Ένα …«αλλιώτικο ταξίδι» παιδιών του κέντρου υποδοχής και εκπαίδευσης προσφύγων Ν.Καβάλας
Ένα «ταξίδι» όχι σαν αυτά που έχουν κάνει έως τώρα είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν οι μαθητές των δομών υποδοχής για την εκπαίδευση Προσφύγων των σχολικών μονάδων του δήμου Παιονίας, την Τετάρτη 22.3.17.
Ήταν ένα ταξίδι στη γνώση μέσα από τα εκθέματα και τις συλλογές του μουσείου φυσικής Ιστορίας Αξιούπολης, στο τέλος του οποίου έφυγαν έχοντας αποκομίσει πλήθος εμπειριών, γνώσεων και συναισθήματων.
Την εκπαιδευτική επίσκεψη διοργάνωσε ο σχολικός σύμβουλος της 3ης εκπαιδευτικής περιφέρειας δημοτικής εκπαίδευσης Κιλκίς Γιάννης Τρικαλιώτης με τους συντονιστές εκπαίδευσης προσφύγων του κέντρου φιλοξενίας προσφύγων της Νέας Καβάλας, Γρηγόρη Γαφειρόπουλο και Γιώργο Ευθυμιάδη. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στις Δ.Υ.Ε.Π., ενώ η μεταφορά τους εξασφαλίστηκε με τα λεωφορεία και τους συνοδούς του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης ο οποίος έχει αναλάβει τη μεταφορά των μαθητών προσφύγων από τα κέντρα φιλοξενίας στις σχολικές μονάδες στις οποίες φοιτούν.
Το μουσείο φυσικής Ιστορίας Αξιούπολης άνοιξε τις πόρτες του στους μικρούς και μεγάλους μαθητές για να τους προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία βιωματικής μάθησης προωθώντας παράλληλα την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών που παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Έτσι είχαν την ευκαιρία αρχικά να γνωρίσουν χαρακτηριστικά είδη της χλωρίδας και της πανίδας της ευρύτερης περιοχής (Πάικο, Κερκίνη, Μπέλες) και να σχηματίσουν μια σαφή εικόνα για το φυσικό περιβάλλον καθώς μέσα από τις συλλογές του μουσείου καταγράφονται εναργώς τα οικοσυστήματα των περιοχών αυτών. Το ενδιαφέρον των μαθητών μαγνήτισε η συλλογή των λεπιδόπτερων η οποία περιλαμβάνει 124 από τις σπανιότερες πεταλούδες του πλανήτη.
Επισκέφτηκαν ακόμη την αίθουσα της παλαιοντολογίας, την αίθουσα της γεωλογίας και της ορυκτολογίας στις προθήκες της οποίας θαύμασαν επιλεγμένα ορυκτά με μορφή εντυπωσιακών εκθεμάτων.
Οι μαθητές με την καθοδήγηση του προσωπικού του μουσείου και υποβοηθούμενοι από τους δασκάλους τους κινήθηκαν στις αίθουσες των συλλογών, ερεύνησαν, ανακάλυψαν και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας. Στο τέλος εφάρμοσαν όλα όσα είδαν, άκουσαν και γνώρισαν μέσα από ένα πολυμεσικό περιβάλλον διαδραστικών εφαρμογών με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Θα ήταν ατόπημα να παραλείψουμε να αναφέρουμε και τη συμβολή του διερμηνέα της οργάνωσης «ΜΕΤΑδρασις», ο οποίος προσέφερε τις υπηρεσίες του μεταφράζοντας τις οδηγίες από τα ελληνικά στα αραβικά.