«Φως» στην προοπτική αναβάθμισης του μεθοριακού σταθμού Ευζώνων


Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης
Έληξε στις 23.9.23 η δημόσια διαβούλευση γιά την νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου εσωτερικών, που αφορά στην «Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄και β΄βαθμού , κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων, παρακολούθηση επιδόσεων τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλες διατάξεις».
Στις «άλλες διατάξεις» συμπεριλαμβανόταν, μεταξύ άλλων, και μία, η οποία αφορά στην λειτουργία των χερσαίων συνοριακών σταθμών, και η οποία μας ενδιαφέρει αμέσως, καθώς στα γεωγραφικά όρια της περιφερειακής μας ενότητας λειτουργούν δυο τέτοιοι σταθμοί, της Δοϊράνης και των Ευζώνων, με τον δεύτερο, ως γνωστόν, να αποτελεί την μεγαλύτερη χερσαία πύλη εισόδου στην χώρα μας.
Σύμφωνα με την προτεινόμενη αλλαγή, αρμόδια γιά την κατασκευή, την συντήρηση και τον εκχιονισμό του οδικού δικτύου και των παράπλευρων δρόμων αυτού, που εξυπηρετούν χερσαίους μεθοριακούς σταθμούς, σε απόσταση διακοσίων μέτρων από το κάθε μεθοριακό σταθμό και μέχρι το φυσικό όριο της επικράτειας ορίζεται η οικεία περιφέρεια, εν προκειμένω της Κεντρικής Μακεδονίας.
Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί προς συζήτηση και έγκριση στην ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα, και όλα συνηγορούν στο ότι σύντομα κάτι τέτοιο θα εγκριθεί και νομοθετικώς, καθώς και στο επίπεδο της διαβούλευσης είχαμε όλο και όλο ένα λακωνικότατο σχολιασμό με την χρήση του αγγλικού όρου «ΟΚ»!
Κάτι που σημαίνει, ότι συντόμως οι εν λόγω ευθύνες λειτουργίας κυρίως του σταθμού των Ευζώνων θα περάσουν στην αρμοδιότητα της περιφέρειας, από αυτήν της αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, και ότι μέσω αυτής της αλλαγής θα προκύψει η αναβάθμιση της τριτοκοσμικής εικόνας του σταθμού, στην αλγεινή «εικόνα» της οποίας έχει αναφερθεί ουκ ολίγες φορές ο «Μαχητής» σε σχετικά δημοσιεύματα και σχόλιά του.
Υπενθυμίζεται, ότι, γιά το ίδιο ζήτημα, πριν μερικούς μήνες είχαμε παρέμβαση από πλευράς του αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς Ανδρέα Βεργίδη ο οποίος με σχετική επιστολή προς το αρμόδιο υπουργείο είχε διατυπώσει την πρόταση, να αναλάβει η περιφερειακή αρχή την ευθύνη των παρεμβάσεων για την αναβάθμιση του σταθμού.
Δεν είναι τυχαίο, ότι την περασμένη Τετάρτη ο κ. Βεργίδης επισκέφθηκε τον σταθμό των Ευζώνων και είχε συνάντηση με τον προϊστάμενό του Ιωάννη Καρακασίδη, όπου, βεβαίως, συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα του σταθμού, και κυρίως το θέμα της συντήρησης του εκεί οδικού τμήματος μήκους 1200 μέτρων(βλέπε σχετικό δημοσίευμα)
Βεβαίως, γιά να αποκτήσει μία σύγχρονη μορφή, για τον σταθμό των Ευζώνων, από τον οποίο διέρχονται ετησίως πάνω από δέκα εκατομμύρια οχήματα και αντιστοίχως κατά πολύ μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων, χρειάζονται και άλλες παρεμβάσεις, οι σημαντικότερες εκ των οποίων αφορούν στα ζητήματα φωτισμού, υγιεινής (τουαλέτες) και πληροφόρησης (λειτουργία τουριστικού περιπτέρου).
Πλέον το «μπαλλάκι» των ευθυνών σύντομα αναμένεται να έχει αλλάξει «γήπεδο» και η αισιοδοξία ότι τα δεδομένα θα αλλάξουν, επί τέλους, είναι διάχυτη, καθώς, όπως έχει τονισθεί από πλευράς του κ Βεργίδη, από μέρους της περιφέρειας υπάρχει η σχετική βούληση αλλά και τα κονδύλια, ώστε να προχωρήσει αμέσως προς την εν λόγω κατεύθυνση.