Οικονομία

KONVA: Νέο επενδυτικό πρόγραμμα 3 εκατ. ευρώ για το 2025

Νέο επενδυτικό πρόγραμμα προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ σχεδιάζει η Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου (KONVA), η γνωστή για τα brands TRATA και Flokos βιομηχανία παραγωγής και επεξεργασίας ιχθυηρών από το Κιλκίς, για το οποίο μάλιστα ετοιμάζεται να καταθέσει σχετικό αίτημα στο Πρόγραμμα «Αλιεία, Υδατοκαλλιέργεια και Θάλασσα (ΠΑΛΥΘ). Ο επενδυτικός αυτός σχεδιασμός αφορά την επέκταση των γραμμών παραγωγής και συσκευασίας στους τομείς του τόνου και της τονοσαλάτας, αλλά και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας. Αναμένεται δε να αρχίσει να υλοποιείται εντός του τρέχοντος έτους, ώστε να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του επόμενου.

Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι η περαιτέρω αυτοματοποίηση στην παραγωγή, όπου με δεδομένες τις πολλές διαφορετικές μορφές στις οποίες παράγεται ο τόνος κάποια κομμάτια γίνονται με ανθρώπινο χέρι, αλλά και η πιο αποδοτική λειτουργία των παραγωγικών γραμμών και όλα αυτά στο πλαίσιο της αυξημένης ζήτησης για τα προϊόντα της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου. Η επενδυτική κινητικότητα που επιδεικνύει η KONVA στο παραγωγικό κομμάτι του τόνου σχετίζεται τόσο με τις τάσεις που επικρατούν διεθνώς για αυτοματοποίηση της παραγωγής του εν λόγω προϊόντος όσο και με τη συνεχή της προσπάθεια να αναπτύσσει την προϊοντική αυτή κατηγορία, που σήμερα αποτελεί το 50% του τζίρου της.

Στα σκαριά συνεργασία στην Ιταλία

Παράλληλα, η KONVA έχει αρχίσει να τροποποιεί το εξαγωγικό της μοντέλο, αλλάζοντας το μείγμα των καναλιών διάθεσης των προϊόντων της, κι ενώ μέχρι πρότινος βρισκόταν σε πολλές ξένες αγορές με πιο παραδοσιακό τρόπο, στο ethnic market, πλέον μπαίνει στα σούπερ μάρκετ, σε εθνικό επίπεδο και πιο μαζικά. Μάλιστα, έχει στα σκαριά μια συνεργασία στην Ιταλία, μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά στον κλάδο, όπου δεν είχε παρουσία, με πολιορκητικό κριό πιο niche προϊόντα της, όπως ο καπνιστός τόνος και η τονοσαλάτα. Παράλληλα, έχει προσθέσει στο εξαγωγικό της χαρτοφυλάκιο πολλές νέες αγορές, όπως η Μάλτα, η Αρμενία και η Γεωργία, όπου δεν διέθετε παρουσία, ενώ σημαντική κίνηση, που αποφέρει καρπούς ήταν η είσοδος στις αγορές του Ομάν, του Αμπού Ντάμπι και του Ντουμπάι μέσω της λιανεμπορικής αλυσίδας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Lulu Group.

Επίσης, όπως αναφέρει στη Voria.gr η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννα Τζίκα, η Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου σχεδιάζει και μια νέα σειρά προϊόντων στη σειρά pocket που θα περιλαμβάνει νέες γεύσεις και αναμένεται να είναι έτοιμη για να κυκλοφορήσει στην αγορά στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Το 2024 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 4,5% στα 41 εκατ. ευρώ, ενώ σε θετικά πεδία κινήθηκε και η κερδοφορία. Τα δε μερίδια της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου έχουν ως εξής: ως εταιρεία διαθέτει μερίδιο 33% στη συνολική αγορά κονσερβοποιημένων ψαρικών (όγκος και αξία), μέγεθος αυξημένο κατά μισή μονάδα, που την καθιστά leader σε όγκο, ενώ σε αξία είναι στη δεύτερη θέση. Στον τόνο έχει κερδίσει μία μονάδα, με το μερίδιό της να φτάνει το 23%, ενώ στις τονοσαλάτες έχει μερίδιο 23,5% σε όγκο και 22,5% σε αξία, με το PL να είναι ο μεγάλος κερδισμένος σε αυτή την κατηγορία.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα