Πολιτική

«Οι επιλογές γιά όλη την πρωτοβάθμια εκπαίδευση βλάπτουν …την εκπαίδευση»

Την αντίδραση της νομαρχιακής διοικούσας επιτροπής Κιλκίς της ΝΔ προκάλεσε το περιεχόμενο των ρυθμισεων που προωθεί η κυβέρνηση γιά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Στην σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

«Η ΝΟΔΕ Κιλκίς από την πρώτη στιγμή που είδαν το φως της δημοσιότητας η Υπουργική Απόφαση για τον «ενιαίο τύπο ολοήμερου σχολείου» καθώς και οι ρυθμίσεις για τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό νηπίων για την λειτουργία τμήματος Νηπιαγωγείου, (διπλασιάζεται σε δέκα από πέντε ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία της πρωινής ζώνης) ανέδειξε τον αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα των ρυθμίσεων που ως μοναδικό γνώμονα έχουν τις επιταγές των «μνημονίων» και των δεικτών του ΟΟΣΑ, με ένα και μόνο στόχο: Την εξοικονόμηση με κάθε τρόπο εκπαιδευτικού προσωπικού έτσι, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς με την, όσο το δυνατό, μικρότερη δαπάνη για προσλήψεις αναπληρωτών και την «απόλυση» περισσότερων από 6.000 αναπληρωτές την επόμενη σχολική χρονιά.
Ο «χορός» των εγκυκλίων – διευκρινίσεων του υπουργείου παιδείας και η επιστράτευση της διοίκησης που δε νομοθετεί και δεν ασκεί πολιτική ξεπερνούν κάθε λογική.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή των παιδιών στο ολοήμερο τμήμα για τα εξαθέσια και άνω δημοτικά είναι οι γονείς να είναι εργαζόμενοι ή να έχουν κάρτα ανεργίας ή να ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Για τα δημοτικά σχολεία που λειτουργούν ως τετραθέσια και πενταθέσια το παραπάνω δεν αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, ενώ αυτή απαιτείται για τα ολοήμερα τμήματα των νηπιαγωγείων, τα οποία είναι σχεδόν όλα διθέσια, σύμφωνα με το παράλληλο πρόγραμμα που η κυβέρνηση της “πρώτης φοράς αριστερά” επιβάλλει στη λογική της εξίσωσης προς τα κάτω, για το σπάσιμο των αποκλεισμών, τη φοίτηση όλων των παιδιών στις εκπαιδευτικές δομές, το μπλοκάρισμα των υπεραριθμιών, των απολύσεων και των μετακινήσεων.
Η συρρίκνωση, όμως, του ολοήμερου σχολείου έχει και “κοινωνικό πρόσημο”, κατά την προσφιλή έκφραση της Αριστεράς. Στερεί από γονείς που αδυνατούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους τη δυνατότητα της μελέτης – προετοιμασίας των μαθημάτων τους για την επόμενη μέρα, καθώς αυτή δεν περιλαμβάνεται στο πρωινό πρόγραμμα».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα