Κοινωνία

Ενεργός συμμετοχή του πέμπτου ΔΣ Κιλκίς στην ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Σειρά δραστηριοτήτων ανέπτυξε το πέμπτο δημοτικό σχολείο Κιλκίς στο πλαίσιο της πανελλήνιας ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο αναφέρονται τα εξής:
«Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως πανελλήνια ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο. Οι δράσεις αυτής της ημέρας στο σχολείο μας αποτελούν μια από τις εκστρατείες του φετινού e-Twinning έργου μας “use your superpowers”, με την εκπαίδευση και τη στήριξη του προγράμματος πμοτίμων του «Νηρέα», το οποίο υλοποιούμε για δεύτερη χρονιά φέτος. Οι συμμετέχοντες στο έργο λοιπόν, χρησιμοποιώντας τις “υπερδυνάμεις” τους για το κοινό καλό, διοργάνωσαν μια ημέρα με δραστηριότητες κατά της βίας, της επιθετικής συμπεριφοράς και του εκφοβισμού στο σχολείο, σε συνεργασία με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό του έργου Αφροδίτη Ντίνου, τις άλλες δυο εκπαιδευτικούς του προγράμματος ομοτίμων, υπεύθυνες για την ε’ τάξη Βαρβάρα Ευθυμιάδου και Μαίρη Πραξιγά και την συμβολή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Προσπαθώντας να προλάβουμε τον καιρό, αναπτύξαμε τις δράσεις μας την Τετάρτη 4 Μαρτίου και είχαμε δίκιο, όπως αποδείχτηκε… Όλο το σκεπτικό πάνω στο οποίο σχεδιάστηκε το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε ήταν να εστιάσουμε σε θετικά συναισθήματα, ευγένεια, αλληλεγγύη, συνεργασία, ομαδικότητα, αγάπη, διάλογο και, κυρίως, μέσω αυτών των τακτικών, ΠΡΟΛΗΨΗ της επιθετικής συμπεριφοράς και του εκφοβισμού.
Ξεκινήσαμε με βιωματικά εργαστήρια κατά τμήματα, για την 3η και 4η ώρα, τα οποία συντόνισαν οι μαθητές της στ’ τάξης. Εκεί διεξήχθησαν παιχνίδια γνωριμίας και δεσίματος της ομάδας, διερευνήθηκαν οι απόψεις και οι γνώσεις των μαθητών πάνω στο ζήτημα της βίας και του εκφοβισμού και καταγράφηκαν και στην συνέχεια κάναμε παιχνίδια συνεργασίας και αλληλοβοήθειας, προωθώντας την ιδέα της φιλίας, της συμπαράστασης και της συνεργασίας, σαν αντίδοτο σε όποια βίαιη κι επιθετική τάση, σε όποια τυχόν αρνητικά συναισθήματα..
Την 5η ώρα ήταν “Η ώρα της αγκαλιάς” για όλα τα παιδιά του σχολείου. Η οδηγία ήταν να κάνουμε βόλτα στο μεγάλο διάδρομο του σχολείου ακούγοντας τη μουσική και μόλις αυτή σταματούσε, αγκαλιάζαμε όποιον ήταν κοντά μας. Ήταν μια πολύ χαρούμενη διαδικασία και όταν τελείωσε σχηματίστηκαν πάλι οι ομάδες των τμημάτων, με τους συντονιστές τους της στ’ τάξης και βγήκαν στην αυλή να συζητήσουν πώς ένιωσαν, σε μια αποτίμηση της δραστηριότητας. Στην συνέχεια, αποκωδικοποιώντας συναισθήματα, έπρεπε να γράψουν στα ταμπλό που στήσαμε “Πώς νιώθω όταν… (με αγκαλιάζουν , με επαινούν κ.α καλά και «Πώς νιώθω όταν… (με μαλώνουν, μου φωνάζουν, κ. α. δυσάρεστα)… Επίγνωση υπήρχε και εκφράστηκε με προθυμία…
Την 6η ώρα τα παιδιά εργάσθηκαν σε ομάδες μέσα στις τάξεις τους για να συντάξουν συνθήματα για τον διαγωνισμό “Ευγενικού και πρωτότυπου συνθήματος” τα οποία θα παρουσίαζαν στον αγώνα που θα παρακολουθούσαν την 7η ώρα. Αυτή η δράση, καθώς και η στάση των μαθητών στον αγώνα αποτελούσε και την αξιολόγηση της προσπάθειας της ημέρας, οπότε είχαμε αγωνία για το πώς θα πάει…
Την 7η ώρα αγωνίστηκαν, σε ένα παιχνίδι προπαρασκευαστικό του χειροσφαίρου, που παίζουμε στο σχολείο μας, οι μαθητές των ε1 κι ε2, αγόρια εναντίον αγοριών και κορίτσια εναντίον κοριτσιών. Οι φίλαθλοι είχαν υποδειγματική παρουσία, ανέδειξαν με τη στάση τους το νόημα της ημέρας, όπως και οι αγωνιζόμενοι.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι περάσαμε κάποια θετικά μηνύματα και η πλειοψηφία των μαθητών τα πήρε. Οι μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται από την μια ημέρα στην άλλη και εμείς δεν δουλεύουμε το πρόγραμμα κατά της επιθετικής συμπεριφοράς μόνο μια μέρα το χρόνο. Προωθούμε σταθερά τη θετική πλευρά της αντιμετώπισης των συμπεριφορών που ξεφεύγουν προς τη βία και προωθούμε την ιδέα οι ίδιοι οι μαθητές να είναι συμμέτοχοι στην πρόληψη της βίας. Τους παρέχουμε τα εφόδια, εκπαιδεύοντάς τους να αποφεύγουν τις βίαιες αντιδράσεις, αλλά και να μπορούν να τις αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά όταν προκύψουν».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα