

Και τούτο, διότι η νέα σχολική χρονιά, όπως ανέφερε ο κ.Παπαδόπουλος, ξεκινά σε πλήρη σύνθεση από την πρώτη ημέρα για δασκάλους και νηπιαγωγούς για ολοήμερα και κανονικά δημοτικά και νηπιαγωγεία με όλες τις ειδικότητες, όπως μεταξύ άλλων αγγλικών και γερμανικών με ανάλογη εικόνα και για τον τομέα της ειδικής αγωγής και του ειδικού σχολείου, ενώ σε ικανοποιητικό επίπεδο διαμορφώνεται στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς η κατάσταση και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου υπάρχει πρόβλημα με την ειδικότητα του μαθηματικού καθώς καλύφθηκαν μέσω της τοποθέτησης αναπληρωτών στα έξι από τα εννέα υπάρχοντα κενά στα γυμνάσια και λύκεια του νομού μας, ενώ κενά παρατηρούνται και στις ειδικότητες μουσικών και καλλιτεχνικών.

Διαμορφούμενη προς το καλύτερο αναμένεται να εξελιχθεί η κατάσταση, σε ό,τι αφορά στην ψηφιακή υποστήριξη των δημοτικών εξαταξίων και άνω δημοτικών σχολείων, σχετικώς με τα εποπτικά μέσα, καθώς διανύουν την φάση της παραλαβής το απαραίτητο τεχνολογικό και ψηφιακό υλικό μέσω επιδοτούμενου από το ΕΣΠΑ προγράμματος του υπουργείου παιδείας.

Μέσω του ΕΣΠΑ υλοποιείται και το πρόγραμμα αναπληρωτών για την περιφερειακή ενότητά μας για την οποία έχουν εγκριθεί ενενήντα θέσεις.

Σε πρώτη φάση έχουν τοποθετηθεί οι εξήντα (60) εξ αυτών, ενώ σταδιακώς έως το τέλος του έτους αναμένεται να τοποθετηθούν και οι υπόλοιποι.

Στα νέα δεδομένα συμπερλαμβάνεται η λειτουργία του νέου (14ου) νηπιαγωγείου στην πόλη του Κιλκίς στην περιοχή του ιερού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου (Παναγίας) και η τοποθέτηση υποδιευθυντών σε επτά δημοτικά σχολεία της περιφερειακής μας ενότητας με άνω των 120 μαθητών.

Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται το γεγονός ότι έχουμε το κλείσιμο του δημοτικού σχολείου στο Δροσάτο και την υποβάθμιση του αντίστοιχου στην Τούμπα από τριθέσιο σε μονοθέσιο λόγω ελλείψεως μαθητών, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε αυτά των αστικών κέντρων Κιλκίς και Πολυκάστρου που επί της ουσίας λειτουργούν οριακώς από πλευράς αριθμού μαθητών ανά τάξη.

Μη έναρξη λειτουργίας έχουμε και σε ό,τι αφορά στο διθέσιο δημοτικό σχολείο της Γουμένισσας, που παρά την ετοιμότητά του σε σχέση με την στελέχωσή του, δεν θα ξεκινήσει και εφέτος η λειτουργία του, καθώς εκκρεμούν οι απαραίτητες αλλαγές στο κτίριο εγκατάστασής του.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τομέας της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ), όπου παρατηρείται ιδιαιτέρως αυξημένη μετακίνηση μαθητών από τα γενικά λύκεια προς τα αντίστοιχα επαγγελματικά του Κιλκίς και Αξιούπολης, με τα γνωστά ζητήματα σε ό,τι αφορά στην λειτουργία του 2ου ΕΠΑΛ Κιλκίς, που πλέον στεγάζεται στα κτίρια του ΟΑΕΔ, όπου έως πρότινος στεγαζόταν το ΤΕΙ του Κιλκίς, και τα προβλήματα να υπάρχουν κυρίως σε ό,τι αφορά στην εξεύρεση χώρων λειτουργίας εργαστηρίου από πλευράς του αρμοδίου εργαστηριακού κέντρου για την κάλυψη των αναγκών του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Κιλκίς.

Τέλος, αισιόδοξη είναι και η προοπτική σε ό,τι αφορά στον ευαίσθητο τομέα της μεταφοράς των μαθητών, που κατά καιρούς και κατά τόπους έχει παρουσιάσει αρρυθμίες, καθώς, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς Ανδρέα Βεργίδη, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει αυτός ο τομέας, δρομολογείται μια παράταση της ισχύουσας σύμβαση, με τους ιδιώτες μεταφορείς έως ότου υλοποιηθούν οι σχετικές νέες δημοπρασίες για την νέα σχολική χρονιά. Με την πρόβλεψη της σχετικής δαπάνης να πραγματοποιείται μέσω διαπιστωτικών πράξεων για την αποφυγή των προβλημάτων που προηγήθηκαν κατά το παρελθόν, όπως συνέβη μεταξύ άλλων πέρυσι με τους μαθητές από τον Πεντάλοφο και Ομαλό.

Βεβαίως, η σχολική κοινότητα και η λειτουργία των σχολείων είναι εκ των πραγμάτων μια δυναμική κατάσταση, και η ανάφυση προβλημάτων, όπως και οι προσπάθειες επίλυσής τους, θα πρέπει να θεωρείται εκ των ουκ άνευ.

Αυτό που, όμως, έχει ουσιαστικό περιεχόμενο είναι και ως εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και ως θεσμικοί φορείς να καταστήσουμε τα αυτονόητα… αυτονόητα και να προχωρήσουμε προς μια πιο ουσιαστική αναβάθμιση της παιδείας μας, ούτως ώστε να βοηθήσει αποφαστικά και στην ανάκαμψη της χώρα μας.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Και η Φεβρωνία δίπλα τους

Η πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Κιλκίς Φεβρωνία Ιωαννίδου βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στο μπλόκο στην είσοδο του Κιλκίς δίπλα στο […]

Συμμετοχή 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς στην 8η Προσομοίωση Συνεδρίασης Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη

Το 2ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Κιλκίς, με τη συμμετοχή 5 μαθητών/τριών και 2 καθηγητών του, της Διευθύντριας κας Αικατερίνης Ρώσσιου […]