«Συναγερμός» γιά την εθνική οδό Κιλκίς – Θεσσαλονίκης εξ αιτίας των καθυστερήσεων
«Συναγερμός» σημαίνει γιά το έργο της κατασκευής του δευτέρου τμήματος της εθνικής οδού Κιλκίς-Θεσσαλονίκης και των καθέτων σ’ αυτήν οδών, μετά την νέα αναβολής της εκδίκασης της υπόθεσης των προσφυγών των ιδιοκτητών παρακειμένων εκτάσεων, οι οποίες υπόκεινται σε απαλλοτρίωση γιά την εκτέλεση του εν λόγω έργου.
Όπως ανέφερε στην εκπομπή «Ανευ όρων» του ράδιο-«Μαχητής» ο βουλευτής Κιλκίς της ΝΔ και έγκριτος νομικός Γιώργος Γεωργαντάς, η αναβολή οφείλεται στο γεγονός, ότι οι προαναφερθείσες προσφυγές κατετέθησαν αυτοτελώς, με επακόλουθο να αναμένεται να ορισθούν γιά την εκδίκασή τους γιά κάποιες η Δευτέρα 5.5.14, και γιά άλλες η Δευτέρα 22.9.14.
Ο κ. Γεωργαντάς είπε, ότι η δικηγόρος του Δημοσίου ζήτησε να ορισθεί η εκδίκαση όλων γιά την Δευτέρα 5.5.14, διότι η εν λόγω ημερομηνία βρίσκεται εντός των χρονικών περιθωρίων γιά την εκτέλεση αυτού του χρηματοδοτούμενου με το εγκεκριμένο από το ΕΣΠΑ ποσό των 37.000.000 ευρώ έργου, γιά την οποία η προθεσμία λήγει την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015.
Αντιθέτως, αν η εκδίκαση των προσφυγών ορισθεί γιά την Δευτέρα 22.9.14, τότε διαγράφεται απειλητικός ο κίνδυνος, αυτό το ζωτικής σημασίας γιά τον νομό έργο να μην «προλάβει» τις προθεσμίες και να «μείνει στον αέρα», κάτι το ιδιαιτέρως επιζήμιο γιά την χώρ αλλά και γιά τούτο τον τόπο.
Τα πράγματα έφτασαν στο σημερινό σημείο εξ αιτίας λανθασμένων χειρισμών και γραφειοκρατικών ολιγωριών χάθηκε πολύς και πολύτιμος χρόνος κατά την διάρκεια των πρηγούμενων αρκετών ετών, όπως τόνισε ο κ. Γεωργαντάς, προσθέτοντας ότι στην παρούσα συγκυρία υφίστανται δύο ενδεχόμενα: Είτε να επισπευθούν με κάθε τρόπο οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης των εκτάσεων και εκτέλεσης του έργου είτε, σε περίπτωση δυσμενούς εξέλιξης των πραγμάτων, αυτό να αποτελέσει «γέφυρα» μεταξύ του ΕΣΠΑ 2007-2013 και του ΕΣΠΑ 2014-2020, με μεταβίβαση του προαναφερθέντος κονδυλίου από το ένα στο άλλο, κάτι όμως που σημαίνει περαιτέρω σημαντική καθυστέρηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται γιά τον τόπο.
(«Αυτό το δεύτερο ενδεχόμενο δεν θέλω ούτε να το σκέπτομαι», τόνισε χαρακτηριστικώς ο κ. Γεωργαντάς).
Ως λύση ο βουλευτής Κιλκίς παρέπεμψε σε παρέμβαση της Πολιτείας με πράξη υπουργικού συμβουλίου γιά πλήρη ενεργοποίηση της διαδικασίας εκτέλεσης του έργου και με ταυτόχρονη πίεση γιά εκδίκαση της υπόθεσης των προσφυγών την Δευτέρα 5.5.14, μία παρέμβαση την οποία δεσμεύθηκε να προκαλέσει με …δική του παρέμβαση.
Και τούτο, διότι, όπως υπογράμμισε, «αν αυτές οι διαδικασίες ολοκληρωθούν το Καλοκαίρι, υφίστανται ακόμη δυνατότητες να ολοκληρωθεί το έργο εγκαίρως, εντός δηλαδή των αρχικών προθεσμιών».
Ο κ. Γεωργαντάς άφησε «αιχμές» κατά αρμοδίων τοπικών παραγόντων, που κατά το παρελθόν δεν άσκησαν πιέσεις γιά την έγκαιρη ολοκλήρωση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων, ενώ γνώριζαν την τεράστια σημασία του έργου γιά τον νομό αλλά και πόσο χρονοβόρες είναι αυτές οι διαδικασίες.
Και το τμήμα κόμβου Μαυρονερίου-Κιλκίς
Εν τω μεταξύ η καθυστέρηση της εκτέλεσης του έργου της ολοκλήρωσης της εθνικής οδού Κιλκίς-Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή του τμήματος κόμβου Ν.Σάντας-κόμβου Ασσήρου, συμπαρασύρει και το αντίστοιχο της ανακατασκευής του κάθετου «άξονα» Κιλκίς-κόμβου Μαυρονερίου, ένα έργο που ήδη δημοπρατήθηκε.
Οπως διευκρίνισε ο κ. Γεωργαντάς υφίσταται και γιά αυτό το έργο το πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις, αφού και σε αυτήν την περίπτωση οι διαδικασίες δεν ολοκληρώθηκαν και οι ιδιοκτήτες δεν έχουν αποζημιωθεί ακόμη.
Βεβαίως, κάποιες εργασίες ξεκίνησα, όμως, αυτές αφορούν σε σημεία εκτός περιοχών απαλλοτριώσεων, εξ ου και το ότι πρόκειται γιά εργασίες περιορισμένης χρηματοδότησης και δυνατοτήτων, που εκτελούνται επειδή το έργο εποπτεύεται κατ’ ευθείαν από την περιφέρεια Κ.Μακεδονίας.
Και σ’ αυτήν την περίπτωση απαιτείται η παρέμβαση της Πολιτείας γιά την επίσπευση και προώθηση των διαδικασιών, ώστε να αποτραπεί το ενδεχόμενο να μείνει και αυτό το έργο «μετέωρο».
Ο κ. Γεωργαντάς ολοκλήρωσε τις επισημάνσεις του επαναλαμβάνοντας την δέσμευσή του γιά παρέμβαση προς όλες τις κατευθύνσεις.