Οικονομία

EURIMAC: Νέες επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ

Θα ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια ευρώ ο τζίρος του 2022 

Σε νέες επενδύσεις, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, προχωρά η βιομηχανία ζυμαρικών EURIMAC, σε συνέχεια του τριετούς επενδυτικού προγράμματος ύψους 11 εκατ. ευρώ που ολοκλήρωσε το 2021 στις εγκαταστάσεις της στη ΒΙΠΕ Κιλκίς.

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, όπως γνωστοποιεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σταύρος Κωνσταντινίδης, αφορά θέματα ενέργειας, όπως επίσης και την περαιτέρω «αύξηση της δυναμικότητας συγκεκριμένων τμημάτων της λειτουργίας μας, με επίκεντρο την εξωστρέφεια» και τη βελτιστοποίηση hardware, δικτύων και on line εφαρμογών.

Το προηγούμενο πλάνο των 11 εκατ. ευρώ αύξησε την αποθηκευτική ικανότητα της εταιρείας σε πρώτη ύλη κατά 55% και έφθασε την παραγωγική της δυναμικότητα σε 90.000 τόνους ζυμαρικών ετησίως, δίνοντάς της την ευκαιρία να αναπτυχθεί σημαντικά στο πεδίο των εξαγωγών, οι οποίες αποτελούν θεμέλιο λίθο της εταιρείας.

Ήδη η ΜΑΚΒΕΛ, εταιρική μετεξέλιξη της οποίας αποτελεί η EURIMAC, από τη δεκαετία του 1970 ξεκίνησε τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις και τις εξαγωγές. Το 2021 οι εξαγωγές αποτελούσαν το 45% των πωλήσεων των ζυμαρικών της EURIMAC και το 2022 το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί σε 52%, παρά τη σημαντικά αυξητική τάση της εγχώριας αγοράς. Η εταιρεία εξάγει σε όλες τις ηπείρους, σε πάνω από 55 χώρες με τους μεγαλύτερους όγκους να κατευθύνονται στις αγορές των ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, εξάλλου, αυξήθηκε από περίπου 37 εκατ. το 2020 σε πάνω από 40 εκατ. το 2021 και σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη αναμένεται ότι θα ξεπεράσει τα 60 εκατ. ευρώ φέτος. Η κερδοφορία παραμένει ικανοποιητική, κυρίως λόγω των υψηλών τιμών με τις οποίες η εταιρεία πουλά τα ζυμαρικά της στις αγορές του εξωτερικού, ενώ στην ελληνική αγορά απορροφά μεγάλο τμήμα της αύξησης του κόστους παραγωγής, που προέκυψε από τις αυξήσεις στις τιμές του σκληρού σίτου, της ενέργειας, των υλικών συσκευασίας και των καυσίμων-μεταφορών.

Συνέπειες του πολέμου

Ο πόλεμος στην Ουκρανία -σημειώνει ο κ. Κωνσταντινίδης- δημιούργησε σημαντικό ζήτημα στις τιμές των μαλακών σταριών, που τελικά συμπαρέσυρε εν μέρει κι αυτές των σκληρών σταριών. Επίσης, επέτεινε το θέμα του κόστους ενέργειας, κυρίως μέσω της αύξησης του κόστους φυσικού αερίου και δημιούργησε ένα κλίμα ανασφάλειας όσον αφορά τη διαθεσιμότητα του. Η EURIMAC, ωστόσο, ήδη από το 2013 είναι ανεξάρτητη από τη χρήση του φυσικού αερίου, λόγω της καύσης βιομάζας για την παραγωγή θερμικής ενέργειας και η απάντησή της στο υψηλό ενεργειακό κόστος είναι αρχικά το νέο επενδυτικό πλάνο, που αφορά την κατασκευή φωτοβολταϊκών, με δεδομένο βέβαια ότι θα λυθεί το θέμα της αναβάθμισης του ηλεκτρικού δικτύου.

«Σίγουρα, οι αυξήσεις σε όλες τις παραμέτρους κόστους μάς προβληματίζουν και οι τιμές των ζυμαρικών δεν είναι δυνατό να είναι ανεξάρτητες από τη διαμορφωθείσα κατάσταση. Πάντως αυτό δεν διαφοροποιεί τη στρατηγική μας για τιμές value for money του βασικού μας brand ΜΑΚΒΕΛ, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen για το οκτάμηνο του 2022 παρουσιάζει αύξηση 37,7% σε όγκο και 47,1% σε αξία έναντι 5,9% και 15% του συνόλου της αγοράς», τονίζει ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας.

Η EURIMAC έχει διαθέσει, επίσης, στην αγορά τα τελευταία χρόνια πολλά καινοτόμα προϊόντα με το brand της ΜΑΚΒΕΛ, όπως μακαρόνια ολικής άλεσης με βρώμη και μακαρόνια και κριθαράκι με πέντε δημητριακά.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα