Πολιτική

“Η δημοτική αρχή Κιλκίς οδηγεί σε “λουκέτο” το δημοτικό ΚΔΑΠ”

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η τότε κυβέρνηση στο πλαίσιο του κυβερνητικού προγράμματος «Η Ελλάδα κάτω από τα 30» θεσμοθέτησε ανάμεσα στα υπόλοιπα και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, που είναι περισσότερο γνωστά ως ΚΔΑΠ. Οι μόνοι φορείς που μπορούσαν αρχικά να λειτουργήσουν ΚΔΑΠ ήταν οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η τότε δημοτική αρχή Κιλκίς σχεδόν αμέσως ίδρυσε και λειτούργησε μέσω της Δημοτικής Επιχείρησης το πρώτο ΚΔΑΠ της πόλης. Στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της χώρας έναντι των δανειστών – το 2013 – τροποποιήθηκε το θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία ΚΔΑΠ και έκτοτε έχουν τη δυνατότητα και ιδιωτικοί φορείς να λειτουργήσουν τα σχετικά κέντρα.

Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια στην πόλη μας έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν με αρκετή επιτυχία Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών από ιδιωτικούς φορείς (κερδοσκοπικούς ή μη) με τη χρηματοδότηση των λειτουργικών και λοιπών δαπανών τους μέσω του ΕΣΠΑ και καλύπτοντας τις ανάγκες δεκάδων οικογενειών.
Τις τελευταίες ημέρες γίναμε δέκτες πληροφοριών που θέλουν το ΚΔΑΠ του Δήμου Κιλκίς να οδηγείται σε προσωρινή παύση καθώς είχε μόνο μία(!) εγγραφή.

Η αναστολή ή παύση της λειτουργίας μιας δημόσιας υπό την ευρεία έννοια δομής αποτελεί πλήγμα για το δήμο και πρωτίστως για την κοινωνία. Θα μπορούσε κανείς να ισχυρισθεί ότι είναι φυσιολογική απόληξη των πραγμάτων με δεδομένη την ισχυρή παρουσία του ιδιωτικού τομέα. Ή εναλλακτικά να καταλήξει στο εύκολο συμπέρασμα ότι είναι φυσιολογικό αφού τίποτα δεν δουλεύει στο ελληνικό δημόσιο.

Πριν όμως προχωρήσουμε σε αφορισμούς και άδικες γενικεύσεις, από το ζήτημα προκύπτουν ευθύνες που βαρύνουν άμεσα τη διοίκηση του δήμου στο σύνολο της. Για το λόγο αυτό οφείλει η δημοτική αρχή να εξηγήσει δημόσια ποια ήταν τα μέτρα που έλαβε από τη στιγμή που ανέλαβε τη διοίκηση του δήμου ώστε οι παρεχόμενες υπηρεσίες της συγκεκριμένης κοινωνικής δομής να είναι ελκυστικές προς τους δημότες και να διακρίνονται από ένα σχετικό επίπεδο ποιότητας. Ποιές είναι οι συγκεκριμένες ενέργειες που ανέλαβε και ως ένα βαθμό οφείλουν να αποτυπώνονται στο διετές πρόγραμμα δράσης της κοινωφελούς επιχείρησης; Προσπάθησε είτε η νυν είτε η προηγούμενη δημοτική αρχή να μετασχηματίσουν τη δομή προς όφελος της κοινωνίας;

Άλλωστε η δυνατότητα συμμετοχής και ιδιωτών ήταν γνωστή ήδη από το 2013 και είναι φυσική συνέπεια ότι θα δημιουργούσε ανταγωνισμό στο πεδίο της κοινωνικής πολιτικής όπου η παρουσία του δημόσιου τομέα υπό την ευρεία του μορφή οφείλει να αποτελεί πυλώνα εγγύησης και σταθερότητας. Ή μήπως η προσωρινή παύση θα καταστεί οριστικό λουκέτο και μάλιστα σε μια δραστηριότητα της οποίας η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη μέσω των ευρωπαϊκών πόρων, τους οποίους πλέον στην πόλη του Κιλκίς θα νέμονται αποκλειστικά ιδιώτες;

Κατανοεί η δημοτική αρχή ότι υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργήσει μελλοντικά επιπλέον δαπάνες στις οικογένειες; Οι πόροι για τη λειτουργία των ΚΔΑΠ της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι εξασφαλισμένοι ακόμα και όταν μεσολαβεί ικανό χρονικό διάστημα μεταξύ του τρέχοντος και του επόμενου κάθε φορά ΕΣΠΑ με αποτέλεσμα οι υπηρεσίες να παρέχονται πάντοτε δωρεάν στον πολίτη με τη χρηματοδότηση μέσω του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού έστω και με χρονική καθυστέρηση. Αντίθετα οι ιδιωτικές δομές δεν μπορούν επουδενί να λάβουν ανάλογη χρηματοδότηση για τον ίδιο λόγο από τον κρατικό προϋπολογισμό γεγονός που σημαίνει πώς είτε θα οδηγηθούν και αυτές στο λουκέτο είτε θα επιβαρύνουν οικονομικά τους πολίτες. Και φυσικά τελευταίο αλλά όχι αμελητέο τίθεται το ερώτημα της τύχης του προσωπικού της δομής.

Ζητούνται απαντήσεις από μια δημοτική αρχή που μέχρι σήμερα αρκείται να διατυμπανίζει την ύπαρξη ταμιακού πλεονάσματος και πράττει ουδέν ουσιαστικό για τον πολίτη.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Το τερπνόν μετά του ωφελίμου

Το Κιλκίς επισκέφθηκε το περασμένο Σάββατο ο υποψήφιος για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης, στο πλαίσιο περιοδείας  για την […]