Aντιπεριφερειάρχης υποδομών Κ.Μακεδονίας Π.Μπίλλιας: Τον Φεβρουάριο του 2027 η εκτίμηση για την ολοκλήρωση του δρόμου μέσω νέας δημοπράτησης

Για τον Φεβρουάριο του 2027 βαίνει η ολοκλήρωση κατασκευής του οδικού άξονα Κιλκίς – Νέας Εγνατίας στο τμήμα από τον κόμβο της Νέας Σάντας έως της Ασσήρου σύμφωνα με όσα δήλωσε σε ειδική συνέντευξη τύπου που δόθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 16.5.25 στο διοικητήριο της περιφερειακής ενότητας του Κιλκίς από τον αρμόδιο θεματικό αντιπεριφερειάρχη υποδομών και δικτύων Κ.Μακεδονίας Πάρι Μπίλλια, παρουσία του αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς Ανδρέα Βεργίδη.
Μία συνέντευξη τύπου βεβαίως που πραγματοποιήθηκε υπό την «σκιά» των πρόσφατων εξελίξεων, όπως τις αποκάλυψε δύο ημέρες νωρίτερα το maxitis.gr με την ανηρτημένη στο διαδίκτυο στον ιστότοπο της «Διαύγειας» από πλευράς της περιφερειακής αρχής απόφαση «Διαταγής Οριστικής Διακοπής Εργασιών» στο επίμαχο τμήμα.
Ο κ. Μπίλλιας αναγνωρίζοντας τις επιφυλάξεις των Κιλκισιωτών πολιτών αναφορικά με την πρόοδο στην εκτέλεση του έργου, οι οποίες σε ένα πολύ σημαντικό βαθμό συντηρήθηκαν από τις κατά καιρούς δικές του εσφαλμένες, όπως αποδείχθηκαν από τα γεγονότα και τον χρόνο καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του επίμαχου οδικού άξονα και διαδοχικές του διαβεβαιώσεις, απέδωσε τις μέχρι τώρα καθυστερήσεις κατασκευής του έργου στο αρχικό έλλειμα ωρίμανσης του έργου, αργοπορία απαλλοτριώσεων από το 2011 έως 2016, στα προβλήματα με τον πρώτο ανάδοχο εργολάβο την «Αναστηλωτική Α.Ε.» και την κήρυξη του ως έκπτωτου μέχρι το 2023, για μία σειρά από λόγους και διαδικασίες και στην αργοπορία να αντιληφθεί το ασύμφορο κατασκευής του έργο από τον δεύτερο ανάδοχο την «Ιντρακάτ» λόγω των αυξήσεων στα μεγέθη, στα κόστη κατασκευής τον τελευταίο χρόνο, από τον Απρίλιο του 2024 όταν υπογράφηκε η δεύτερη σύμβαση, μέχρι σήμερα.
Γεγονότα που ουσιαστικά προσδιόρισαν και την στάση της περιφέρειας να προχωρήσει σε μία νέα δημοπράτηση του έργου με τιμές που ανταποκρίνονται στο σήμερα, περίπου 52.000.000 ευρώ και υπό όρους και συνθήκες που ευνοούν όπως τόνισε την ανεμπόδιστη εκτέλεση του έργου μέχρι τον Φεβρουάριο του 2027, με στόχο να αποφύγει το έργο την απένταξη του υπό την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Και τούτο διότι, όπως επεσήμανε η εκτίμηση είναι ότι το έργο θα δημοπραττηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα, ίσως και μέσα στον Ιούνιο, όπως τόνισε και ότι οι εργασίες ολοκλήρωσης του έργου θα ξεκινήσουν από το νέο έτος και θα ολοκληρωθούν μέσα σε 14 μήνες όπως θα προβλέπει και η σχετική σύμβαση.
Το γενικότερο κλίμα, σε ότι αφορά τις κατασκευές δημοσίων έργων, με την πληθώρα έργων προς κατασκευή, η διευθέτηση αποφυγής ορισμού δανειοθαλάμου για την εξαγωγή των υλικών που απαιτούνται, με την επιλογή σπαστών υλικών από υπάρχοντα λατομεία και το γεγονός ότι και στο πεδίο κατασκευής η ωριμότητα είναι σαφώς ευνοϊκότερη, ουσιαστικά απομένουν ελάχιστα τεχνικά έργα, μας καθιστούν αισιόδοξους ότι επιτέλους το έργο θα εκτελεστεί στις νέες χρονικά εκτιμήσεις.
Επειδή όμως όπως λέει ο θυμόσοφος λαός μας «όποιος καεί στον χυλό φυσάει και το γιαούρτι», αυτό μένει να αποδειχθεί στην πράξη, καθώς ο κίνδυνος οι διαδικασίες δημοπράττησης να τύχουν πιθανών ενστάσεων εξακολουθεί να είναι υπαρκτός με βάση τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία.
Η καθυστέρηση έχει «ταυτιστεί» ουσιαστικά με την πολύπαθη πορεία του συγκεκριμένου έργου, όπως και η διάψευση των κατά καιρούς εξαγγελιών για τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσής του, από διάφορα επίσημα χείλη, μηδέ εξαιρουμένου και του σημερινού αντιπεριφερειάρχη υποδομών κ. Μπίλλια και για αυτό «θα κρατήσουμε και πάλι μικρό καλάθι» στην αισιοδοξία, έως ότου «κοπεί η κορδέλα» των εγκαινείων του δρόμου και ζητηθεί από τους αρμοδίους ιθύνοντες μία συγνώμη προς τους Κιλκισιώτες για την πολύχρονη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση κατασκευής του επίμαχου οδικού άξονα», όπως ανέφερε προκληθείς δημοσιογραφικά σχετικώς ο κ. Μπίλλιας.