Γενικά

Έπρεπε να συμβεί η τραγωδία των Τεμπών, γιά να ασχοληθούμε και με τα προβλήματα και στο τοπικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Με αφορμή την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, ο πρόεδρος του νομικού προσώπου δήμου Παιονίας Χρήστος Δραγανίδης προέβη σε εκτενή δήλωση γιά την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην εκεί περιοχή.

Οι αναφορές και επισημάνσεις του ασφαλώς και αντιμετωπίζονται με ενδιαφέρον, όπως και όλων των προσώπων ή φορέων, που τοποθετούνται επί του θέματος.

Μόνο που σε περιπτώσεις δημοσίων προσώπων, και δη στελεχών της τοπικής διοίκησης, που δημοσιοποιούν τις θέσεις ή απόψεις τους για το θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως εν προκειμένω ο κ. Δραγανίδης, κάθε πολίτης, συντοπίτης ή μη, θα μπορούσε να θέσει κάποια εύλογα ερωτήματα:

Πριν την πρόκληση του συγκεκριμένου δυστυχήματος δεν υφίσταντο σοβαρά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και της περιοχής της Παιονίας, όπως και όλου του νομού; Πού ήταν τότε τα στελέχη της τοπικής διοίκησης; Γιατί δεν εκδήλωναν έμπρακτο ενδιαφέρον γιά την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων;

Πώς μπορεί να «ερμηνεύσει» κανείς αυτήν την όψιμη «ευαισθησία»;
Ή, μήπως, τα προβλήματα στο τοπικό σιδηροδρομικό δίκτυο προέκυψαν «τώρα τελευταία», ώστε να χρειασθεί να φτάσουμε στην τραγωδία των Τεμπών, προκειμένου να ασχοληθούμε και με αυτά;

Υπό τις επιφυλάξεις, που δημιουργούνται από αυτά τα ερωτήματα, παρατίθεται το πλήρες κείμενο της δήλωσης του κ. Δραγανίδη:

«Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη, έφερε στην επικαιρότητα την κατάσταση, που επικρατεί στο ίδιο δίκτυο στην περιοχή μας. Αναφέρομαι στην σιδηροδρομική γραμμή Πολυκάστρου-Ειδομένης.

Στο πλαίσιο της βελτίωσης και του εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων αποφασίσθηκε πριν δεκαπέντε χρόνια η επαναχάραξη της γραμμής από το Πολύκαστρο στην Ειδομένη και η κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού στο Πολύκαστρο. Το έργο ουσιαστικώς σταμάτησε τα τελευταία χρόνια λόγω κατασκευαστικών προβλημάτων, ο εργολάβος το εγκατέλειψε και έκτοτε παραμένει στάσιμο.

Παράλληλα, η παλιά γραμμή, όπως και η γέφυρα στον Αξιού, δεν συντηρείται, λόγω επικείμενης εγκατάλειψης, με αποτέλεσμα το τμήμα του από το Πολύκαστρο μέχρι την Ειδομένη να παραμένει άκρως επικίνδυνο, με αποτέλεσμα:

– Το σύστημα τηλεχειρισμού-τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης που κατασκευάστηκε προ εικοσαετίας, να μην συντηρείται, να αχρηστευτεί και στην συνέχεια να λεηλατηθεί από τους γνωστούς-άγνωστους, με αφαίρεση των υπογείων καλωδιώσεων, οπότε από τα τρία σημεία διασταύρωσης (Γέφυρα-Πολύκαστρο-Κοτζά Ντερέ), που λειτουργούσαν αυτόματα με τηλεχειρισμό από το σταθμαρχείο Θεσσαλονίκης ,να μείνει σήμερα μόνο ένα χειροκίνητο στην Γέφυρα.

– Λεηλατήθηκαν και καταστράφηκαν αποθήκες υλικού και εργαλείων συντήρησης στην διαδρομή του δρομολογίου.

– Το προσωπικό που εργαζόταν για την συντήρηση της, να έχει συνταξιοδοτηθεί, και να μην υπάρχει πια σχεδόν κανείς στην περιοχή.

– Δεν συντηρούνται οι δύο διελεύσεις πεζών στο Πολύκαστρο, που δεν είναι ασφαλείς και οι εκτάσεις πέριξ της γραμμής δεν καθαρίζονται με αποτέλεσμα να εκδηλώνονται συχνά πυρκαγιές.

– Το 2015 λόγω μεταναστευτικού, όλα τα δρομολόγια επιβατικών αμαξοστοιχιών σταμάτησαν λόγω επικινδυνότητας να περνούν από το Πολύκαστρο, τα επιβατικά τραίνα σταματούν στην Γευγελή, μεταφορτώνουν τους επιβάτες, με έξοδα του ΟΣΕ, σε λεωφορεία και μεταφέρονται στην Θεσσαλονίκη, γιά να συνεχίσουν το δρομολόγιο τους. Αυτή η κατάσταση συνεχίζεται μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα να εκτίθεται η χώρα.

Είναι άμεση ανάγκη αφ’ ενός να συντηρηθεί η παλιά γραμμή Πολυκάστρου-Ειδομένης, η οποία μπορεί χρησιμοποιηθεί για τουριστικούς και άλλους σκοπούς, αφ ετέρου να συνεχισθεί άμεσα και να ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας, παρακάμπτοντας όλα τα εμπόδια που προέκυψαν.

Επειδή το πρόβλημα είναι τεράστιο, θα πρέπει να ασχοληθούμε με αυτό πολύ σοβαρά . Υπουργοί , βουλευτές, περιφέρεια και όλοι οι εμπλεκόμενοι οργανισμοί, πρέπει να δραστηριοποιηθούν, ώστε να υπάρξουν γρήγορα αποτελέσματα και να αποφύγουμε οδυνηρές συνέπειες».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα